Wie o wie kan mij helpen?
Bij het ‘kentekenonderzoek’ bij de RDW vorige week van mijn in Frankrijk gekochte 2CV Special kreeg ik te horen dat er geen kenteken zou komen omdat ze het chassisnummer niet vertrouwden. Het ging allemaal nogal rommelig en men was op eenden gespitst.
De soorten, lettertypen, vindplaatsen en andere details van deze nummers verschillen door de jaren en ik zou graag te weten komen of er eenden zijn toegelaten met het soort nummer dat op de mijne staat en onderstaand te zien is:
Het nummer staat op de horizontale rechtervoorpoot van het chassis, net achter de wielkast van het spatbord.Het Franse kenteken, waar hetzelfde nummer op staat, vermeldt 1/06/1983 als datum van 1e afgifte.
Bij voorbaat dank voor een overvloed aan reacties!
Rob Erdbrink
Beste Rob,
Ik ben bang dat het hier inderdaad gaat om een later zelf ingeslagen nummer.
Met name de jaren 80 eenden werden de chassisnummers ingeslagen voorafgaand met een ovaal citroenteken en daarmee afgeloten.
Zie aan beide kanten geen teken staan. Graag verbeteren als ik het fout heb maar ben bang dat je onder je 2cv een ander chassis mag gaan zoeken uit NL met bijbehorend kenteken en nummers. Koets en techniek overzetten en laten schouwen bij (ander) rdw station. Met beetje mazzel tref je een goed nederlands chassis aan en kan je meteen door naar het apk-station. Indien dit niet het geval is dien je na schouwing er een nieuw chassis onder te zetten en weer langs de rdw te gaan. Dit is als je het via de officiele route doet.
succes bij de keuzes
Citroen rolls better then a Rolls!!
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
of zorgen dat je dat ovale teken er alsnog in krijgt. PM me
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Er is meer mis dan het ontbreken van het ovale teken. De letters staan schots en scheef (te veel wijn op?) en ze zijn met ander gereedschap ingeslagen dan dat Citroen zelf gebruikt.
Ik zou bij het RDW informeren hoe je een auto met ‘verkeerd’ chassisnummer kan importeren. Volgens mij bieden ze hier een prima ingang voor.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
De letters zijn ook nog eens te groot. Citroen gebruikte 7mm slagletters.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dank voor jullie deskundige reacties.
Ik zal een volgende keer beter opletten.
En wat is nu het plan met deze voiture?
Ga je met kunst en vliegwerk de eend toch door de RDW halen of toch maar opzoek naar een ander chassis?
Citroen rolls better then a Rolls!!
Dit nummer klopt niet inderdaad,nogal slecht ingeslagen.
Het staat nogal scheef inderdaad, de citroen symbool mist. En het lijkt inderdaad 8mm.
Ik weet niet hoe je dit moet oplossen.
Zelf vind ik het heel vreemd dat de RDW zo moeilijk doet want in de jaren negentig mocht je gewoon zelf je nummer in slaan.
Regelmatig gedaan.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
als in Frankrijk een chassis wordt vervangen mag je ook zelf het nummer her inslaan, of dat door een garage laten doen… jammer van de samenwerking tussen de europese landen in deze.
Totaal aantal Berichten: 1526
Geregistreerd: 10-03-2009
- 2CV 2cv6 1973
- HY HY78 1964
- Xantia 1.8 16v Exclusive break 1999
dan heeft de RDW inzake de europese regelgeving dit eenvoudigweg te accepteren bij import uit een ander EU-land
HY 1964 “Dubbus”,2CV6 1973"Sambalbij”
gehad: 25 eenden, DSuper5 1973, AK400 4x4 bimotor 1976, AZU 1961, AZU 1972, Traction Avant 11BL 1952, CX 2400GTI 1982, 3x Xantia berline nieuw,1x Xsara Picasso nieuw, 1x Xantia break 2.0i 16v 1996, 1 x Xantia break 1.9TD 1996, Xantia 1999 1.8i Exclusive