Hallo Allen
dit is eigenlijk een voortzetting van het topic over Peter’s rode BX, http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/205601/P195/ want ik rijd daar nu in rond. de HR-DT-57 om precies te zijn.
Deze BX heeft als thuisbasis Arnhem, en daar gaat meteen het eerste onderwerp over. Ik woon sinds een jaar hier, maar heb erg veel moeite om een goeie onderdelenbron, en of garage met kennis voor deze inmiddels oudere dame te vinden. Dat Google eerst ongeveer twee pagina’s met meta-pagina’s laat zien is ook geen hulp natuurlijk.
Enfin, bij de laatste keuring was er afkeur op een lekkende retourleiding van de veiligheidsklep. maar probeer die eens te vinden. Het schijnt dat die van een Xantia ook zou passen, maar daar heb ik nooit bevestiging over gekregen, aangezien het vinden van onderdelen vrij lastig geworden is
iemand ervaring/bronnen voor onderdelen?
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Welkom!
Ik heb bij mijn vorige BX ook een lekke retourslang van de veiligheidsklep gehad. Ik heb gewoon een stukje slang bij de autoonderdelenhandelaar gehaald, en die erop gezet. Functioneerde prima! En was een paar euro kwijt.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Tja, dat is het probleem ook niet. bij de garage hebben ze per ongeluk het buisje aan de kap afgebroken zag ik vandaag. dat is een heel stuk simpeler. Ik ga denk ik een nieuwe kap printen of draad tappen in het kunstof en een kort messing buisje er aan maken. zo’n aftapnippel van de remcylinder kan ook. de buis stond droog, dus hij kan wel effe met een schroef er in rondrijden
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Zo’n veiligheidsklep moet toch wel te vinden zijn voor een paar tientjes?
niet in de buurt van Arnhem helaas. maar reparatie is ook te doen. het is een cosmetisch defect. de klep doet het nog prima
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
macsimski schreef:niet in de buurt van Arnhem helaas. maar reparatie is ook te doen. het is een cosmetisch defect. de klep doet het nog prima
Renard in Beneden leeuwen, Bart Ebben in Malden, Garage Dick van Kleef in Nijmegen.
De Vos in Beneden Leeuwen..
Wellicht daar geprobeerd? Naar horen vertellen staat op de Sloperij in Weurt een BX.. Maar 100% weet ik dat niet…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Zow. heb inmiddels de mazzel gehad een rode BX 14 jubilee te mogen ontdoen van nuttige zaken, dus ik heb een mooie set deuren, ruitenwissermotoren, de gordels en wat klein interieurspul en de o zo gezochte kap voor de veiligheidsklep gevonden. Op de brug kwam ik er achter dat mijn klep de veer mist?? niets van gemerkt. In de korte tijd die ik had heb ik niet de nieuwe kap + veer op zijn plek kunnen krijgen (wat een druk zeg!!) dus nu zit alleen de kap er. Ik ben bang dat ik de hele klep er af moet halen om die veer er weer in te krijgen. ook raar dat een veer met zo’n druk alleen wordt vastgehouden door een plastic kap.
Inmiddels rijdt Bix weer prima, maar begint wel een benzinelucht te verspreidden bij de achterbank. zal em maar wer eens op de brug zetten. Zou ik benzineslang ook als retourslang voor hydrauliek kunnen gebruiken qua samenstelling?
Nog een raar dingetje: hoe krijg je het kleine raampje uit de achterdeur er uit zonder em stuk te maken? Heb die kunstof strip en middenstijl er naast er al uit, maar moet dat raam met of zonder rubber rand er uit.
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Dat ruitje is een pokke klus! Op het moment dat je denkt “nu gaat die breken” floept die los.
Ik heb hem er buitenlangs uitgekregen, en veel WD40 gespoten op de plekken waar die los moest glijden.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Dat ruitje is een ramp…
Ik heb eens in dat kleine ruitje ingeslagen bij mijn oude Deauville, aangezien de auto met alle deuren op slot met draaiende motor in een niet geheel veilige omgeving stond.. Wat heb ik een spijt gehad dat ik niet gewoon de normale achterruit heb ingegooid.
zie ik het goed? heb je gewoon de tussenspijl opzij gedrukt? bij mij zit dat volgens mij gepuntlast.
