Totaal aantal Berichten: 34
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Komt iemand dit probleem voor ?
Ik wordt gebeld via de Bluetooth carkit op mijn Nokia telefoon.
Ik druk aan het eind op de rode toets van mijn Nokia om het gesprek te beƫindigen.
Dan krijg ik een harde bromtoon over over al mijn speakers en blijft de melding staan “Belt met **”
Heel de radio loopt vast ! Gaat dus ook niet uit als ik de auto afsluit met de AB.
Ik moet dan de + Pool losmaken op de Accu,...en dus alles weer instellen.
Heb je de MyWay of de gewone radio? Zelf heb ik MyWay en sluit ik af via de MyWaY zelf en heb ik geen problemen. Misschien dat iemand anders hier weet of er al een software update voor de radio is.
Totaal aantal Berichten: 28
- DS 3 1.6 E-HDI 90Pk Airdream So Chic
Een beetje meer informatie zou inderdaad niet weg zijn.
Nokia heeft tegenwoordig ook al 3 verschillende besturingssystemen (Symbian, Linux en Windows).
Ik heb met de E72-1(Symbian) en de N900(Linux) op de MyWay nog geen problemen gehad.
Maar ook ik gebruik net als DS3-Black het knopje op de audio/stuur-bediening om het gesprek af te sluiten.
Software van de DS3 is 29a en ik weet dat er een nieuwe versie beschikbaar is nl. de RNEG 33.b R33.09.
Wijzigingen zijn in het algemene myway topic al besproken zie: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/210806/
Ik maak dus gebruik van de volgende Configuratie:
Pack radio & usb box & bluetooth & hifi met een Nokia 3720c met software v10.16
De firmware van de Nokia is van 7-12-2009
Die zou dus ook de oorzaak kunnen zijn.
Hoe kan ik zien welke software er in mijn radio zit ?
Volgens mij hebben ze hem namelijk geupdated….alleen verbreekt nu spontaan na enkele minuten de verbinding tussen mijn Gsm en Carkit.
Totaal aantal Berichten: 252
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
volgens mij kan dat alleen met behulp van een lexia gecheckt worden… mocht het anders kunnen wil ik dit ook graag weten
groeten victor
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Je kan het zien bij intstelling, systeem software.
Je krijgt dan een code te zien betreft de versie.
Zou toch gewoon ff langs de dealer gaan, tenslotte niet normaal dat het hele gebeuren vast loopt.
UPDATE !!
Ik heb enkele weken geleden een nieuwe Radio gekregen.
Voor de radiowissel was ik wel een dag mijn auto kwijt wegens het updaten van de software (zeiden ze).
Maar helaas krijg ik nog met regelmaat een bromtoon over de speakers en loopt mijn radio vast na het ophangen van een telefoongesprek via Bluetooth ! Dus wat er nou aan de hand is ?
Kun je eens kijken of het met een andere (recentere) telefoon ook is? Zoniet, moet je het in je telefoon zoeken (wat ik niet onwaarschijnlijk acht)
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Ik heb zakelijk een Nokia telefoon en prive een Samsung Galaxy S
Met beide telefoons heb ik problemen
Ik heb met mijn vorige DS3 wel gehad dat de verbinding slecht was. De dealer heeft uiteindelijk een software update gedaan en nooit meer last van gehad. Jouw probleem is weliswaar anders, maar wie weet werkt een software update bij jou ook.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Hey Cees.
Weet je zeker dat er een nieuwe radio inzit?
Die van mijn gooid de CDs eruit spontaan.
Zegt de dealer komt omdat het geen orginele cd is.
Lachen toch een orginele MP3 cd.
Ron
Bij gelegeheid moet ik ook nog een keer maar de garage voor een software update van de radio. Ook bij mij komt de cd er van zelf uit. Ook bij het luisteren naar de radio en de laatste tijd ook als ik instap en de sleutel nog niet eens in het contact zit. En originele mp3 cd’s zijn niet eens te koop toch of wel ?
Ik heb met mijn BT het volgende probleem. tijdens het bellen (helaas niet altijd zodat ik het niet kan demonstreren aan mijn dealer) stopt de hele unit gewoon. Scherm wordt zwart, BT verbinding wordt afgebroken en ik kan niet meer over BT spreken. Gebruik de BT icm Iphone 4
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 357
- DS 3 E-HDI Airdream
Heb nu 2 keer gehad dat het systeem zichzelf herstart, radio is dan niet meer te bedienen via AB of op de unit zelf, scherm wordt dan zwart en vervolgens zie ik het opstartscherm weer opduiken.
Daarna weer als vanouds. Lig er niet echt wakker van, zolang het apparaat daarna maar weer doet wat ie moet doen.
Oud topic maar toch even aanvullen met mijn ervaringen met BT connectie. Kan mss nog nuttig zijn voor iemand in de toekomst.
Ik had bij in ontvangst nemen van mn DS3 (normale radio, geen Myway) een HTC Wildfire als gsm. Deze heeft in de tijd dat ik deze gsm had veel problemen veroorzaakt met connectie naar mn DS3. Vaak werd de verbinding zomaar verbroken als ik een telefoongesprek voerde via de carkit. Na wegvallen van de verbinding of na beĆ«indigen van gesprek crashte m’n gsm vaak (Het proces com.android.phone is gestopt) waarna ik deze opnieuw moest opstarten. Ook “hing” de radio van de DS3 soms waardoor ik niets meer kon met de radio, ook het scherm in het middel van het dashboard was dan “bevroren”. Accupolen loshalen leek de enige optie, totdat ik per toeval iemand belde terwijl de radio “hing”. De radio kwam ineens weer tot leven. Dit leek dan een betere oplossing dan de accupolen loshalen.
Al deze zaken zijn nu ineens opgelost sinds ik een andere gsm heb; een HTC Wildfire S. Iets nieuwer model maar o zoveel minder problemen ism m’n DS3. Ik heb me wel eens verdiept in de problemen met de Wildfire en op internet heeft men het erover dat bij BT connectie de Wildfire contacten incl. afbeelding wil pairen met de DS3. De DS3 accepteert enkel geen afbeeldingen en dat zou een oorzaak kunnen zijn van connectie problemen. Ik heb alleen nooit kunnen bevestigen/ontkrachten of het hieraan lag.
EDIT; Als je googled op de com.android.phone crash + carkit kom je genoeg resultaten tegen. Ook van mensen die met een Parrot werken. Dit topic heeft het er bijvoorbeeld over.