Beste mensen, Sinds enige dagen is het motorstoringslampje aan van mijn citroen picasso benzine 1.8 uit 2002 met 199.000 km. Kan het zijn dat er een bepaalde stekker corrosie heeft en waar zit die stekker dan? Heeft het zin om bougies te vervangen of een schoonmaakmiddel voor de injectoren te gebruiken? De auto loopt verder goed, een draadje op de katalysator is wat aangetast maar niet doorgebroken. En het lampje is dus niet te resetten met de acupool los te halen? Vriendelijke groeten, Robert, Rhenen.
Beste Robert68, ik heb het een jaar geleden ook voorgehad en in de garage vertelde ze mij dat de lambda sensor moest vervangen worden. Kosten boven de 300 euro. Nu een jaartje later gaat het lampje weer aan en na een paar dagen rond te rijden gaat het lampje weeral uit. Zo een paar keren. Ik terug naar de garage en ik vroeg of het normaal was van dat lampje en dat ik een jaar geleden alles had laten vervangen. De reactie van de garage was dat het al raar was dat ze de lambda sensor de eerste keer moesten vervangen dus een tweede keer zeker raar. Mijn advies is, rij een paar dagen rond en als het dan nog niet uit is dan kunnen ze het resetten in de garage.Groetjes.
Lijkt op wat ik ook heb gehad. Ging vanzelf over…. Eventueel laten uitlezen en resetten zou kunnen helpen.
Groet,
Ruud
Ik heb het twee keer gehad. twee keer rotzooi in de stekker. Zit tegen het schutbord.
Ik heb het ook gehad. Eerste keer laten uitlezen, motorstoring lambdasonde. Melding gereset en verder gereden. 4 weken later lampje weer aan maar had toen geen tijd om hem uit te lezen. Gewoon doorgereden en na een paar dagen lampje uit. Nu 6000km later geen last meer van gehad.
Ik heb dit ook gehad met mijn Xsara Picasso 1.8 16v op LPG, spontaan ging deze branden… paar dagen later (+- 400km verder) ging deze weer uit. Ik merkte niets aan de auto, en ook de dealer kon niks vinden. Denk idd stekker probleem ofzo????