Totaal aantal Berichten: 27945
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Nou ja dat ligt denk ik dan ook wel een beetje aan hoe je je auto gebruikt, ik kom op LPG ook niet verder dan de 300 km en zie dat niet als groot probleem.
Maar ja ik kom daarmee amper in het buitenland en ik red daar precies 1 week woon werk verkeer mee dus dat valt alles mee.
Als je vaak in het buitenland kom snap ik wel dat dat iets lastiger is…
Als je met een CX op LPG echt langere stukken wil kunnen rijden zal je er toch iets van minimaal 70 a 80 liter LPG in moeten kunnen tanken. De benzine tank is 68 liter, gezien je op LPG meer verbruikt zal de tank nog groter moeten zijn om dezelfde afstand te kunnen rijden op 1 tank.

Totaal aantal Berichten: 794
- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Tsja dat wil ik eigenlijk ook. In m’n Berline heb kan ik nu 85 liter tanken, en dat is prima! 600 kilometer is geen probleem. Ietje minder vind ik ook nog geen probleem, maar 300 kilometer op 1 tank is gewoon te weinig.
Met 40 liter benzine erbij kan ik ook wel leven, want Benzine vind je overal wel, en samen heb je dan ook nog voldoende actieradius.
Overigens zijn een niet volledig neerklapbare achterbank of een erg kleine benzinetank dus echt geen opties, dan blijft ie gewoon op benzine.
Het is de bedoeling om tijdens vakanties ook fatsoenlijk IN de auto te kunnen slapen, en dat kan alleen als de bank volledig plat ligt.
Wat ik dus wil is minimaal 55 a 60 liter LPG, minimaal 40 liter benzine, en dat dan allemaal onderbouw onder een break met als eis dat de achterbank volledig plat kan.
uitdaging?
Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?
Vandaag voor de verandering maar weer eens een cx gedemonteerd…
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 9362
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Evan schreef:Vandaag voor de verandering maar weer eens een cx gedemonteerd…
Leuk werk hè
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ben je alleen aan het slopen,of breng je er nog weleens een CX op de weg!!
Maar slopen blijft leuk natuurlijk
Nee hoor, ik demonteer alleen maar.
Opbouwen is te moeilijk en teveel werk….
Niet-mrb-vrije cx diesel zonder motor….. Wel een leuk compleet goed subframe voor de voorraad.

Totaal aantal Berichten: 9457
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
daan schreef:Maar slopen blijft leuk natuurlijk
Ik noem het altijd ontmantelen, zodanig demonteren dat hergebruik mogelijk is.
Binnenkort is mijn niet-MRB-vrije TRD T2-Break aan de beurt.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
vanavond compleet subframe van een break voorzien van een hulpframepje. Morgen tegen het plafond takelen. Kan ie dan lekker blijven hangen tot we m ooit nodig hebben…..
Na een blik op de KM teller blijk ik toch een goede 27K gereden te hebben in 11 maanden met de ambulance. Tijd voor wat hoognodig onderhoud en herstelwerk dus. De volgende apk is over een maand. In ieder geval wat kogels vervangen en laswerk aan 1 misschien 2 dorpels. Beetje jammer dat ie in het verleden verplaatst is geweest met een heftruck, dat en de krik die afgelopen zomer de rechter dorpel in verdween omdat de kriksteun het niet hield….
Verder is de kachelradiateur lek. Meteen aircoradiateur plaatsen? (nu ik er toch aan ga werken….)
Bij een cx apk klaar maken, kwamen we erachter dat het hydr leidingwerk en het stuurhuis moest worden vervangen.
Dat is allemaal gedaan in een bestek van een 8 uur tijd, dus ik was wel tevreden.
Dat heb je dan snel gedaan
Ben alleen met het stuurhuis al zoiets bezig geweest.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Ik heb de leidingen van het stuurhuis laten zitten, dan kun je ‘m er vrij makkelijk er tussenuit trekken.
Na vakantie is de tellerstand binnen een jaar opgelopen tot 35 K, niet slecht voor deze 26 jr oude dame.
En nog steeds niet de motor eruit gehad….. Moet niet gekker worden.
Voorbereidende fase voor laswerk komt steeds meer teneinde. Er ligt al een frisse paravant van een sloper te wachten. Achterklepdelen maken we nieuw uit zincor plaat. En de rest van de benodigde stukjes plaat ook. Oa de D stijl heeft hier en daar een flinke puist.
De voorschermen zullen er ook af moeten, dat is meteen een goed moment om naar de balken boven de voorwielen te gluren.
Ook hier moet zo nu en dan worden opgeruimd. Enkele wagens dienen het veld te ruimen.
Over 1 wordt nog getwijfeld. Ik heb nu zo’n flink grote Heuliez ambulance staan. Bj 1990, diesel. Laadruimte van meer dan 2.5 meter want het ding is verlengd. Hij is zelfs zo groot dat je legaal een dubbele cabine erin kunt maken en dan nog voldoende laadruimte overhebt voor grijs kenteken.
maarja, wel of niet wegdoen… Ik ben er nog niet uit. Hij heeft mij niet veel gekost dus als er iemand iets leuks mee zou willen/kunnen doen zou hij in ieder geval niet teveel hoeven opleveren. Voor demontage is ie nog te goed.
Het meest in het oog lopende nadeel zijn de verroeste leidingen. Maar daar zou nog wel wat aan te doen zijn omdat hier voldoende cunifer leiding op rol ligt en het fels gereedschap ernaast ligt…..
Ik zou zeggen, zet een advertentie op t forum, vast wel iemand die een fijne bijzondere grijs kenteken auto wil!
greetzzzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??