11 van de 15
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
DS3 1.6 THP Sport Chic Blanc Banquise / Noir Onyx
Dennisadr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 26-03-2012

Gepost: 08 juli 2012 12:20 PM
  [ # 151 ]

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het vermogens toename.
Mijn thp is afgelopen vrijdag gechipt wat een verschil.

Gr.

Dennis

DS3 THP

xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)

Profiel  
 
wesley2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 22-10-2011

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
Gepost: 08 juli 2012 12:27 PM
  [ # 152 ]

waar heb je het laten doen dennis

DS3 Thp 155 sport chic
remap 190 pk 300 nm-forge induction kit-xenon 6000K-Korte antenne
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way

Profiel  
 
Dennisadr
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 42
Geregistreerd: 26-03-2012

Gepost: 08 juli 2012 12:36 PM
  [ # 153 ]

Eerst bij ziptuning dat was niks! Uiteindelijk bij dtc tuning uitgekomen
en gewoon perfect! Zoveel meer vermogen

Gr.

Dennis

DS3 THP

xenon 6000k
led stadslicht + kenteken
17” Bellone zomer (zwart)
17” OZ Superturismo winter (zwart)

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 08 juli 2012 12:51 PM
  [ # 154 ]
wesley2 schreef:

wat zijn de maten van de intercooler
ziet er gaaf uit

gr wesley

Hey,

de maten zijn L700 x H280 x D65
Effectief koeloppervlak is nu 2,5 maal zo groot als met de standaard intercooler.

Dennisadr schreef:

Ziet er goed uit! Ben benieuwd naar het vermogens toename.
Mijn thp is afgelopen vrijdag gechipt wat een verschil.

Gr.

Dennis

Ja, ben ook erg benieuwd naar het resultaat.
Ik verwacht dicht in de buurt van de 180pk te zitten.

Heb jij ook een vermogensuitdraai gehad?

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 08 juli 2012 01:10 PM
  [ # 155 ]
Fabian Wierth schreef:

Nee, is niet die van Forge.
Ben namelijk van mening dat het niet de mooiste oplossing is.

Als je de Forge intercooler bekijkt zie je dat de warme lucht vanaf de turbo er vanaf de linker
kant in komt en er ook links weer uit gaat.
Dit heeft als voordeel dat je weinig buizen hoeft te gebruiken.
Maar als groot nadeel dat de inmiddels afgekoelde lucht weer wordt opgewarmt door de hete bovenkant
van de intercooler

Mooiere en efficiëntere oplossing is dus hete lucht links erin en koude lucht rechts eruit.
Kost iets meer aan aanvoer buizen en siliconen bochten, maar dan heb je wel een mooiere oplossing.

Daarnaast is de Forge intercooler echt belachelijk duur.
Omgerekend is hij ongeveer 1000 euro.
Mijn oplossing komt met al het materiaal uit op 670 euro incl. montage Wink

Om bovenstaand verhaal bij te staan en te verduidelijken, hierbij twee afbeeldingen uit AutoCad

De Forge Intercooler (Dual Pass Intercooler):

Mijn oplossing (Single Pass Intercooler):

Zoals je ziet legt de lucht bij de forge intercooler een langer traject af en wordt de uitgaande, inmiddels kouder geworden lucht weer opgewarmd door de inkomende lucht doordat ze over elkaar heen lopen.
Bij mijn intercooler legt de lucht een kortere weg af en wordt deze niet weer opgewarmd omdat er twee kanalen boven elkaar liggen!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 08 juli 2012 01:30 PM
  [ # 156 ]

Eigenlijk zeg je dat je zelf zo’n onderdeel in AutoCAD hebt ontworpen!?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
wesley2
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 22-10-2011

- DS 3 Sport Chic 1.6 THP
Gepost: 08 juli 2012 01:36 PM
  [ # 157 ]

waar heb je de intercooler vandaan kan die maten niet vinden

DS3 Thp 155 sport chic
remap 190 pk 300 nm-forge induction kit-xenon 6000K-Korte antenne
led stads+kenteken verl-17’‘belone zwart zomer-17’‘botbet lv4 winter-more in the way

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 08 juli 2012 01:43 PM
  [ # 158 ]
Iwanb schreef:

Eigenlijk zeg je dat je zelf zo’n onderdeel in AutoCAD hebt ontworpen!?

Nee, niet zelf gedaan. Met AutoCad ben ik niet zo handig.
De 2 vrienden die de intercooler hebben uitgezocht en gemonteerd hebben dit voor me gemaakt om uit te leggen Wink

wesley2 schreef:

waar heb je de intercooler vandaan kan die maten niet vinden

Zou ik even moeten vragen, maar http://www.biesheuvel.nl verkoopt ze ook in verschillende maten en typen
Hoogtemaat is trouwens 230mm en niet 280mm

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 08 juli 2012 03:08 PM
  [ # 159 ]

Mocht er bij mij ooit nog eens een DS3 op de oprit komen, breng ik hem eerst bij jou langs Fabian, om hem een beetje op te leuken!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 09 juli 2012 07:57 AM
  [ # 160 ]

Dat is een mooi compliment Iwan! Cool

Moet zeggen, de DS3 rijdt echt perfect!!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 09 juli 2012 07:59 AM
  [ # 161 ]

Doe mij er ook zo een! En; ik meende het echt hoor Smile

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 09 juli 2012 08:08 AM
  [ # 162 ]

Om heel eerlijk te zijn Iwan, ben ik achteraf blij dat ik het geld niet had voor een DS3R.

Je hoort best wel redelijk vaak dat er problemen mee zijn.
Procentueel ligt het echt belachelijk hoog.
Er zijn er 2000 gemaakt, en alleen in NL zijn er al 2 waar eigenlijk een compleet nieuw blok in moet!

In ieder geval heel erg bedankt voor je mooie compliment Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 09 juli 2012 12:21 PM
  [ # 163 ]

@Fabian


Ik zit je topic goed te volgen en heb even een vraagje.

hoe loopt de uitgang van de interkoeler terug??

van bestuurderskant en dan met een pijp weer terug naar de kant waar de orginele interkoelen zat??


en mag ik vragen wat je kostenplaatje was??
kan ook per PB als je dat liever hebt.


Heb alleen nog 2 vraagjes verder erover.

- Hoe reageert je motortemperatuur hierop??
- Hoelang was de inbouwtijd??


p.s.
als het positief is heb ik interesse hierin.
als ik zo kijk naar de radiateur hoe hij er nu uitziet dan kan het alleen maar in levensduur verlengt worden.
met al die steenslag die erop/erin zit.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 09 juli 2012 12:48 PM
  [ # 164 ]

Hey,

Ik zal de routing even proberen uit te leggen Wink

Je staat voor de auto:
Turbo—> originele aansluiting standaard intercooler (rood / oranje slang)—> rechterkant ingang intercooler—> intercooler—> linker kant uitgang intercooler—> weer naar boven richting originele aansluiting (zwart / grijze slang)

Kostenplaatje zal ik je wel even mailen. Maar in vergelijking met de Forge Intercooler is hij 450 euro goedkoper!

Motortemperatuur zal niet veranderen.
Je moet je voorstellen dat na het plaatsen van de intercooler de ECU zelf bijregelt.
Dit doet hij aan de hand van de verkregen waarden via de (wide band) Lambda sensor en via de inlaat temperatuur sensor.

Inbouwtijd bij mij was 8 uur, maar dat kwam doordat alles voor de eerste keer is uitgemeten en er wat onverwachte zaken waren.
De voorbalk waar hij aan hangt is bijvoorbeeld zo hard dat je er niet in kunt boren. De ophangpunten moesten dus gelast worden ipv gebout.

De radiateur die je ziet is trouwens die van de Airco, daarachter zit de koelvloeistof radiateur. Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 18 juli 2012 06:17 PM
  [ # 165 ]

Op zaterdag 18 augustus ga ik weer langs “de Ringsleutel” voor een rollenbanktest.
Ben erg benieuwd wat de intercooler doet. Cool

Gelijk een AFR meting erbij om te kijken of de ECU nog steeds het brandstofmengsel goed bijregelt!

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
 
11 van de 15
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook