Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het vermogens toename.
Mijn thp is afgelopen vrijdag gechipt wat een verschil.
Gr.
Dennis
DS3 THP
xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 22-10-2011
- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
waar heb je het laten doen dennis
DS3 Thp 155 sport chic
remap 190 pk 300 nm-forge induction kit-xenon 6000K-Korte antenne
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way
Eerst bij ziptuning dat was niks! Uiteindelijk bij dtc tuning uitgekomen
en gewoon perfect! Zoveel meer vermogen
Gr.
Dennis
DS3 THP
xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)
wesley2 schreef:wat zijn de maten van de intercooler
ziet er gaaf uitgr wesley
Hey,
de maten zijn L700 x H280 x D65
Effectief koeloppervlak is nu 2,5 maal zo groot als met de standaard intercooler.
Dennisadr schreef:Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het vermogens toename.
Mijn thp is afgelopen vrijdag gechipt wat een verschil.Gr.
Dennis
Ja, ben ook erg benieuwd naar het resultaat.
Ik verwacht dicht in de buurt van de 180pk te zitten.
Heb jij ook een vermogensuitdraai gehad?
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Fabian Wierth schreef:Nee, is niet die van Forge.
Ben namelijk van mening dat het niet de mooiste oplossing is.Als je de Forge intercooler bekijkt zie je dat de warme lucht vanaf de turbo er vanaf de linker
kant in komt en er ook links weer uit gaat.
Dit heeft als voordeel dat je weinig buizen hoeft te gebruiken.
Maar als groot nadeel dat de inmiddels afgekoelde lucht weer wordt opgewarmt door de hete bovenkant
van de intercoolerMooiere en efficiëntere oplossing is dus hete lucht links erin en koude lucht rechts eruit.
Kost iets meer aan aanvoer buizen en siliconen bochten, maar dan heb je wel een mooiere oplossing.Daarnaast is de Forge intercooler echt belachelijk duur.
Omgerekend is hij ongeveer 1000 euro.
Mijn oplossing komt met al het materiaal uit op 670 euro incl. montage
Om bovenstaand verhaal bij te staan en te verduidelijken, hierbij twee afbeeldingen uit AutoCad
De Forge Intercooler (Dual Pass Intercooler):
Mijn oplossing (Single Pass Intercooler):
Zoals je ziet legt de lucht bij de forge intercooler een langer traject af en wordt de uitgaande, inmiddels kouder geworden lucht weer opgewarmd door de inkomende lucht doordat ze over elkaar heen lopen.
Bij mijn intercooler legt de lucht een kortere weg af en wordt deze niet weer opgewarmd omdat er twee kanalen boven elkaar liggen!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Eigenlijk zeg je dat je zelf zo’n onderdeel in AutoCAD hebt ontworpen!?
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 22-10-2011
- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
waar heb je de intercooler vandaan kan die maten niet vinden
DS3 Thp 155 sport chic
remap 190 pk 300 nm-forge induction kit-xenon 6000K-Korte antenne
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way
Iwanb schreef:Eigenlijk zeg je dat je zelf zo’n onderdeel in AutoCAD hebt ontworpen!?
Nee, niet zelf gedaan. Met AutoCad ben ik niet zo handig.
De 2 vrienden die de intercooler hebben uitgezocht en gemonteerd hebben dit voor me gemaakt om uit te leggen
wesley2 schreef:waar heb je de intercooler vandaan kan die maten niet vinden
Zou ik even moeten vragen, maar http://www.biesheuvel.nl verkoopt ze ook in verschillende maten en typen
Hoogtemaat is trouwens 230mm en niet 280mm
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Mocht er bij mij ooit nog eens een DS3 op de oprit komen, breng ik hem eerst bij jou langs Fabian, om hem een beetje op te leuken!
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Dat is een mooi compliment Iwan!
Moet zeggen, de DS3 rijdt echt perfect!!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Doe mij er ook zo een! En; ik meende het echt hoor
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Om heel eerlijk te zijn Iwan, ben ik achteraf blij dat ik het geld niet had voor een DS3R.
Je hoort best wel redelijk vaak dat er problemen mee zijn.
Procentueel ligt het echt belachelijk hoog.
Er zijn er 2000 gemaakt, en alleen in NL zijn er al 2 waar eigenlijk een compleet nieuw blok in moet!
In ieder geval heel erg bedankt voor je mooie compliment
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
@Fabian
Ik zit je topic goed te volgen en heb even een vraagje.
hoe loopt de uitgang van de interkoeler terug??
van bestuurderskant en dan met een pijp weer terug naar de kant waar de orginele interkoelen zat??
en mag ik vragen wat je kostenplaatje was??
kan ook per PB als je dat liever hebt.
Heb alleen nog 2 vraagjes verder erover.
- Hoe reageert je motortemperatuur hierop??
- Hoelang was de inbouwtijd??
p.s.
als het positief is heb ik interesse hierin.
als ik zo kijk naar de radiateur hoe hij er nu uitziet dan kan het alleen maar in levensduur verlengt worden.
met al die steenslag die erop/erin zit.
Hey,
Ik zal de routing even proberen uit te leggen
Je staat voor de auto:
Turbo—> originele aansluiting standaard intercooler (rood / oranje slang)—> rechterkant ingang intercooler—> intercooler—> linker kant uitgang intercooler—> weer naar boven richting originele aansluiting (zwart / grijze slang)
Kostenplaatje zal ik je wel even mailen. Maar in vergelijking met de Forge Intercooler is hij 450 euro goedkoper!
Motortemperatuur zal niet veranderen.
Je moet je voorstellen dat na het plaatsen van de intercooler de ECU zelf bijregelt.
Dit doet hij aan de hand van de verkregen waarden via de (wide band) Lambda sensor en via de inlaat temperatuur sensor.
Inbouwtijd bij mij was 8 uur, maar dat kwam doordat alles voor de eerste keer is uitgemeten en er wat onverwachte zaken waren.
De voorbalk waar hij aan hangt is bijvoorbeeld zo hard dat je er niet in kunt boren. De ophangpunten moesten dus gelast worden ipv gebout.
De radiateur die je ziet is trouwens die van de Airco, daarachter zit de koelvloeistof radiateur.
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler
Op zaterdag 18 augustus ga ik weer langs “de Ringsleutel” voor een rollenbanktest.
Ben erg benieuwd wat de intercooler doet.
Gelijk een AFR meting erbij om te kijken of de ECU nog steeds het brandstofmengsel goed bijregelt!
Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler