het is natuurlijk wel een blokrevisie geweest zoals Leontien terecht heeft opgemerkt
@venzo
Als het roken en slecht lopen na 2 minuten over is denk ik inderdaad wel aan gloeispiralen (na twee minuten is de motor natuurlijk nog niet warm).
Je kunt die dingen vrij gemakkelijk testen door ze met startkabels aan te sluiten op een accu.
Na een paar seconden moet alleen het topje roodgloeiend worden, als hij niets doet is hij stuk, als hij helemaal gaat gloeien ook.
Overigens kan ook het relais nog stuk, maar laten we daar nog even niet van uit gaan.
O en misschien is het handig even een eigen topic te starten voordat we dingen door elkaar halen.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Dank voor de reacties!
Ik ga de volgende stappen ondernemen:
Gloeibougies testen, ‘turbo boost’ cotroleren en een diesel specialist raadplegen.
Een eigen topic starten zal uiteindelijk gebeuren als ik serieus met de wagen aan de slag ga want er is nogal wat werk aan!
De titel van dit topic is natuurlijk uitermate geschikt voor de specifieke dieselpomp vragen.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Als je Turbobooster stuk is doet ie ook raar bij warme motor en dat is volgens mij niet het geval.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971