5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
CX 25 GTi van Quo (slecht lopen na starten)
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 18 juni 2011 08:19 AM
  [ # 61 ]

Ding moet er zo af kunnen, idd gewoon voorzichtig tikken en een beetje wrikken om het ding eraf te krijgen, die binnenste moer had er volgens mij niet vanaf gehoeven.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 18 juni 2011 04:27 PM
  [ # 62 ]

Ok, huis moet er dus met tikken afgaan.
Voorzichtigheid m.b.t het huis hoeft niet meer want daar is toch al een stuk van afgebroken Wink

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 20 juni 2011 12:00 AM
  [ # 63 ]

Waterpomphuis is er gisteren afgekomen, nu nog even kijken waar ik zo’n ander huis vandaan ga halen.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 25 juni 2011 02:13 AM
  [ # 64 ]

Nou, gelukkig zijn vandaag(vrijdag) alle benodigde onderdelen aangekomen en geleverd door garage “Hydraulique”

Een erg fijne en snelle service ! in de toekomst maar eens vaker zaken doen.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 28 augustus 2011 12:27 AM
  [ # 65 ]

Het hele waterpomphuis gebeuren is in Juni opgelost. Daarna lekker kunnen genieten van de CX in Juli en Augustus t/m zojuist.

Vanavond wil ik nog even een stukje rijden met de CX. Helaas denkt zij daar anders over en wil ze niet starten.

Startmotor draait mooi rond dus accu etc is goed. Er zijn een aantal zwakke punten bij een 25 GTi dus deze moet ik maar eens langslopen morgen.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 29 juni 2012 11:27 PM
  [ # 66 ]

Een tijdje geen nieuws over de CX laten weten maar nu heb ik toch een vraag over het voorportier-raam.
Dit is een raam met electrische bediening. Mijn raam loopt elke keer scheef uit de geleidings-rail welke aan de voorkant van het portier zit. Raam scharnieren heb ik al schoongemaakt en in het vet gezet. Onderaan de rechterhoek zit, met een boutje , een wit kunstof dingetje geklemd wat in de geleidedings-rail verschuift.

Kan het probleem zijn dat het kunstof is versleten en komt dit vaker voor ?

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 29 juni 2012 11:32 PM
  [ # 67 ]

Het komt in ieder geval vaker voor, want ik heb precies hetzelfde met het raam aan de passagierskant. Al een paar keer geprobeerd de oorzaak te vinden, maar tot nu toe begrijp ik niet waaraan het ligt. Ik gooi het ook op slijtage, dus ik ga maar eens op zoek naar een ander raammechanisme.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 30 juni 2012 12:28 AM
  [ # 68 ]

Dit is een weetje,oorzaak geen idee ik zoek er niet meer naar.De snelste oplossing is om het kleine horizontale raamgeleider iets te laten zakken.Dus even twee nieuwe gaatjes boren onder de huidige en even het geleidertje verzetten,zodoende wordt er wat meer spanning in het raam mechaniek gecreëerd.

Werkt uitstekend!!!!

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 30 juni 2012 01:11 AM
  [ # 69 ]

Zulke tips zijn altijd welkom, bedankt bravo

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 30 juni 2012 04:28 AM
  [ # 70 ]
daan schreef:

Dit is een weetje,oorzaak geen idee ik zoek er niet meer naar.De snelste oplossing is om het kleine horizontale raamgeleider iets te laten zakken.Dus even twee nieuwe gaatjes boren onder de huidige en even het geleidertje verzetten,zodoende wordt er wat meer spanning in het raam mechaniek gecreëerd.

Werkt uitstekend!!!!

Heb ik ook twee weken geleden bij het bekende adres in Abbenes laten doen, was zo gepiept en werkt weer zoals het moet Smile

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 juni 2012 09:35 AM
  [ # 71 ]
daan schreef:

Dit is een weetje,oorzaak geen idee ik zoek er niet meer naar.De snelste oplossing is om het kleine horizontale raamgeleider iets te laten zakken.Dus even twee nieuwe gaatjes boren onder de huidige en even het geleidertje verzetten,zodoende wordt er wat meer spanning in het raam mechaniek gecreëerd.

Werkt uitstekend!!!!

Hee geweldig, ik ga het meteen proberen. Thx Daan!

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 07 juli 2012 04:58 PM
  [ # 72 ]

Ben net hiermee aan de gang gegaan. Het raammechanisme en het glas er uit gehaald.

Toen ik de tip van Daan las, dacht ik dat de voorste raamgeleider aan het glas iets moest zakken, maar deze zit gepuntlast, dus dat zal het niet zijn.
Kennelijk wordt bedoeld dat de kleine geleiderail die aan de deur vast zit, iets moet zakken. De messing rail dus op de 2e foto.
Vreemd, omdat het raam aan de voorkant niet helemaal omhoog komt, zou ik juist zeggen dat de rail iets omhoog moet.
Maar oke, ik begin met de rail laten zakken.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 07 juli 2012 06:52 PM
  [ # 73 ]

Done!

Gaatjes geboord, geleiders in het vet gezet, de boel gemonteerd en het werkt weer prima! Het glas komt weer mooi recht omhoog.

De nieuwe gaatjes:

En het mechanisme weer op z’n plaats:

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 07 juli 2012 09:59 PM
  [ # 74 ]

sorry voor de onduidelijkheid maar idd.je hebt de juiste laten zakken.Het werkt perfect dat zie je maar weer!!!

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 18 juli 2012 01:34 AM
  [ # 75 ]

Ik ben net terug van vakantie dus nog geen tijd Wink gehad om de aanpassing aan het raam uit te voeren.
Wel fijn als het voorwerk al is uitgevoerd.

Hopelijk lukt de aanpassing bij mij net zo goed als bij par eXeMple!

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook