12 van de 45
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
C35 Camper - heet gelopen en droog gekookt
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 augustus 2011 12:00 PM
  [ # 166 ]

En twee plaatjes van hoe ‘t nu staat te wachten tot ik verder kan.

Afbeelding Bijlagen
Gaatjes1klein.jpgGaatjes2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 27 mei 2012 12:26 AM
  [ # 167 ]

Vandaag ‘t busje maar weer eens opgehaald. Wat is het toch leuk rijden. En wat is het toch een sloom ding vergeleken een normale auto Smile De stallingbeheerder kreeg het ding van de winter niet gestart toen de auto verplaatst moest worden. Dit jaar de accu’s maar eens laten controleren. Nu staat in elk geval de druppellader aangesloten. Ik twijfel of ik eerst op vakantie ga en dan de APK of andersom. Eens vragen of de garage om de hoek nog even tijd heeft. Droevig: ik weet eigenlijk niet meer of de bus doorsmeerpunten heeft Surprisedops:. Er toch maar weer eens onder kruipen.

(Ik zie nu dat ik nooit meer heb gepost hoe het geworden is - maar ‘t is keurig strak geworden. Niet helemaal in kleur gelakt (er vorig jaar snel wat lak die ik nog van de DS had opgekwast).)

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juni 2012 12:10 PM
  [ # 168 ]

Gisteren na een koelwatercheck en oliepeil check maar weer eens een flink eind gereden. Eigenlijk wel grappig dat ik de bus zo stil vond na het aanbrengen van al het geluiddempend materiaal. We kunnen elkaar bij 90 km/u zonder stemverheffing prima verstaan - maar toch is de dreun uit het vooronder ontzettend aanwezig. Evenals de ruitenwissermotor. Hoe erg moet het voorheen dan toch geweest zijn   Rolling Eyes Ik ga nog eens proberen of het zin heeft de ‘deken’ boven de motor nog wat verder naar achteren te trekken.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 04 juni 2012 12:29 PM
  [ # 169 ]

Na 2 uur 90km/h rijden in een ongeprepareerde 2500 diesel beginnen je oren al te suizen Laughing
Gesprekken dienen kort en bondig te zijn…
Ja, het is lawaaïg, maar ergens ook wel een te pruimen lawaai, want zo`n blok geeft wel een mooie frisse gezonde ratel.
Misschien kun je proberen je ruitenwissermotor akoestisch te ontkoppelen d.m.v. een stuk rubber (binnenband o.i.d.) onder de bevestigingsschroefjes?

Bij ons vordert het werk gestaag, alleen was er voordien ook sprake van een harde rammel uit de voorbumper welke én tegen het voorscherm trilde omdat er een ophangpunt weggerot was én op de bevestigingen tussen de 3 delen ook wel wat gerammel ontstond.
Bij het terugmonteren van de bumper schroef ik er op alle strategische plekken een lap rubber tussen.
Ook nog even uitzoeken waar bij onze bus de uitlaat tegenaan rammelt bij stationair draaien…

Een goede vriend werkt bij Vredestein en kan zo een lappie ongevulcaniseerd rubber meenemen, overal handig voor Wink

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juni 2012 06:00 PM
  [ # 170 ]

Er rammelt bij ons niet zo veel tijdens het rijden. Stationair wel - maar ja, diesel. Dingen dempen als je er bij kunt is natuurlijk altijd slim. Maar als ik zo bij de bevestigingsschroefjes van de ruitenwisser kon komen, had ik ‘m er allang uitgehaald om ‘m na te kijken. Maar ik zie niet hoe dat moet zonder het dashboard uit elkaar te trekken. Of is er een slimme truc?

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 04 juni 2012 06:23 PM
  [ # 171 ]

huh
Is het dan de motor van de ruitenwisser die een zoemend geluid maakt, of zijn het piepende krukken?

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 04 juni 2012 07:21 PM
  [ # 172 ]

De motor zelf en wellicht de overbrenging klinkt moeizaam. Alsof er een droog lager of tandwiel in zit. De krukken lijken het probleem niet te zijn. Die zijn ook nog wel met een spuitbusje te smeren via het gat van het instrumentenpaneel (dat is er zo uit) en/of het gat van de vooruitontwaseming (da’s een deksel dat er ook zo uit is). Maar de motor zelf - daar ben je niet zomaar. Tenminste - ik heb nog geen slimme manier ontdekt. En om nou het hele dashboard eruit te slopen ...

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 04 juni 2012 07:30 PM
  [ # 173 ]

Bij mij waren het de asjes onder de ruitenwisserarmen die helemaal vast zaten met uitgehard vet…

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 juli 2012 10:05 PM
  [ # 174 ]

Na drie weken Duitse Oostzeekust nu weer een jaar APK Smile Komende acties: kleine roestplekjes bijwerken. Nog eens kijken of ik nog wat aan geluidsisolatie kan doen. En toch eens het remsysteem nakijken: motor uit = remdruk weg. Da’s wat sneller dan Citroen dat bedoeld had. En een tikje gevaarlijk als er ooit een V-snaar breekt.

Profiel  
 
MaartenH
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2953
Geregistreerd: 04-11-2006

- C35 2.0 benzine
Gepost: 05 juli 2012 10:23 PM
  [ # 175 ]
break23m schreef:

En een tikje gevaarlijk als er ooit een V-snaar breekt.

Heb jij geen 1 plunjer pomp dan?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 05 juli 2012 11:45 PM
  [ # 176 ]

Oh jee - denk ik als voormalig DS rijder dat pompen altijd met een riem zijn aangedreven. Gaat zeker rechtstreeks vanaf de motor? Ik zit toch ook duidelijk veel te weinig met m’n neus onder de motorkap Wink

Eigenlijk wist ik het wel - alleen de waterpomp hangt aan de V-snaar Surprisedops:

[Edit]Hoe dan ook: ik moet er voor zorgen dat bij niet-draaiende pomp toch nog wat remkracht aanwezig is.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2012 09:53 PM
  [ # 177 ]

En de dynamo hangt aan een V-snaar. Weet ik best - genoeg mee aan het klooien geweest toen ik het busje net had. Sad

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 07 juli 2012 10:23 PM
  [ # 178 ]

Ik mag me nu ook eens echt in het remsysteem gaan verdiepen: de rode lamp begon opeens te branden. Bij thuiskomst (ik was op een paar honder meter van huis - ik ben toch maar doorgereden na even gecheckt te hebben of ik nog kon remmen nono ) bleek dat ik een mooi druppelspoor trok over straat. (Niet zo mooi - juist deze week voorzien van een nieuwe slijtlaag van mooie lichte steentjes ...) Het vaatje was aardig leeg. ‘t Spoor kwam van rechts onder de auto. Van onderen niets te zien. Maar onder de motorkap wel. De geluidsisolatiedeken was doorweekt. En de boosdoener lijkt een rubberslang direct onder de achterste sluiting van de motorkap te zijn. Die heeft een barst. Losgehaald (waarbij er dus nog een klein straaltje olie wegloopt. Grrr. Twee centimeter er af gesneden en teruggezet. (Het rode rondje op de foto.)
Zie ik daar vlak onder nog een dun slangetje lopen dat in het niets lijkt te eindigen en open is. Hoort dat zo? (Het ovaal op de andere foto).

Toen maar eens mijn franse boek er bij gepakt om te zien wat ik nu verder moet doen. En daar kom ik dus niet uit. Mijn frans is niet zo goed Rolling Eyes en het boek munt uit in het ontbreken van foto’s. Recente topics over dit geweldige remsysteem kan ik niet helemaal volgen, dus graag jullie hulp.

Vraag1: wat doet die slang?
Vraag2: wat doet dat slangetje met open eind?
Vraag3: moet ik nu ergens gaan ontluchten?
Vraag4: moet ik onder de motorkap nog van alles ontvetten om te voorkomen dat er schade ontstaat?

Afbeelding Bijlagen
Klein0.jpgKlein2.jpgKlein1.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
Edwin1991
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 123
Geregistreerd: 24-01-2011

- C35 2.2 Diesel
Gepost: 08 juli 2012 06:39 PM
  [ # 179 ]

Dat is de aanzuigleiding van het reservoir naar de HD pomp toch?
Diezelfde slang begaf het bij mij vorig jaar, op vakantie. De pomp op de motor zuigt door deze slang olie uit het reservoir. Van de dunne slang weet ik de functie niet. Volgens mij hoort deze ook op de HD pomp vast te zitten en aan de andere kant op het reservoir. Retourleiding misschien?
Ik weet zeker dat Algra je er alles over kan vertellen.

Edit:
Een overzichtelijker plaatje is misschien wel handig. Ik denk een koppelingskabel te herkennen, maar duidelijk is het niet echt. Dit is de motorkap van binnen de auto, rechterkant achter de brandstofpomp?

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7576
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 08 juli 2012 09:39 PM
  [ # 180 ]

‘t Is lastig dit netjes op de foto te krijgen. Maar de plek is inderdaad motor kap binnen, rechts, bijna uit het zicht boven de versnellingsbak. En je ziet inderdad de koppelingskabel.

Ik moet eens onder de auto verder kijken - ‘t lijkt wel alsof deze leiding naar achteren gaat?

Vandaag eens gaan puzzelen in het nederlandse pdf-werkplaatshandboek. En maar begonnen met het filter uit het reservoir halen. Dat bleek behoorlijk vies te zijn. En het leek ook los te liggen. Braaf schoongemaakt in benzine. De laatste olie in het vat (helemaal zo groen niet meer Sad ) er eens uitgegoten. En toen het vat van binnen ook maar eens schoon gaan maken. Blijkt er op de bodem een plastic plaatje te liggen. En wat daar onder lag - brr nono . Nu zit ‘t filter weer netjes vast en het schoongemaakte vat weer in de auto. Nu maar eens gewoon vullen en starten en kijken wat er gebeurd?

En dank voor de tip - als ik er niet uit kom ga ik zeker even bij Simon navragen.

Profiel  
 
 
12 van de 45
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook