10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
   
wtr’s 19TRS break
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 14 juni 2012 04:54 PM
  [ # 136 ]

Ter extra info: mijn 1.4 rijdt ongeveer 1 op 10 op lpg. Je merkt dat het motortje wel moet werken.
Op benzine rijd ik ongeveer 1 op 15. Verschil is dus wel groot. Dat zal bij een 1.9 minder groot zijn.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 juli 2012 04:40 PM
  [ # 137 ]

Gisteren de TRS opgehaald in Eindhoven. Ziet er weer netjes uit en het tankje heeft een inhoud van 53,3 liter. Genoeg om in NL overal mee te komen.

Vraagje voor de gasexperts; ze hebben de luchttoevoer in de winterstand gezet. Sowieso hebben de de slang naar het schutbord voor de koele lucht niet teruggeplaatst. Nou laat ik me vertellen dat juist de luchtinlaat in zomerstand moet staan, of dat dat in ieder geval het beste is.
De inbouwer zegt dat ze de inlaat altijd in winterstand zetten..
Wat is nu wijsheid? Sowieso lijkt het me aan te raden de luchtslang weer te monteren voor het geval er op benzine gereden moet worden.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 01 juli 2012 04:44 PM
  [ # 138 ]

Overigens doet de GT 1:9,3 (200 km binnendoor en N weg, 200 km snelweg 130/140) dus zal ik op die tank tussen de 350 en 400 km halen schat ik.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 juli 2012 02:15 PM
  [ # 139 ]

ik pas de winter- en zomerstand gewoon zelf aan, ik heb geen instructies gehad dat ik daarvan moet afblijven.

verbruik ligt nu rond de 1 op 10.4.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 02 juli 2012 02:16 PM
  [ # 140 ]

zou een 1,9 liter niet nog wat zuiniger kunnen rijden?
alhoewel 130/140 natuurlijk wel het nodige slurpt

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 juli 2012 02:40 PM
  [ # 141 ]

Op lpg wordt normaal gesproken de winterstand UITGESCHAKELD. Je wil op gas namelijk geen warme lucht. Het verbruik vind ik buitengewoon netjes, op benzine loopt zo’n ding ook niet zo zuinig…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 juli 2012 12:16 AM
  [ # 142 ]

Ok, dank je. Ik ben overtuigd en ga de winterstand uitschakelen en de slang naar schutbord monteren. Jammer dat die van de GT weggemikt is.
Blijf het wel vreemd vinden dat een goed aangeschreven bedrijf de zomerstand uitschakeld (en ook nog eens onderdelen weggooid…)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 juli 2012 12:22 AM
  [ # 143 ]

welke slang naar het schubord??? Die papieren/alu die naar het hitteschild op het uitlaatspruitstuk gaat? Die MOET juist weg op lpg anders krijgt ie warme lucht… doe eerst maar eens wat foto’s voor je misschien een denkfoutje maakt Wink

Wat dat bedrijf betreft: er is een reden waarom mijn auto’s daar niet meer heen gaan. Een goede reden. Die heeft iets te maken met het wegsmijten van onderdelen…. dure, essentiele onderdelen die bij gasinbouw helemaal niet weggesmeten mochten worden..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 juli 2012 12:30 AM
  [ # 144 ]
woutersmits schreef:

Ok, dank je. Ik ben overtuigd en ga de winterstand uitschakelen en de slang naar schutbord monteren. Jammer dat die van de GT weggemikt is.
Blijf het wel vreemd vinden dat een goed aangeschreven bedrijf de zomerstand uitschakeld (en ook nog eens onderdelen weggooid…)

Effe oftopic..


Wouter als je wilt kan ik effe kijken of deze slang nog nieuw te krijgen is. Ik had namelijk vorig jaar nog een nieuwe gekocht:

oud en nieuw bij elkaar.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 juli 2012 12:37 AM
  [ # 145 ]
waterman schreef:

welke slang naar het schubord??? Die papieren/alu die naar het hitteschild op het uitlaatspruitstuk gaat? Die MOET juist weg op lpg anders krijgt ie warme lucht… doe eerst maar eens wat foto’s voor je misschien een denkfoutje maakt Wink

Wat dat bedrijf betreft: er is een reden waarom mijn auto’s daar niet meer heen gaan. Een goede reden. Die heeft iets te maken met het wegsmijten van onderdelen…. dure, essentiele onderdelen die bij gasinbouw helemaal niet weggesmeten mochten worden..

Sorry, ik bedoel die naar het scherm natuurlijk. Beetje moe…

En inderdaad baal ik wel van die wegsmijtactie. Nou stelt dat bij zo’n bx allemaal niet zo heel veel voor maar toch.
Wel erg aardige lui overigens.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 juli 2012 12:39 AM
  [ # 146 ]

Would be nice Gert!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 juli 2012 07:02 PM
  [ # 147 ]

Ik ga eens informeren Wouter..

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 03 juli 2012 07:04 PM
  [ # 148 ]

Wouter, begrijp ik nou goed dat jij ook nog apart zomer- en winterstand kan instellen?

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 03 juli 2012 08:05 PM
  [ # 149 ]

Nee, dat gaat normaal automatisch dmv een waspatroon. Van orsouw heeft hem dmv een schroefje gefixeerd.

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 04 juli 2012 03:05 PM
  [ # 150 ]

Net ‘ff’ de slangen gemonteerd (ik had nog een oude dus geen belangstelling meer Gert). Alleen bleek toen dat de koelwaterslangen naar de verdamper niet warm werden… En de kachel ook niet. Oftewel, de heren hebben niet ontlucht…

Ook bleek de nieuwe temperatuurschakelaar niet te werken.
Enfin, ik kap er weer mee. Eigenlijk had ik nog veerpoten willen omwisselen.

Profiel  
 
 
10 van de 11
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook