3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Mijn Type 2 Gris Renard
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 07 juli 2012 08:38 AM
  [ # 31 ]

Ik heb al een type 2 en een BX heeft geen sproeikopje’s, maar een “buisje” met gaatje’s die aan de ruitenwisserarm zit.

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 07 juli 2012 01:44 PM
  [ # 32 ]

Je kunt nog proberen om de gaatjes in te prikken met een naaldje en met een oplossing van water met groene zeep door te spoelen. Ik krijg een complete stortbui op het raam dus goed spoelen moet kunnen Wink

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 07 juli 2012 02:03 PM
  [ # 33 ]

Buisje een nacht in de azijn leggen. Kalkaanslag lost dan op.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 12 juli 2012 09:48 PM
  [ # 34 ]

Zo, nog even wat foto’s van de reparatie van het voorruitframe: http://www.mijnalbum.nl/Album=8XKIMV8C

Wat de ruitensproeier betreft, ik heb alle gaatje’s iets vergroot met een boortje en ik heb nu wel meer water op het voorruit.
De A stijlen zijn inwendig behandeld door voorzichtig de kappen aan de binnenkant te verwijderen.

Ook heb ik nog een lichtzoemer geplaatst, dit zonder aan de bedrading te komen; de + draad heb ik bij een zekering van het licht in gedaan en de - bij een zekering van de richtingaanwijzer en de blower, als het licht brandt en ik zet het contact af, gaat de zoemer Idea .

Morgen over 14 dagen gaat de BX naar de taxateur, en waarschijnlijk word ze volgende week al APK gekeurd.
Dan laat ik gelijk de startmotor even nakijken, want die doet soms raar, en nu kan ik de BX wel missen omdat er nog wel een ander waardig vervoermiddel staat, maar in de winter is de BX de enige auto die ik gebruik, en dan wil ik niet met haperende startmotoren zitten Rolling Eyes
Ook word er dan gelijk maar even kritisch naar de dynamo gekeken, want die is waarschijnlijk ook 26 jaar oud…......

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 juli 2012 11:06 PM
  [ # 35 ]

Ik had hetzelfde probleem met de ruitensproeier.
Bleek bij mij een verstopt buisje, er zat roestgruis aan de onderkant van het doorvoerbuisje waar de wisserarm omheen draait.
Ik ben ook begonnen met groter maken van de sproeiergaatjes bij het wisserblad, dat ging een tijdje goed, maar langzaamaan (ongeveer een jaar later, weer bij de APK) werd de straal toch steeds minder (net een oud mannetje).

Je moet natuurlijk eerst controleren of het pompje goed is.
Dat kan je doen door bijv.het tankje met pomp eruit te halen en 12V erop te zetten, eventueel met een acculader.
Sproeit ie goed en zijn de gaatjes bij het wisserblad goed doorgankelijk dan zit het probleem waarschijnlijk toch in het doorvoerbuisje.

Je kan het buisje van bovenaf proberen door te prikken met een stevig nylondraadje, anders met een haar uit een bezem (je moet wel wat lengte hebben).
Als het geen verbetering geeft: slangetje aan de onderkant lostrekken en de onderkant van het buisje schoon vegen.
Dit ging bij mij trouwens niet, je kan er dan ook slecht bij, maar misschien heb je geluk.

Uiteindelijk heb ik het hele mechaniek uitgebouwd om er goed bij te komen.
Er zat veel roestgruis voor het gaatje.
Nu spuit ie weer tot de achterruit…

Voorlopig kan je nog wel even vooruit met je grotere gaatjes, maar mocht je BX meer prostaatklachten krijgen dan weet je waar je moet zoeken…

Groet,
Hans

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 04 augustus 2012 09:50 AM
  [ # 36 ]

Zo, de BX is afgelopen week probleemloos door de APK gerold, en ook is ze getaxeerd; de taxateur vond het een moeilijk geval, zelf dacht hij aan een bedrag tussen de €5000,- en €5500,-. Shocked
Nadat ik was bijgekomen van het verslikken van mijn koffie zei ik dat als het bedrag tussen de 3 en 4 duizend uit zou komen, ik al dik tevreden zou zijn.
Toen heeft hij er maar €4500,- van gemaakt, blijkbaar is een BX toch al meer waard dan ik dacht.
Ik hoop het niet, maar als iemand hem plat rijd heb ik in ieder geval de investeringen er uit…..... Very Happy

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 augustus 2012 03:09 PM
  [ # 37 ]

Tering dat is aardig mooi getaxeerd!

