Totaal aantal Berichten: 1120
Geregistreerd: 12-01-2006
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Er zit er hier een naast me op de bank die de choke niet snapt. Hij heeft een keer de GSA mee gehad naar Amersfoort vanuit Hengelo. In ieder geval heeft hij de hele terugweg op de choke gereden… En zich maar afvragen waar nou dat knipperlampje nou voor was. Stond niet heel erg open (of dicht, net hoe je het bekijkt) maar draaide wel wat hoog in de toeren voor de stoplichten haha. Hij is alleen maar injectie gewend.
My other car is a broomstick.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik hoop niet dat jij de benzine hebt moeten betalen….
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
Dat het lang doorstarten een gevolg is van een interne lekkage in de brandstofpomp geld niet alleen voor Visa’s neem ik aan.
Mijn AX met carb moet na aantal dagen stilstand ook flink worden doorgestart voordat ze loopt. Blij ergens spontaan te lezen wat daar het probleem van zou kunnen zijn.
Gr
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
De klep staat inderdaad verticaal normaal. Bij intrekken gaat hij plat liggen, dus dat zou goed moeten zijn.
Benzinepomp is net een jaartje oud, dus dat lijkt me ook niet echt het probleem. Er is verder wel mee te leven zo.
Hier een filmpje van het starten. Ik start, dan lijkt het of hij aanslaat maar nee. Dan start je door en duurt het wat langer.
Als je dan het filmpje bekijkt van de ex (gesloopte) Visa: http://www.youtube.com/watch?v=G_aKayrVWfE&feature=relmfu
Gaat het heel anders!
Verder hadden we vandaag:
Wat natuurlijk iets meer is aangezien de teller een kilometer of 400 niet werkte.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Ik denk persoonlijk dat de karakteristiek van de brun vesuve choke meer afgesteld was op mengselverrijking, en de Gris Nacre meer op toerental.
Dat niet bij de eerste keer willen aanslaan, heb ik met mijn visa ook, maar dan laat ik niet de sleutel gelijk los, want dan moet ik langer doorstarten.
Hij komt nét dat ene rondje extra van de startmotor tekort om gelijk aan te slaan na een paar weken stilstand.
Je had toch al eens een nieuwe brandstofpomp erop geschroefd?
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ah, wist niet dat daar nog verschil in zat!
Klopt, vorig jaar!
Ik zit me eigenlijk ook af te vragen of het niet tijd is om de olie te verversen. Dit is gebeurd in 2010 toen ik de auto aankocht in Frankrijk. Toen is ook het filter vervangen. We zijn nu ongeveer 8000 kilometer verder..
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
2 jaar en 8.000 km dan mag je dat wel vervangen ja maar dat beeinvloed het starten niet lijkt mij ?
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Maurice van Mourik schreef:Ik denk persoonlijk dat de karakteristiek van de brun vesuve choke meer afgesteld was op mengselverrijking, en de Gris Nacre meer op toerental.
Dat is een kwestie van het verstellen van wat glijdertjes en heveltjes
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Hmm, daar ga ik me maar niet mee bezig houden. Straks verpruts ik het helemaal! Zolang het ding prima rijd en warm prima start vind ik het allemaal best. Toch bedankt!
Oke, olie + filter vervangen. Klopt het dat je voor het vervangen van het oliefilter perse een speciaal stuk gereedschap moet hebben?
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Voor de oliefilter heb je dit nodig Bart:
Een oliefiltersleutel/tang
Maar je zou het ook kunnen doorprikken met een schroevendraaier en daarmee losdraaien.
Ik zelf heb z’n sleutel gekocht bij de Gamma…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
En als je geluk hebt krijg je hem zonder hulpmiddelen los.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Met wat puppypower lukt het vaak ook wel met de blote hand, als je maar grip hebt.
Hij mag toch bij verwisselen maar handvast.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
klopt hand vast maar naar verloop van tijd kunnen ze behoorlijk vast zitten
vandaar je altijd ff een likje olie met je vinger over het afdicht rubber moet halen
alvorens je die weer gaat monteren.
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
Het olie verversen nog steeds niet gedaan Ik krijg de bout onderaan de motor niet los en ben bang dat ik hem dol draai.
Er is ook wat kapot gegaan; naast een lamp doet mijn knipperlicht het niet meer! Hij knipperde al heel langzaam, en hij bleef zo nu en dan even hangen. Nu druk je op knipper aan, en blijft het (knipper) licht gewoon oranje branden zonder te gaan knipperen. Erg lastig, ik verdenk de clignoteur aangezien het bij gewoon knipperlicht en alarm lichten gebeurd.
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
jup, overduidelijk een kapot knipperrelais.
Ik had hetzelfde met de Dyane. Daar heb ik nu een modern 3-polig relais aangehangen, met als gevolg dat de boel weer fatsoenlijk knippert.