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Alleen de omlijsting van dat tussenspijltje heb ik opzij gedrukt, het spijltje zelf niet. Zie de foto:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Hoe staat het nu met de HR-DT-97? ik ben eigenlijk best wel nieuwsgierig.
Huidig: Citroen BX Chic 1.6 en Hyundai Kona EV 64 kw
Ex: Peugeot 308 SW Blue HDi, Citroën Xsara Picasso 1.8i 16v, Renault Megane Scenic 1.9dt, Citroën BX 1.6 TGI Break, Citroën ZX 1.4
Kalm an en rapn beetje!
Timo, heb je de clipjes die de tussenstijl vasthouden er heel uitgekregen?
Zo ja hoe? Of zijn ze nog nieuw te krijgen?
De HR-DT-97 rijdt zijn rondjes in de omgeving van Arnhem naar behoren. maakt dagelijks uitstapjes naar Driel.
Inmiddels zit ie rond de 308K en heeft al heel wat retourleiding ellende gehad. octo had ik zelf gedaan. dat doe ik nooit weer op die manier. een uurtje om de oude netjes uit de auto te krijgen en daarna 5 uur bezig geweest om de nieuwe op z’n plek en aangesloten te krijgen. wat een gedoe. ‘t past eigenlijk net niet en de plek is formidabel belabberd.
In het vervolg ga ik met losse leidinkjes naar een wat meer bereikbare plek en koppel ik het daar wel aan elkaar richting tank. ook de kleien Octo gedaan, en meteen overgestapt op koppelstukken van de wildkamp ( https://www.wildkamp.nl/Slangverbinders_c_4010000) en benzineslang in de juiste diktes. de extra aansluitingen op die retour van de voorraadbol heb ik op het circuit van de hoogteregelaar achter aangesloten. ik wil niet weer met een droge pomp staan omdat dat via die twee kleintjes de olie er uitgelopen was.
De benzinegeur bij de achterkant kwam door een doorgeroeste beluchter. die is er nu tussenuit, en merk niet echt verschil in het rijden, maar de lucht is weg.
Verder een hele irritante storing gehad in de monopoint: de toerensensor was onderbroken. Door het plastic af te knabbelen en de losse draad weer vast te solderen doet ie het weer (want uiteraard op zaterdagmiddag…)
Oh en er zitten twee andere voorstoelen in van een chic. die zitten toch iets beter en inmiddels zat er een gat in de vissegraad bekleding van de bestuurdersstoel.
en als radio ben ik terug naar een Philips uit begin jaren 80, aangezien mijn foon toch een fm zender aan boord heeft. afstemmen zonder te hoeven kijken is ook wel fijn.
De Blanke lak begint nu serieus af te bladderen, dus een spuitbeurt zit er aan te komen.
—
de groeten van simon
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
H@ns schreef:Timo, heb je de clipjes die de tussenstijl vasthouden er heel uitgekregen?
Zo ja hoe? Of zijn ze nog nieuw te krijgen?
Jeetje, *graaf*. Ik kan me het zo even niet meer voor de geest halen. Ik weet in elk geval zeker dat er niks kapot is gegaan of nieuw heb besteld, dus ik weet wel zeker dat ze heel zijn gebleven.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Over die octopus heb ik net als jij ongeveer één uur gedaan om de oude eruit te halen en vervolgens vijf (!) uur om de nieuwe erin te frotten. Goed plan om hem te verplaatsen! Ik heb me zitten afvragen of die octopus niet op het schutbord gemonteerd zou kunnen worden, inderdaad verlengen met slangverbinders. Ben benieuwd hoe jij het aanpakt. En waar heb je de kleine octopus gekocht? Die was onlangs niet meer leverbaar bij de dealer.
1992 Citroën BX 16 TZI