5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
de SM van Wbogaerts
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 01 juli 2012 10:28 PM
  [ # 61 ]
La Léo schreef:
wbogaerts schreef:

Ik weet niet hoe ik Close-up kan fotograferen red face ,

toestel kan dat wel ,maar het mannetje daarachter niet !!

Weet niet wat voor camera je hebt, maar op veel camera’s moet je even zoeken naar een knopje of functie met dit symbooltje:

Of zoiets dus:

Er staan zoveel knopjes en menu’s op dat ik er nooit wijs uit raak !!!

Dan doen ze het mij een keer voor ,

en wanneer ik het dan weer eens nodig heb , weet ik het natuurlijk niet meer te vinden .... surrender

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 juli 2012 10:28 PM
  [ # 62 ]

De spanner kan er prima op als je dat zwarte spul er af sloopt. Dat kan er toch wel af omdat de ketting tegen de banaan loopt als geleiding.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2012 10:39 PM
  [ # 63 ]

ja en anders alleen de sachs spanner erop zonder banaan!. NIET het originele scheit ding terug stoppen!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 01 juli 2012 10:43 PM
  [ # 64 ]

TE LAAT [

Ik zit een beetje met een vrij strikte planning :

Silly season op het werk ( helft van mijn colega’s in verlof ) dus dat is weer even heel het land doorkruisen , en s’avonds uitgeteld in de zetel ploffen huh .

En tegen half augustus moet ik al een beetje proef gereden hebben ,

want dan duik ik de boot in naar de ICCCR in York !

Dus volgende weekend ; kleppen regelen , kettingkjes vervangen en nokkenassen uitklokken .

Motorcompartiment heeft ook wat aandacht nodig ,

een beetje reinigen rondom rond .

rubber rond de leidingen van de remcommando ontbreekt ( vandaar die hete voeten altijd )
en een hitteschild plaatsen .

RVS T stukjes plaatsen voor de oliewisselaar ,

oude koeler uit het vooronder verwijderen , moet de voorfront daarvoor los ????

Alle rubberslangen preventief vervangen , motorsteunen reviseren .

En dan vrees ik dat het al lang maandag zal zijn tongue rolleye

dan het volgende weekend blokje erin lepelen .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
Gepost: 01 juli 2012 10:47 PM
  [ # 65 ]
wbogaerts schreef:

oude koeler uit het vooronder verwijderen , moet de voorfront daarvoor los ????

Neen, alleen dat schot wat aan de achterzijde zit.
Kijk zo:

Ik heb dat kreng er voordat ik die foto maakte dus al uitgehaald, zoals je ziet. Cool


Edit: kijk hier zit hij er nog in. Wat een vuiligheid daar toen nog. Dat was helemaal aan het begin van mijn nobele taak. Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 01 juli 2012 10:52 PM
  [ # 66 ]

juist! onze ervaringsdeskundige Leo!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 01 juli 2012 10:53 PM
  [ # 67 ]

Schot kan blijven zitten hoor Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 juli 2012 10:58 PM
  [ # 68 ]
waterman schreef:

Mijn 3,0L motor van eind 1973 heeft dat gaatje NIET trouwens.

Dat gaat dan dus niet goedkomen Laughing

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 01 juli 2012 10:59 PM
  [ # 69 ]
waterman schreef:

Schot kan blijven zitten hoor Wink

O nou kijk eens aan! Helemaal mooi!

Wist ik niet, ik heb het er gewoon uitgehaald omdat er zoooveel meuk achter zat. Zo kon ik dat er met een stoffer makkelijker uitvegen Laughing

bogaard77 schreef:

juist! onze ervaringsdeskundige Leo!

Cool
Pfffff hahaha!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 02 juli 2012 07:47 PM
  [ # 70 ]

Voorfront verwijderen is het werk ook niet: 15 M5 boutjes en 4 parkers voor de koeltunnels.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 juli 2012 08:07 PM
  [ # 71 ]

Als er geen boutjes afbreekt natuurlijk Rolling Eyes

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 03 juli 2012 09:11 PM
  [ # 72 ]

Zo vandaag thuis geraakt voor het donker is Laughing

De takel maar uit de aanhanger gehaald en het blokje op de teststand gemonteerd :

En de oliekoeler is er ook uit geraakt:

zonder demontage van het front , al kan ik dat niet echt aanbevelen ,

gelukkiglijk gingen alle boutjes van de koeler aan de steun en

de alu tunnel redelijk goed los en dank zij mijn elektrische mini-ratel .

De ontbrekende rubbers :


Walter sleepy

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 04 juli 2012 12:45 PM
  [ # 73 ]

Ik heb die steun erin laten zitten. Kan je weer relais tjes enz aanvast klussen.
hier het begin:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 04 juli 2012 07:13 PM
  [ # 74 ]

Is dat een standaard SM luchthoorn of komt dat uit een CX?

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 04 juli 2012 07:34 PM
  [ # 75 ]

Zeker helemaal verteerd door de warmte die rubbers.
Ik heb er van aluminium een soort hitte schilt omheen gemaakt.
De toekomst moet nog uitwijzen of het werkt.
Maar nu je er toch goed bij kan, is wellicht de moeite waard.

Succes!

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook