Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Hoi Frank, bij mijn Prestige uit ‘76 is een electromagnetische ontsteking van een GTI ingebouwd.
Is dat niks voor je?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede morgen.
@chrispy misschien wel.maar wat is hier het voordeel van tenopzichte van de originele ontsteking?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Geen contactpuntjes meer
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120628235555?authuser=0&feat=directlink
morgen weer meer.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ziet er mooi uit Frank
Wel overal inloop olie tussen gedaan?
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
En straks de 1e startpoging zonder ontsteking totdat er oliedruk is.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Tot in de kleinste details waanzinnig mooi Frank!
Totaal aantal Berichten: 1065
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Kan iemand (vast wel) mij vertellen wat het doel is van die gaten (en daarmee dus het plaatjes) die in de cylinderkop zitten aan de zijkanten Zie laatste foto van Frank.
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
aan de ene kant zit de waterpomp. de andere kant heb ik nooit bgrepen.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Bij een diesel zit daar de brandstofvoorverwarmer.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:aan de ene kant zit de waterpomp. de andere kant heb ik nooit bgrepen.
Omdat die motor in verschillende opstellingen in diverse modellen gebruikt werd zit er aan de andere kant ook een mogelijkheid de waterpomp te plaatsen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1065
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
en hoe drijve men dan deze aan de andere kant geplaatste pomp aan?
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
door montage van een krukaspouly, die op een CX niet zit maar op een C35 bv weer wel. Die maakt gebruik van dezelfde cilinderkop namelijk, maar wel met de waterpomp aan de andere kant.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
René Jongejan schreef:En straks de 1e startpoging zonder ontsteking totdat er oliedruk is.
Zal ik doen ,ik heb nu toch geen ontsteking.
Wordt op dit moment geriviceerd.
Effe in het kort,gister de kop dus opgehaald alles is weer in orde nieuwe klepgeleiders en dergelijke kleppen geslepen
Kop is gevlakt , kortom een komplete koprevisie.
En dit koste mij gelukkig de kop niet
Normalite vraagt de beste man driehonderdtwintig euro.
Ik heb het voor tweehonderdtwintig in orde.
Een gelukkie dus.
Dynamo is getest ,deed het als nieuw.
@leontie. Maar goed, als Frank wil verzinken of wat dan ook, moet hij dat zelf weten. Lijkt mij persoonlijk zonde van het geld (kun je beter besteden aan de dynamo).
Want werkelijk niemand die het daar gaat zien en roesten doet het bij jou toch niet meer aangezien die auto permanent in de garage zal slapen en af en toe met een zonnetje de weg op zal gaan.
Hoop dat volgende week de bak aan de beurt komt,want daar zit ook nog wel het nodige werk aan.
Voor de rest een nieuwe waterpomp besteld en nog weer een bult rotzooi gevonden wie gepassiveerd moet worden.
Ben alleen nog aan het bedenken hoe ik die rubber blokken zelf kan maken,wie tussen het onderstel en de carrosserie zitten.
Hier in de buurt zit een bedrijf dat rubber dingetjes maakt daar maar eens proberen.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
waterman schreef:bogaard77 schreef:aan de ene kant zit de waterpomp. de andere kant heb ik nooit bgrepen.
Omdat die motor in verschillende opstellingen in diverse modellen gebruikt werd zit er aan de andere kant ook een mogelijkheid de waterpomp te plaatsen.
Nee. De kop is niet symmetrisch. Aan de waterpomp kant zit een schot…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>