













































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk, al die klassiekerolie is natuurlijk mooi en aardig, maar ook een “normale” minerale 15w40 of semi-syntheet 10w40 kan prima worden gebruikt. Je moet alleen eventjes goed naar de specificaties kijken. Let daarbij vooral eventjes op het “zddp” gehalte. Dit is een soort zink toevoeging die nokkenassen en klepstoters van oudere motoren erg lekker vinden. Dat zinkspul laat namelijk een mooi beschermlaagje achter op de nokken en de slepers.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
La Léo schreef:Jawel hoor:
-> Personenwagens (niet klassiekers, sorry de link was verkeerd)
-> Citroën
-> CX 2500 DEn dan komt er een advies. (15W40 Bi-Turbo)
Dus Kroon zelf beschouwt de CX nog niet als klassieker, maar wij wel!
ja klopt maar het bouwjaar en de motor code komen niet overeen



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
conclusie tot nu toe
Castrol Product GTX 15W40 High Mileage
kroon CLASSIC MULTIGRADE 15W40
kroon TORSYNTH 10W40
keus is reuze



Totaal aantal Berichten: 183
Geregistreerd: 05-10-2008
- CX 2500 pallas ie automaat
- Saxo 1.1i
- CX 2500 Diesel
ik heb de Castrol Product GTX 15W40 High Mileage genomen en bevalt best goed
1 liter op 1100 km op vakantie naar Frankrijk
is dat veel ?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Lijkt me wel hè?
Als je bedenkt dat officieel elke 10.000 km olie moet verversen is ‘ie in dat tempo al bijna 2x ververst!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Citroën gaf op dat er als de motor meer dan 1 liter op 1000 km aan olie verbruikte aanspraak op garantie kon worden gemaakt.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Olie-verbruiken doen ze dan ook zelden. Olie-lekken des te meer
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.




























Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
waterman schreef:1 liter op 1000 km
Ik ken deze waarde ook als zeg maar “revisie”-grens.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Chrispy70 schreef:Olie-verbruiken doen ze dan ook zelden.
Nou…... de vroege 2400-motoren in de cx stonden bekend om oliezuipen.Er is daar een probleem met de zuigers geweest van heb ik jou daar. In duitsland liepen ze bv allemaal vast op de autobahn. Reden voor een terugroepactie voor klanten die klaagden over een hoog olieverbruik.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste