
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007
- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
Ik wil de koelvloeistof van mijn CX 25 TRi verversen.
Ik heb een artikel in het cx clubblad gelezen over het koelsysteem en het verversen hiervan.
Er staat echter in dat het de voorkeur geniet om de koelvloeistof die nog in het motorblok aanwezig is ook af te tappen. Dit kan via een dop 17 plug…. Deze kan ik dus niet vinden op mijn auto. De foto laat een plug zien waar een dop 21 op past. Is de plug op de foto idd. de aftapplug van het koelwater?
Alvast bedankt voor jullie reacties.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
yep!
dan het blok spoelen met de tuinslang.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007
- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
Ga ik doen!
bedankt voor je snelle reactie!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
had ik dop 17 geschreven??
Sorry, dat moest dan 21 zijn inderdaad!!
P.s. Die CX heeft vast en zeker ergens lang stilgestaan als ik zie hoe de startmotor verroest is!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
hoe de startmotor verroest is
dat viel mij ook op. Ik vroeg me meteen af hoe het met de rest van de auto is
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007
- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
In de 5 jaar dat ik de auto in bezit is deze 2 jaar gestald in een garagebox. Sinds vorig jaar weer een tamelijk actief leven…. nogal wat mee verhuisd de afgelopen periode.
Om jullie zorgen enigszins weg te nemen nog wat foto’s. Het plaatwerk is eigenlijk erg goed, om het hoekje rechtsachter na en boven het benzineklepje verschijnt een bruin puntje. De remaccu en en de leidingen er naar toe zijn echter wel erg aangetast. Het subframe en overig leidingwerk weer erg goed. De grootste ergenis is echter het trillen van de auto bij het optrekken. Ik zal hier binnenkort een nieuw topic voor aanmaken aangezien het niets meer met het koelwatergebeuren heeft te maken.

Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007
- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
Het trillen bij het optrekken wordt meestal veroorzakt door je drukgroep, er kan een veertje stuk zijn eigenlijk is het een beetje schokkend optrekken.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS











Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Je stekkers voor je koelvinnen zijn niet aangesloten(?)
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
harry45 schreef:Het trillen bij het optrekken wordt meestal veroorzakt door je drukgroep, er kan een veertje stuk zijn eigenlijk is het een beetje schokkend optrekken.
Harry
Of aandrijfas
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971