274 van de 464
« Eerste  < Vorige 272 273 274 275 276 Volgende >  Laatste »
   
BX’en te koop
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 30 juni 2012 11:45 PM
  [ # 4096 ]

Om de zondagmiddag morgen eens leuk te besteden gaan we de AX weer is uitlaten, op naar Amsterdam om te kijken bij die prachtige bordeauxrode BX!

Waarom? Bas, je hebt al een hobby auto en een Xantia TD? Jajaja! Maar ben gek, en vind het een geweldige auto !
Iemand nog een Xantia kopen!?

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
TU-powerrr
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 30-01-2012

Gepost: 01 juli 2012 09:52 AM
  [ # 4097 ]

Erg leuke rode basis-BX!
Als ik er nog geen had zou ik er ook achteraan gaan!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7323
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 juli 2012 10:14 AM
  [ # 4098 ]

Deze heeft met 1037 km op de klok z’n onderhoud wel gehad love3
Zit dan ook in de .....hogere prijsklasse.

link

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7323
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 01 juli 2012 10:21 AM
  [ # 4099 ]

link  puke

link  nono

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Durksz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 08-01-2011

Gepost: 01 juli 2012 12:41 PM
  [ # 4100 ]

@ Punaxio,

Of een vroege type 2 een beetje betrouwbaar is?
Gezien ik in het bezit ben van 2 hele vroege type 2 bx-en, kan ik wel zeggen dat ze niet veel verschillen van een gewone type 2.

Roest is je grootste vijand, en de stoelen waren bij mijn beide auto’s waren versleten ondanks dat ze beide rond de 2 ton hebben gelopen. voor de rest een standaard bx.

Hedzer

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 01 juli 2012 01:56 PM
  [ # 4101 ]

http://link.marktplaats.nl/573921986

Geen gek geld voor een geïmporteerde TRD waar het een en ander aan gedaan is. Ziet er zo te zien ook nog best patent uit.

En dan dit: http://link.marktplaats.nl/573908558

Was er een aantal jaar terug niet iemand in Ruurlo die een 4TC had en hier af en toe wat over postte? Kan me herinneren dat die ook een Princess had, en zo te zien heeft de Marktplaats-naam daar ook wat mee te maken.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15843
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 01 juli 2012 02:19 PM
  [ # 4102 ]
Poekoek schreef:

http://link.marktplaats.nl/573921986

Geen gek geld voor een geïmporteerde TRD waar het een en ander aan gedaan is. Ziet er zo te zien ook nog best patent uit.

Wat zou dat knopje links van het stuur zijn (zie laatste foto)?

Profiel  
 
beek3762
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 02-09-2004

Gepost: 01 juli 2012 03:19 PM
  [ # 4103 ]

Ik gok erop dat hij het traditionele wieltje voor dimmen binnenverlichting heeft vervangen voor een meer betrouwbare draaiknop. Ik zie er namelijk lichtsymbooltjes op.

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 02 juli 2012 10:46 PM
  [ # 4104 ]

Hedzer, het ging me meer om de betrouwbaarheid van de 1.4’tjes uit de vroegere periode. De TU motoren heb ik ervaring mee, daarvan ken ik de kritieke punten maar de 1.4’tjes met het oliefilter bovenop niet.

Hoe is de ervaring over het algemeen van deze dingen?

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Durksz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 08-01-2011

Gepost: 02 juli 2012 10:52 PM
  [ # 4105 ]

Tja dat weet ik niet, de auto’s die ik heb zijn beide diesel….

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 02 juli 2012 11:38 PM
  [ # 4106 ]

Van horen zeggen heb ik dat het vrij betrouwbare blokjes zijn,  onder andere een distributie ketting ipv van een riem. Ook nooit klungelen met bakolie, motor en bak vormen 1 geheel. En je kunt overal makkelijk bij, dat is ook wat waard. Mijn 14 re vindt ik heerlijk soepel rijden en het typische geluidje is zó leuk!

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Punaxio
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009

- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Gepost: 03 juli 2012 01:42 PM
  [ # 4107 ]

:O Hoe vervang je dan koppelingsplaten?!

Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH

Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 03 juli 2012 02:29 PM
  [ # 4108 ]

Erg makkelijk, dekseltje los, koppeling vervangen, dekseltje dicht:

Zit alleen wel met 12342352340 boutjes vast.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 03 juli 2012 02:34 PM
  [ # 4109 ]

Ik denk dat je mij verkeerd interpreteerde, bak en motor olie zijn hetzelfde , je hebt geen aparte bakolie Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
pascalvm
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 06-11-2008

- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Gepost: 05 juli 2012 02:32 PM
  [ # 4110 ]

http://link.marktplaats.nl/558758086

dagelijkse diesel: BX TGD Break, de GTI, winterklassieker: BX 16 TRS, zomerklassieker: DSuper

Profiel  
 
 
274 van de 464
« Eerste  < Vorige 272 273 274 275 276 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook