Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
La Léo schreef:wbogaerts schreef:
Ik weet niet hoe ik Close-up kan fotograferen ,
toestel kan dat wel ,maar het mannetje daarachter niet !!
Weet niet wat voor camera je hebt, maar op veel camera’s moet je even zoeken naar een knopje of functie met dit symbooltje:
Of zoiets dus:
Er staan zoveel knopjes en menu’s op dat ik er nooit wijs uit raak !!!
Dan doen ze het mij een keer voor ,
en wanneer ik het dan weer eens nodig heb , weet ik het natuurlijk niet meer te vinden ....
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De spanner kan er prima op als je dat zwarte spul er af sloopt. Dat kan er toch wel af omdat de ketting tegen de banaan loopt als geleiding.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
ja en anders alleen de sachs spanner erop zonder banaan!. NIET het originele scheit ding terug stoppen!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
TE LAAT [
Ik zit een beetje met een vrij strikte planning :
Silly season op het werk ( helft van mijn colega’s in verlof ) dus dat is weer even heel het land doorkruisen , en s’avonds uitgeteld in de zetel ploffen .
En tegen half augustus moet ik al een beetje proef gereden hebben ,
want dan duik ik de boot in naar de ICCCR in York !
Dus volgende weekend ; kleppen regelen , kettingkjes vervangen en nokkenassen uitklokken .
Motorcompartiment heeft ook wat aandacht nodig ,
een beetje reinigen rondom rond .
rubber rond de leidingen van de remcommando ontbreekt ( vandaar die hete voeten altijd )
en een hitteschild plaatsen .
RVS T stukjes plaatsen voor de oliewisselaar ,
oude koeler uit het vooronder verwijderen , moet de voorfront daarvoor los ????
Alle rubberslangen preventief vervangen , motorsteunen reviseren .
En dan vrees ik dat het al lang maandag zal zijn
dan het volgende weekend blokje erin lepelen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
wbogaerts schreef:oude koeler uit het vooronder verwijderen , moet de voorfront daarvoor los ????
Neen, alleen dat schot wat aan de achterzijde zit.
Kijk zo:
Ik heb dat kreng er voordat ik die foto maakte dus al uitgehaald, zoals je ziet.
Edit: kijk hier zit hij er nog in. Wat een vuiligheid daar toen nog. Dat was helemaal aan het begin van mijn nobele taak.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
juist! onze ervaringsdeskundige Leo!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Schot kan blijven zitten hoor
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
waterman schreef:Mijn 3,0L motor van eind 1973 heeft dat gaatje NIET trouwens.
Dat gaat dan dus niet goedkomen
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
waterman schreef:Schot kan blijven zitten hoor
O nou kijk eens aan! Helemaal mooi!
Wist ik niet, ik heb het er gewoon uitgehaald omdat er zoooveel meuk achter zat. Zo kon ik dat er met een stoffer makkelijker uitvegen
bogaard77 schreef:juist! onze ervaringsdeskundige Leo!
Pfffff hahaha!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Voorfront verwijderen is het werk ook niet: 15 M5 boutjes en 4 parkers voor de koeltunnels.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als er geen boutjes afbreekt natuurlijk
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Zo vandaag thuis geraakt voor het donker is
De takel maar uit de aanhanger gehaald en het blokje op de teststand gemonteerd :
En de oliekoeler is er ook uit geraakt:
zonder demontage van het front , al kan ik dat niet echt aanbevelen ,
gelukkiglijk gingen alle boutjes van de koeler aan de steun en
de alu tunnel redelijk goed los en dank zij mijn elektrische mini-ratel .
De ontbrekende rubbers :
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik heb die steun erin laten zitten. Kan je weer relais tjes enz aanvast klussen.
hier het begin:
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dat een standaard SM luchthoorn of komt dat uit een CX?
Zeker helemaal verteerd door de warmte die rubbers.
Ik heb er van aluminium een soort hitte schilt omheen gemaakt.
De toekomst moet nog uitwijzen of het werkt.
Maar nu je er toch goed bij kan, is wellicht de moeite waard.
Succes!