Schoonmaken onder de motorkap
Wizzy
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 172

- Saxo 1.1i
Gepost: 05 juli 2012 12:02 AM

Ik weet dat je dit beter niet zo 1 2 3 moet doen in verband met als hij gaat zweten en dergelijke, maar ik wil toch het een en ander schoonmaken aangezien het er best wel erg vies is.

Wat raden jullie mij aan dat ik wel schoon kan maken, maar wat ook ABSOLUUT niet en waarvan ik af moet blijven?

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 05 juli 2012 05:39 PM
  [ # 1 ]

gewoon alles behalve rubber proper maken met benzine (mag oude benzine zijn)  wel 5 minuten wachten na je klaar bent met kuisen voor je gaat starten. 

eventueel overgieten met warm water en alle elekectrische componenten afschermen.

Profiel  

JagerEde
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 115

Gepost: 06 juli 2012 10:00 PM
  [ # 2 ]

Ik heb een tijd geleden, met beleid, de hogedrukspuit erop gezet. Ging prima en rij nog steeds. Motor heb ik laten lopen voor het geval dat de accu erg vochtig zou worden en niet meer wilt helpen starten en voor het geval er water bij de bougies komt, dan weet je dat je meteen moet stoppen… Hij blokje is weer erg mooi schoon en nu kan ik het zweten goed in de gaten houden. Daarna heb ik hem trouwens af laten koelen en met een natte doek opgewreven.

Music is like poetry.

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7307

- SM 2.7 carb
Gepost: 07 juli 2012 09:16 AM
  [ # 3 ]

1 of 2 spuitbussen koud ontvetter aanschaffen van o.a. motip. Dit geeft geen corrosie na afspuiten met water. Prima ervaringen mee Wink  http://www.motip.nl/?page=23&id=1122&lang=NL

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 07 juli 2012 10:23 AM
  [ # 4 ]

Of je koopt de Engine Cleaner en de Rubber and Vinyl Care van Autoglym.

Deze producten zijn speciaal gemaakt om het onder je motorkap te reinigen. Ik ken een boel mensen die nooit poetsen en er nooit geld aan zouden uitgeven, maar na dit een keer te hebben gebruikt kopen ze t wel allemaal!

Zorg om te beginnen dat je motorblok een beetje lauw-warm is. Dat werkt het beste. De engine cleaner moet je heel eenvoudig opspuiten op je blok, evt bij heel sterke vervuiling op de ergste plekken even met een borsteltje losweken. Daarna het hele blok afspoelen met een broes. Geen harde of directe stralen!

Terwijl het blok nog nat is spuit je de motorruimte riant in met de vinyl and rubber care. Vervolgens sla je de kap dicht en laat je het een half uurtje of een uurtje intrekken. Als je de kap weer opent zul je zien dat het er weer prachtig uitziet. Plekken waar je de spray niet gelijk had verdeeld, of waar je het te erg vind glimmen haal je even een doekje over en je bent klaar..

Dit is het resultaat van inspuiten, afspoelen, inspuiten en laatste plekjes met een doekje afnemen..

Profiel  

K_saxo (verbannen)
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1194

Gepost: 07 juli 2012 08:23 PM
  [ # 5 ]

mmm de pvc kappen blinken beter dan met met methode. Maar ik heb mijn motorblok ook nog niet volledig gereinigd.
Enkel check op lekkage olie en koelvloeistof en aan de bougies heb ik deze grondig gereinigd.  ps 10w40 van champion werkt ook goed voor pvc te doen blinken

Profiel  

Wizzy
> 100 berichten
RankRank

- Saxo 1.1i
Gepost: 07 juli 2012 08:30 PM
  [ # 6 ]

Bedankt voor alle reacties. Ben best tevreden over het resultaat dat Xsara Coupe heeft gepost.
Enig idee waar ik dit spul kan halen? Kan dat gewoon (in Nederland) bij de betere auto materialen zaak?

Profiel  

ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 546

Gepost: 08 juli 2012 02:00 AM
  [ # 7 ]

Google is your friend.
http://www.autoglym.nl/

Profiel  

Wizzy
> 100 berichten
RankRank

- Saxo 1.1i
Gepost: 08 juli 2012 02:03 AM
  [ # 8 ]

Ja had het ondertussen al gevonden, maar misschien wist iemand ergens de laagste prijs al… Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook