55 van de 111
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »

Mijn DS3-ervaringen
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 962

Gepost: 07 juli 2012 05:21 PM
  [ # 811 ]

Vandaag in de tuin eens geprobeerd een boze brief te gaan schrijven aan dealer en Citroën. Het ‘boze’ gedeelte is niet helemaal gelukt. Wel weer een aller allerlaatste poging (Ja ik weet het, dat heb ik vaker geroepen) om het op een normale manier zonder rechtsgang op te lossen. De dealer en Citroën mogen nu even hun beste beentje voor gaan zetten. Dit is echt de allerlaatste ultieme poging…

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  

Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

Gepost: 07 juli 2012 10:48 PM
  [ # 812 ]

Wat een geklooi zeg! Temeer men weet dat dergelijke problemen zich kunnen voordoen. Als organisatie had ik er een heel nieuw blok in gehangen en het oorspronkelijke blok aan de motorenfabrikant teruggezonden. Dit kost klanten. Maar Citroën is daar heus niet uniek in, bij Ford kunnen ze er ook wat van. In dit geval ging het om roest die de kop opstak. Heeft een jaar geduurd vooraleer de Belgische inspecteur van Ford zijn goedkeuring gaf. En wat te denken van Volkswagen? Naar nu blijkt lijden niet slechts de 1.2 en 1.4 TSI motoren aan mankementen met de distrubutieketting. Even afgaande op de beschrijving die je gaf met het pingelen en hikken, lijkt het erop dat de timing fout is, foute ontsteking dus door foute afstelling van de ketting. Dat kun je met programmmeren niet goed krijgen! Wat een contrast met mijn eHDi, niks problemen. Dat dieseltje is samen met Ford ontwikkeld, je kunt zelfs op diverse onderdelen FoMoCo tegenkomen. Nog even en er zijn in de wereld nog maar een handjevol motorenfabrieken en autofabrieken over.

Naar mijn mening heeft de dealer er een grote rol in. Immers, hij heeft de auto aan je verkocht en in principe heb je als klant met Citroën Nederland helemaal niks te maken. Dat de dealer zich verschuilt achter de importeur is dan ook zwak. Juridisch sta je denk ik sterk, volhouden. Maar ik kan me indenken dat je het liever anders had gezien.

Profiel  

Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 503

Gepost: 08 juli 2012 12:17 AM
  [ # 813 ]

Wat een verhaal Iwan…..
Echt heel erg bizar dit!

Hoe kan het zijn dat Citroën NL 500km met je auto rijdt, zegt dat het in orde is, en jij na 500 meter alweer met ellende staat.

Ik zeg; niks meer aan doen totdat je advocaat een goed antwoord heeft gehad van Citroën NL.
En dat is inderdaad een nieuwe auto, of geld terug!

Succes, en ik blijf dit zeker volgen.

Misschien moeten we eens een meeting gaan houden voor de deur van Citroën NL Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 08 juli 2012 12:37 AM
  [ # 814 ]

Inderdaad Willem en Fabian, ikzelf noem het ‘trekken aan een dood paard’. Het apparaat was niet goed, is niet goed en zal ook nooit goed worden. Ik heb zelf een nog hele nette poging gedaan om een stevige brief aan Klaver en Citroën te schrijven. En als hier weer met een halve poging of niet op gereageerd wordt, dan is het voor mij een afgesloten hoofdstuk.

Citroën NL moet nu een slimme keuze gaan maken, uit die hoek verwacht ik eigenlijk zelf de oplossing. Voor de rest heb ik zelf inmiddels een aardige mening gevormd over de gang van zaken. Maar die zal ik vooralsnog niet hier ventileren.

Nogmaals; ik ben van horen zeggen een enorm aardige kerel die je niet kwaad krijgt en nooit ergens een onmogelijkheid ziet. Als iemand me wel zover krijgt is het echt goed mis.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 08 juli 2012 12:50 AM
  [ # 815 ]
Willem1671 schreef:

Naar mijn mening heeft de dealer er een grote rol in. Immers, hij heeft de auto aan je verkocht en in principe heb je als klant met Citroën Nederland helemaal niks te maken. Dat de dealer zich verschuilt achter de importeur is dan ook zwak. Juridisch sta je denk ik sterk, volhouden. Maar ik kan me indenken dat je het liever anders had gezien.

Vinger op de zere plek & spijker op de kop. Advocaat heeft de dealer al gemeld dat ze juridisch gezien een uitdaging hebben als we het gerechtelijk moeten gaan oplossen.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 08 juli 2012 11:27 AM
  [ # 816 ]

De brief is verstuurd naar dealer en Citroën, nu afwachten tot woensdag. De forummers die mee hielpen bij het schrijven: bedankt voor jullie hulp! Goed om te weten dat ik er niet alleen voor sta Wink

Profiel  

Willem1671
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 08 juli 2012 06:24 PM
  [ # 817 ]

Ik begrijp dat niet bij iedere klacht meteen de klant met fluwelen handschoentjes wordt tegemoetgetreden. Maar bij kwesties als deze snap ik gewoon niet dat er niet wordt ingezien welke reputatieschade er kan worden geleden. Dat zie je immers bij VW, de schade is al behoorlijk ook al doet men nu hun best de klachten naar tevredenheid op te lossen. We zien hier ook een gevolg van de slechte ontwikkeling die uitbesteding heet. De distributiekettingen worden elders gemaakt. Niet zo erg als het een lampenglas of bumper betreft, maar bij dergelijke belangrijke onderdelen moet men de kwaliteit kunnen waarborgen en dat kan alleen optimaal indien men zelf de productie ter hand neemt. Ik weet niet of de kettingen die in de Citroën/BMW motoren worden gebruikt uit dezelfde fabriek komen. Zou me niks verbazen.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 08 juli 2012 06:39 PM
  [ # 818 ]

Met je eens, dit is niet goed voor de reputatie van Citroën, maar inmiddels ook niet meer voor de dealer. Nu is het nog beperkt tot dit forum, maar dat zal het niet blijven als er geen goede oplossing komt. Vooralsnog hoop ik dat er vóór woensdag iemand nu eens durft te zeggen dat dit zó niet verder kan en dat ze nu eens een zinnig besluit gaan nemen. Hoe moeilijk kan dat zijn? De huidige situatie kost meer dan alleen in geld is uit te drukken…

Profiel  

Willem1671
> 100 berichten
RankRank

Gepost: 09 juli 2012 01:25 AM
  [ # 819 ]

Zolang het binnen dit forum blijft en er wordt goede actie door de organisaties genomen, en als verstand wint van emotie, zal er niks aan de hand zijn. Ieder automerk maakt dit soort zaken van tijd tot tijd mee. Het blijft mechaniek en niks is perfect, ook de duurste auto niet. Maar als we zien hoe goed mijn exemplaar zich tot nu toe gehouden heeft, duidt dit op voldoende vertrouwen in het merk en product. Die huilende bak is weliswaar een klein gebrek, maar daar gaat het om een tandwielgeluid wat geen kwaliteitsissue zal zijn denk ik.  De afhandeling van jouw klacht is iets dat puur mensenwerk is, laten we hopen dat men hier met verstand zal handelen.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 09 juli 2012 07:36 AM
  [ # 820 ]

Mooi gesproken, hier sluit ik me volledig bij aan!

Je had het eerder over ‘het aanpakken van klachten met fluwelen handschoentjes’. Mooie uitdrukking!
Maar, dat is iets waarvan ik vind dat ik dat nooit verlangd heb. Ik ben die afgelopen vijf maanden altijd constructief meedenkend en meewerkend geweest, ben het halve land doorgereden om met mensen van hier vergelijkingstesten te doen, veel tijd en eigen geld geïnvesteerd om oorzaak en oplossing te vinden, etc. Ik heb er feitelijk alles aan gedaan wat ik met mijn beperkte middelen heb kunnen doen. Dat ik vanaf heden een stuk harder van de toren ga blazen vind ik persoonlijk te verantwoorden.

Als ik al die tijd mijn auto zo bij de garage naar binnen had gereden en had gezegd ‘veel succes ermee’ dan zou ik daar ongetwijfeld anders over denken. Het is iets wat ik mezelf heb aangeleerd; je kunt iemand helemaal met de grond gelijk gaan maken als het je niet bevalt, maar vraag jezelf wel eerst eens af: Wat heb ik er zelf aan gedaan om tot een oplossing te komen?

Dus vanaf nu ga ik even rustig ‘über die pipi’ zijn Smile

De betrokken organisaties zullen nu enkel nog aan damage control kunnen doen, de klant hebben ze namelijk al verloren.

Profiel  

blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 369

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 09 juli 2012 12:08 PM
  [ # 821 ]

Pffff.

Net weer op het forum na een weekende “Automaxx Summer edition 2012” op Walibi, maar wat een stuk tekst.

dan lees je het eerste bericht.
- 500km gereden en eigenlijk niks kunnen constateren.
- een velg beschadigd.

Even kort, als een dealer zoiets zou doen met mijn racing zoek ik een andere dealer.
zeker als ze niet eens de moeite doen het te melden.
in de trend van sorry van de velg maar er is een nieuwe besteld.
((dan krijg je de vraag in je achterhoofd van - hoe zullen ze verder die 500km gereden ?? - ))

@Iwan
Hulde aan jou voor je geduld.
Ik had toch echt al andere dingen gedaan om het de dealer en Citroën Nederland duidelijk te maken dat het zo niet verder kan.

Ik blijf het volgen wat er gebeuren gaat.
Zeker naar de vorderingen die er gaan komen.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 09 juli 2012 12:18 PM
  [ # 822 ]

Die vraag heb ik me dit weekend ook gesteld…hoe hebben ze verder met die auto gereden? Zo ga je toch niet met andermans spullen om?

Mijn geduld is sinds vrijdag ook op hoor, dat heb ik ze ook heel erg duidelijk gemaakt in mijn e-mail die gisteren gestuurd is. Ik ben overigens wel erg benieuwd naar wat jij dan had gedaan Wink

De vorderingen? Ik verwacht hooguit nog iets vanuit Citroën Nederland…

Profiel  

blue dolphin
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 369

- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Gepost: 09 juli 2012 12:34 PM
  [ # 823 ]

@Iwan

Wat ik gedaan zou hebben dat is denk ik niet helemaal forum proef dus dat posten we maar niet.
het moet netjes blijven.

Ik hoop echt dat je woensdag wat hoort van Citroen nederland.
eigenlijk zou het netter zijn als ze al eerder reageren en niet tot het laatste moment blijven uitstellen.

Ben mijn racing ook zeer goed in de gaten aan het houden kwa vering, motor en alle andere dingen.
weet niet of er nog mensen dingen hebben die je in de gaten moet houden bij een THP motor.

heb alwel een klein lijstje waar naar gekeken moet worden.
wel bij een andere dealer dan waar hij gekocht is.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 09 juli 2012 12:51 PM
  [ # 824 ]

Je hebt gelijk, moet je ook niet doen dan blijft het gezellig!

Zouden de beheerders van het forum dit expres doen: Ik zie steeds allerlei reclamebanners van allerlei automerken en hun aanbiedingen? Zo ja, bedankt voor het meedenken Smile

Profiel  

ray78
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 482

- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
Gepost: 09 juli 2012 01:03 PM
  [ # 825 ]
Iwanb schreef:

Zouden de beheerders van het forum dit expres doen: Ik zie steeds allerlei reclamebanners van allerlei automerken en hun aanbiedingen? Zo ja, bedankt voor het meedenken Smile

Laughing

Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange

Profiel  

55 van de 111
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook