Koelwateraftapplug
martijnj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007

- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
Gepost: 06 juli 2012 01:57 PM

Ik wil de koelvloeistof van mijn CX 25 TRi verversen.
Ik heb een artikel in het cx clubblad gelezen over het koelsysteem en het verversen hiervan.
Er staat echter in dat het de voorkeur geniet om de koelvloeistof die nog in het motorblok aanwezig is ook af te tappen. Dit kan via een dop 17 plug…. Deze kan ik dus niet vinden op mijn auto. De foto laat een plug zien waar een dop 21 op past. Is de plug op de foto idd. de aftapplug van het koelwater?
Alvast bedankt voor jullie reacties.

Afbeelding Bijlagen
koelwateraftapplug 001.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 juli 2012 02:06 PM
  [ # 1 ]

yep!

dan het blok spoelen met de tuinslang.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
martijnj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007

- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
Gepost: 06 juli 2012 02:09 PM
  [ # 2 ]

Ga ik doen!

bedankt voor je snelle reactie!

Profiel  
 
Gepost: 06 juli 2012 04:11 PM
  [ # 3 ]

had ik dop 17 geschreven??  red face
Sorry, dat moest dan 21 zijn inderdaad!!

P.s. Die CX heeft vast en zeker ergens lang stilgestaan als ik zie hoe de startmotor verroest is! Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 06 juli 2012 05:30 PM
  [ # 4 ]

hoe de startmotor verroest is

dat viel mij ook op. Ik vroeg me meteen af hoe het met de rest van de auto is cool smirk

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
martijnj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007

- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
Gepost: 08 juli 2012 01:30 PM
  [ # 5 ]

In de 5 jaar dat ik de auto in bezit is deze 2 jaar gestald in een garagebox. Sinds vorig jaar weer een tamelijk actief leven…. nogal wat mee verhuisd de afgelopen periode.

Om jullie zorgen enigszins weg te nemen nog wat foto’s.  Het plaatwerk is eigenlijk erg goed, om het hoekje rechtsachter na en boven het benzineklepje verschijnt een bruin puntje.  De remaccu en en de leidingen er naar toe zijn echter wel erg aangetast. Het subframe en overig leidingwerk weer erg goed. De grootste ergenis is echter het trillen van de auto bij het optrekken. Ik zal hier binnenkort een nieuw topic voor aanmaken aangezien het niets meer met het koelwatergebeuren heeft te maken.

Afbeelding Bijlagen
cxtri 002.jpgcxtri 001.jpgcxtri 003.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
martijnj
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 47
Geregistreerd: 16-01-2007

- BX 16 TZI
- CX 25 TRI break
- GS/GSA GSA club berline
Gepost: 08 juli 2012 01:31 PM
  [ # 6 ]

en nog 2…

Afbeelding Bijlagen
cxtri 004.jpgcxtri 005.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 08 juli 2012 04:57 PM
  [ # 7 ]

Het trillen bij het optrekken wordt meestal veroorzakt door je drukgroep, er kan een veertje stuk zijn eigenlijk is het een beetje schokkend optrekken.

Harry salut

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 08 juli 2012 05:17 PM
  [ # 8 ]

Je stekkers voor je koelvinnen zijn niet aangesloten(?)

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 08 juli 2012 08:39 PM
  [ # 9 ]
harry45 schreef:

Het trillen bij het optrekken wordt meestal veroorzakt door je drukgroep, er kan een veertje stuk zijn eigenlijk is het een beetje schokkend optrekken.

Harry salut

Of aandrijfas

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook