Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 02-09-2007
- BX 1.9 TRD
- C8 Exclusive
Hey allemaal,
Ik zit met het volgende. Het is niet echt een probleem eerder een hoe en waarom.
Ik heb op een 1.8i motor van een evasion een 1.9kop uit een bx gelegd met de nokkenas van de 1.8. Dus onderblok van de 1.8 kop van de 1.9 en nokkenas van de 1.8. Waarom ik dat gedaan heb? Eerst startte de auto niet met de nokkenas van de 1.9 en ik dacht dat dit aan de nokkenas zelf lag. Dus de nokkenas opnieuwe verwisseld. Na veel vijven en zessen lag het dus aan de timing. Dit allemaal opgelost hebbende was de goesting om de 1.9 nokkenas te plaatsen op.
Dit weekend heb ik dan eindelijk de wissel gedaan, 1.8 nokkenas eruit en 1.9 er in. Maar tot mijn verbazing is de auto trager?
Dit begrijp ik niet goed, de nokkenas (uit een 159A motor) heeft een grotere lift. Vorm van de nok is het zelfde. En graden volgens mij ook, (zag er toch hetzelfde uit).
Mijn vraag… Waarom is ie trager als de nokkenas toch een grotere lift heeft? En er dus meer brandstof in de cilinder kan?
Alvast bedankt voor jullie reacties
groeten Pieter
Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Je moet niet alleen een hogere lift hebben maar ook een langere en vroegere en latere.
Maar deze materie is niet zo eenvoudig als je denkt.
Het een haalt het ander aan.
Je zal dan ook meer brandstof aan moeten voeren.
En nog veel meer.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.