21 van de 27
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
Goofblikscha’s 16 TRS; APK!
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 16 september 2008 12:07 AM
  [ # 301 ]

Als je een 19 lekkerder vind rijden dan een 16 zou ik inderdaad ook niet twijfelen als je het allemaal zelf kan.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 16 september 2008 12:58 PM
  [ # 302 ]

Volgens mij hoef je helemaal niets met de RDW.
Het vermogen stijgt met maar 15 PK, ruim minder dan 40%.
En voor de emissiewaarden hoef het al helemaal niet. Een 1600 of 1900 uit die jaren is net zo smerig. Of schoon, tis maar hoe je het ziet.
Verder kun je van buiten eigenlijk geen verschil zien tussen een 1600 en een 1900, het blijft een XU…
Dus, tenzij je op het kenteken “1900” wilt hebben staan, lekker ombouwen en karren met die hap.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 september 2008 01:10 PM
  [ # 303 ]
Hilko16TZI schreef:

Volgens mij hoef je helemaal niets met de RDW.
Het vermogen stijgt met maar 15 PK, ruim minder dan 40%.

Kreun… niet weer. Wink Je moet voor elke motorverandering naar de RDW (al zou je er een monopoint 1.6 blok inleggen: motorcode is anders). Alleen bij een motor uit het zelfde type en minder dan 40% vermogenstoename is het alleen een administratieve keuring. Je hoeft niet naar Lelystad voor weggedrag of geluidstest. Als het net zo gaat als de laatste gevallen die ik ken komt er op kenteken te staan: Type BX 16 TRS. Cilinderinhoud 1905 cc, vermogen: 75 KW (of daaromtrent).

Ik heb dit draadje verder niet zo gevolgd, maar ik zou niet zo snel een bekend blok omruilen voor een onbekend blok puur en alleen omdat het wat lekkerder rijdt. Verder is het wel aan te raden de versnellingsbak bij de GT te nemen. Die heeft toch een wat langere eindreductie dan een 16 TRS bak.

Profiel  
 
rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1162
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 16 september 2008 01:40 PM
  [ # 304 ]
mpostma schreef:

..Ik heb dit draadje verder niet zo gevolgd, maar ik zou niet zo snel een bekend blok omruilen voor een onbekend blok puur en alleen omdat het wat lekkerder rijdt.

Ik meende dat er een scheur in het XU5-blok zat en dat enige lagers overleden waren. 

Verder is het wel aan te raden de versnellingsbak bij de GT te nemen. Die heeft toch een wat langere eindreductie dan een 16 TRS bak.

Dat is zo, maar de 5e versnelling van de GT is zoveel korter dat de totale overbrenging (versnelling + einddiff) korter is in de GT dan in de 16TRS.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 16 september 2008 01:44 PM
  [ # 305 ]

Er zit ondertussen een ander onderblok in, maar….

GoofBlikscha schreef:

Vandaag heb ik de kleppen gesteld, en wat kleine dingetjes gerepareerd, kom ik net thuis, begint er een drijfstanglager te kloppen Crying or Very sad

Vandaar dus…

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 16 september 2008 02:00 PM
  [ # 306 ]
rb schreef:

Dat is zo, maar de 5e versnelling van de GT is zoveel korter dat de totale overbrenging (versnelling + einddiff) korter is in de GT dan in de 16TRS.

OK. Er stond mij bij dat de GT een close ratio bak heeft. Echter, uit de tabellen leidde ik indertijd af at de 19 TRS en GT dezelfde eindreductie hebben. Ik meen een 61/17.

Als de 5 weer korter is schiet je er qua toeren op de snelweg natuurlijk weinig mee op. Je hebt dan natuurlijk wel een fijne sportieve bak. Het is natuurlijk maar net wat Goof wil..


@patje74: ik dacht idd ook dat er een ander onderblok in was gegaan, dus vandaar dat het mij wat verbaasde.

Wat een gedoe allemaal.

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 juli 2012 09:44 PM
  [ # 307 ]

Kijk eens wat ik in de tuin vond Very Happy


IMG_7632 by Lars Wullink, on Flickr


IMG_7641 by Lars Wullink, on Flickr


IMG_7635 by Lars Wullink, on Flickr


IMG_7639 by Lars Wullink, on Flickr


IMG_7637 by Lars Wullink, on Flickr


Volgende week gaan we kijken of het nog wat is…. Na bijna 4 jaar uit de running geweest te zijn, en al 3.5 jaar op dit plekje gestaan te hebben ben ik benieuwd hoe of wat.

Dan toch maar eens gaan kijken of er nog een 19GT blok in komt, al dan niet met automaatbak.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 07 juli 2012 10:51 PM
  [ # 308 ]

Gave plaatjes! Ik ben echt benieuwd hoeveel karakter ze gaat tonen! De lpg tank er al ernaast liggen?

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 07 juli 2012 11:01 PM
  [ # 309 ]

Jup, nou de vulslang nog even uit de bumper halen zodat ik de combinatie in de XM kan gooien om te tanken. Na aan paar jaar loopt de lpg tank blijkbaar toch leeg… (zit 0% in)

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
citroofreak
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007

- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Gepost: 08 juli 2012 08:45 AM
  [ # 310 ]

We hebben het gister ff over “dat ding"gehad. Maar ik dacht al dat ik er nog nooit een topic ofsow van had gezien. Het is wel een erg mooi gebakkie. Hoop dat er nog wat van te maken is. De foto’s zijn in ieder geval erg gaaf. Tis net of ze een duik heft genomen in de bushbush.

Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 juli 2012 01:35 PM
  [ # 311 ]

Wow, zet er airco in!

Leuke optie, deed hij het nog?

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 08 juli 2012 01:52 PM
  [ # 312 ]

Doe mij zo’n tuin bravo sleep m eruit, klussen en rijden met dat ding very good

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 juli 2012 01:55 PM
  [ # 313 ]

Jup de airco heeft het nog een poosje gedaan. Het zal nou wel helemaal leeg zijn. Loopt wel op R12 Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 juli 2012 01:57 PM
  [ # 314 ]
Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 08 juli 2012 02:08 PM
  [ # 315 ]

ik geloof dat ombouwen van de airco onderdaan de wensenlijst staat Laughing Eerst kijken hoe rot hij ondertussen is (hij staat op tegels en zandgrond, dus niet op gras gelukkig) Ik zag wel dat de lhm leidingen erg roestig zijn. Maar dat waren ze een paar jaar geleden ook al…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
 
21 van de 27
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook