Totaal aantal Berichten: 3221
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Je kunt ook de link-knop gebruiken ;Link naar foto / album
en dan deze; Foto op website of blog
en dan het bolletje met FORUM aanklikken en de onderste link met [img] copy/pasten naar hier
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
De BX ziet er zo nog hartstikke netjes uit, heerlijk kleurtje blijft het ook
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Schitterend ding, geweldige kleur
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Straks even naar de sloop in Delft, hoop daar een bx met elec. raam te vinden. Dat mijn rechterraam niet opengaat is toch een crime met dit weer.
Mocht er iemand zijn in de buurt v delft met verstand van zaken qua electriek. Ik zou wel wat hulp kunnen gebruiken om de fout te vinden die ervoor zorgt dat mijn cv niet werkt.
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Totaal aantal Berichten: 6133
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Eh, jawel. PB maar. En dan moet je ook echt PB-en, want je eerdere bericht heb ik niet ontvangen
HIlko,
Had je een pb gestuurd. Dacht gewoon dat je te druk was o.i.d. Voel mij soms een enorme digibeet
Kan wel een pc bouwen, maar een foto uploaden of correct pb-en ho maar
Natuurlijk geen bx op de sloop. Zeiden dat ik het maar eens bij citonda moest proberen? Hebben die ook sloopauto’s dan?
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
minimeet in den haag @hilko’s
Helaas is gebleken dat ik niet verder kan gaan waar Hilko is gebleven, maar een aantal stapjes terug moet doen. Heb daar op de stoep een dopsleutel kunnen lenen om de bougies even snel te verwisselen. Nu is alles wat vonkt nieuw.
Aan te pakken nog op volgorde van prioriteit.
-Distributieriem
-kleppen stellen (zou bokkende motor moeten oplossen)
-Verversen olie versnellingsbak
-draagarm linksachter
-koppeling met evt gelijk een andere versnellingsbak aangezien de mijne niet meer optimaal te noemen is.
-voorraadbol vervangen
-lhm verversen
-cv (regelkastje van een serie 1)
-raammotorje van een serie 1, rv
Nu wil ik leren zoveel mogelijk onderhoud zelf te doen. Dus snel sparen voor de onderdeeltjes en op zoek gaan naar een plek met brug om de grotere klussen te kunnen doen. Ook met het oog op de portemonee. Het gaat niet zo goed met mijn baas en ik heb al heel wat uurtjes moeten inwisselen. Nu ben ik nog maar iets van een half jaar afhankelijk van dat inkomen dus dat scheelt. Zullen maar gefaseerd aan de slag gaan met de klussen.
Vreemde is als ik bij Hegru online kijk rekenen ze 125,- voor het vervangen van de distributieriem. Dat is dan zeker zonder spanrol en waterpomp? Anders zetten ze het er zo’n beetje gratis voor je in.
Ik geloof dat ik dan alles heb. Nogmaals bedankt voor alle hulp en advies Hilko!
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
jamooga schreef:minimeet in den haag @hilko’s
Zo bedoel je?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
sjees jij bent snel Zat er nog mee te worstelen. Zo ja!
Totaal aantal Berichten: 11739
- Xantia TD SX
Ik was ongeduldig
Truc is om de foto even te openen vanuit de album-index en dan de link van het nieuwe scherm over te nemen, én om de img-tags ook van haakjes sluiten te voorzien
In ieder geval, Besje komt goed terecht zo te lezen. Goed bezig! gewoon rustig alle punten bijlangs… En als je alles gehad hebt, ken je je auto door en door. Dat heb ik zelf nooit vervelend gevonden
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
oh oh
Onderweg naar huis vandaag begonnen ineens waarschuwingslichtjes te branden. Was al bij de afslag die ik normaal neem dus geen probleem. Ik stop op een carpool plaatsje en denk even lhm niveau controleren. Ik doe de motorkap open en zie geen lhm in het reservoir meer. Oei. Dus toch probleem.Snel de auto maar geparkeerd en in de laagste stand gezet.Tegen de tijd dat ik het meertje onder mijn achterwiel had ontdekt stond ze al niet meer, maar lag ze.
Nou ja, gelukkig is het niet ver naar de garage en ben ik lid van de ....
dus
morgen zien we wel verder. Alles zat zo onder dat ik het daadwerkelijke lek niet heb kunnen spotten.
Nou, dat is mooi kloten.
Citroën BX Cannes // 1991
ach. het is weer gemaakt. ze hebben een nieuwe leiding moeten maken van voor naar achter. vreemde is wel dat er blauwe lhm is ingedaan?
oh en het lhm verversen kunnen we van het lijstje schrappen.