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 07 september 2012 09:51 AM
  [ # 38 ]

Via het “te koop” draadje kwam ik een BX op het spoor met een matig interieur, maar wel het interieur waarvan ik nog wat delen zoek om het mijne te perfectioneren. Ik heb de verkoper gevraagd of hij mij de koper wou medelen dat ik wel geintereseerd was in het oude interieur als het vervangen zou worden.

De verkoper had echter nog een sloop BX staan en ik mocht halen wat ik nodig had, het ging me om de achterste deurpanelen, maar hij zou dan de 4 deurpanelen uit zijn sloper terug monteren.
Dus ik 40 km gereden, blijken de deurpanelen net even anders te zijn, ik heb onder bij de b stijl ook sky leer, maar bij de goede panelen waar ik voor kwam is het onderste stuk van donkerblauw stof cry
Ik heb zelf een eenvoudige uitvoering, en die andere was erg luxe, dat zal de verklaring wel zijn….

Heb de panelen toch maar meegenomen, tesamen met de donkerblauwe hoedenplank en ben er wel blij mee gooi

Profiel  
 
Durksz
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 08-01-2011

Gepost: 07 september 2012 02:26 PM
  [ # 39 ]

Het kon mooi zo! kun jij je auto weer een beetje mooier maken!
en je was precies optijd, de auto heb ik een dag later verkocht.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 24 oktober 2012 08:49 PM
  [ # 40 ]

Vandaag is m’n BX bij een Citroen specialist geweest omdat ik graag spoelolie in het systeem wilde en ook was de auto rechtsvoor stugger dan linksvoor! De bollen verwisselen loste dit probleem niet op, het ligt dus aan de veerpoot.
Eerst maar eens rijden met spoelolie en dan kijken of het beter word, word het niet beter dan moeten we dan maar weer verder zien.
Ook is de achterste hoogteregelaar schoongemaakt en als ik nu met de wagenhoogte “speel”, gaat de auto nu weer horizontaal op en neer, en dat was niet zo, in het rijden heb ik nog geen veranderingen geconstateerd.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 03 november 2012 09:55 AM
  [ # 41 ]

Afgelopen week zijn de startmotor en de dynamo preventief gereviseerd, de startmotor haperde af en toe en ik wil in de winter geen gedonder; de BX is mijn enigste auto die ik dan gebruik.
Het reviseren bleek wel nodig; in beide moesten nieuwe lagers, de startmotor draait nu ook veel sneller rond Smile
Laat nu de winter maar komen…....alhoewel, toch liever maar niet, houd niet van kou nono Wink

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 28 november 2012 06:21 PM
  [ # 42 ]

Hm, ik rijd nu een maand met spoelolie, heb nu ong 500 km gereden, en de rechter voorpoot word eerder nog stugger dan dat die soepeler word, de spoelolie mag nog 1000 km zitten, maar ik verwacht er weinig goeds meer van….. Sad

Profiel  
 
siemenazu
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006

- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
Gepost: 28 november 2012 06:55 PM
  [ # 43 ]

die poot kun je wel smeren bert, moet je even zoeken waarmee je hem kan smeren!

azu 1973          
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963  
Cx 20re            
berlingo
dyane4

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 28 november 2012 06:59 PM
  [ # 44 ]

Zit de harmonicahoes nog wel vast van je veerpoot? Misschien is die los, waardoor er steeds vuil tussen gaat zitten? Ik vraag me eigenlijk af hoeverre LHM/spoelolie invloed heeft op het veergedrag van de veerpoot. Ik heb altijd begrepen dat LHM namelijk vrij schraal is, niet zo smeert. je kan ook eens proberen wat smeerspul in dit gat te spuiten van de veerpoten:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2063
Geregistreerd: 05-12-2004

Gepost: 28 november 2012 08:20 PM
  [ # 45 ]

Heel veel bixen gehad! Blijven leuke autos. Die voor veerpoten gingen wel eens vast zitten inderdaad.
Mijn ervaring is dat smeren niet helpt. Van alles geprobeerd, LHM, WD40, olie.
Hielp paar en dagen en weer mis.

Volgens mij was het meestal de keering die keihard werd.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  
 
 
3 van de 18
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook