






Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Om de zondagmiddag morgen eens leuk te besteden gaan we de AX weer is uitlaten, op naar Amsterdam om te kijken bij die prachtige bordeauxrode BX!
Waarom? Bas, je hebt al een hobby auto en een Xantia TD? Jajaja! Maar ben gek, en vind het een geweldige auto !
Iemand nog een Xantia kopen!?
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Erg leuke rode basis-BX!
Als ik er nog geen had zou ik er ook achteraan gaan!
Deze heeft met 1037 km op de klok z’n onderhoud wel gehad
Zit dan ook in de .....hogere prijsklasse.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
@ Punaxio,
Of een vroege type 2 een beetje betrouwbaar is?
Gezien ik in het bezit ben van 2 hele vroege type 2 bx-en, kan ik wel zeggen dat ze niet veel verschillen van een gewone type 2.
Roest is je grootste vijand, en de stoelen waren bij mijn beide auto’s waren versleten ondanks dat ze beide rond de 2 ton hebben gelopen. voor de rest een standaard bx.
Hedzer






















Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
http://link.marktplaats.nl/573921986
Geen gek geld voor een geïmporteerde TRD waar het een en ander aan gedaan is. Ziet er zo te zien ook nog best patent uit.
En dan dit: http://link.marktplaats.nl/573908558
Was er een aantal jaar terug niet iemand in Ruurlo die een 4TC had en hier af en toe wat over postte? Kan me herinneren dat die ook een Princess had, en zo te zien heeft de Marktplaats-naam daar ook wat mee te maken.
Poekoek schreef:http://link.marktplaats.nl/573921986
Geen gek geld voor een geïmporteerde TRD waar het een en ander aan gedaan is. Ziet er zo te zien ook nog best patent uit.
Wat zou dat knopje links van het stuur zijn (zie laatste foto)?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Ik gok erop dat hij het traditionele wieltje voor dimmen binnenverlichting heeft vervangen voor een meer betrouwbare draaiknop. Ik zie er namelijk lichtsymbooltjes op.







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Hedzer, het ging me meer om de betrouwbaarheid van de 1.4’tjes uit de vroegere periode. De TU motoren heb ik ervaring mee, daarvan ken ik de kritieke punten maar de 1.4’tjes met het oliefilter bovenop niet.
Hoe is de ervaring over het algemeen van deze dingen?
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Tja dat weet ik niet, de auto’s die ik heb zijn beide diesel….





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Van horen zeggen heb ik dat het vrij betrouwbare blokjes zijn, onder andere een distributie ketting ipv van een riem. Ook nooit klungelen met bakolie, motor en bak vormen 1 geheel. En je kunt overal makkelijk bij, dat is ook wat waard. Mijn 14 re vindt ik heerlijk soepel rijden en het typische geluidje is zó leuk!
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en







Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
:O Hoe vervang je dan koppelingsplaten?!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)





















Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Erg makkelijk, dekseltje los, koppeling vervangen, dekseltje dicht:
Zit alleen wel met 12342352340 boutjes vast.





















Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Ik denk dat je mij verkeerd interpreteerde, bak en motor olie zijn hetzelfde , je hebt geen aparte bakolie
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en











Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break