14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
   
36-YB-06 (Eloise) - 2013 is ze vast weer beter
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 01 juli 2012 11:53 PM
  [ # 196 ]

het heeft even geduurd, maar uiteinelijk: 2 losse stekkers in het motorruim. Zorgde ook voor problemen bij de koplamp en stadslichten. alles weer ok nu. bedankt voor de tip erik

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 07 juli 2012 12:39 AM
  [ # 197 ]

ach het heeft heel even mogen duren, maar Eloise is weer op stal voor deze zomer.

200km gereden al: Stoplicht, optrekken RATEL RATEL RATEL. Onder de auto: zware lekkage. Snel naar de kant en de beste heren van de ANWB gebeld. Na wikken en wegen uiteindelijk een lepelwagen naar een rotterdamse garage. ANWB doet blijkbaar niet aan afslepen naar Raamsdonksveer grmbl…
Constatering: differentieel over 10cm gescheurd en alle versnellingsbakolie eruit. De beste man in Rotterdam wilde zn vingers niet branden aan laswerk aan het differentieel uit zorg dat ie meer kapot maakte binnenin dan hem lief was.

Toen op basis van kosten/baten besloten haar op een oprijwagen bij pa en ma neer te zetten en de ZX weer terug te halen. Gereden dagen met haar: 8. Bijzonder jammer…

Maar het rijden met een oprijwagen is best grappig, nog iemand mijn diensten nodig? Ik moet nog een financieel gat vullen!

Afbeelding Bijlagen
DSC_0275.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 07 juli 2012 01:00 AM
  [ # 198 ]

Huh ?

Differentieel gescheurd?

Gebeurt dat vaker?

Het lijkt me dat er dan binnenin iets behoorlijk mis is gegaan.
Lassen is compleet zinloos, behalve dat het dan krom trekt is er ook iets stuk binnenin.
Andere bak of eventueel differentieel is de enige optie lijkt me.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 juli 2012 07:15 AM
  [ # 199 ]

Goede morgen.

Is het differentieel van een vierbak hetzelfde als van een vijfbak?
Als dat zo is stuur me effe een pm heb nog een vierbak over.

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 07 juli 2012 11:07 PM
  [ # 200 ]

Michel, ik was benieuwd: heb je nog getest of het ratelen er nog steeds is, of dat het alleen nog die scheur is?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 07 juli 2012 11:14 PM
  [ # 201 ]

Ik heb een klein stukje nog met dr moeten rijden om dr op de wagen te rijden, toen hoorde ik niks meer. Kon het niet testen met wielen van de grond, assteunen onder de voorkant werkten niet daar. Ze ging dan om de steunen heen leunen, met beide wielen op de grond. Deuren konden niet meer dicht zeg maar.

@frank Ik heb een 4-bak dus dat scheelt. Alleen als de motor ervoor uit moet, word het nog steeds een TE omvangrijke klus. Daarnaast heb ik eig nog steeds geen idee wat er nou mis is. Of het van binnen kapot is…

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Gepost: 07 juli 2012 11:32 PM
  [ # 202 ]
Michelangelo schreef:

Kon het niet testen met wielen van de grond, assteunen onder de voorkant werkten niet daar. Ze ging dan om de steunen heen leunen, met beide wielen op de grond. Deuren konden niet meer dicht zeg maar.


Deuren hoeven toch niet dicht, je gaat toch nergens heen dan? Wink
Ik bedoelde dus: opkrikken midden onder het voorste subframe (lange balk eronder om kracht te verspreiden) en dan twee asteuntjes zorgvuldig onder de voorste kriksteunen plaatsen aan weerszijden. Dan zijn de voorwielen veilig en stabiel van de grond en kun je ‘rijden’.

Dit kun je trouwens alsnog proberen, bij je ouders op de oprit. Very Happy


Ratelt het dan nog, dan is er iets ernstig stuk in je differentieel en moet de motor + bak eruit.

Hoor je echter niets verontrustends meer en draaien de (tand)wielen stil en schakelt alles in elke versnelling….  dan is er wellicht niets kapot en is die scheur wellicht ook wel te herstellen. Niet door te lassen, maar er bestaan ook professionele middelen waarmee je aluminium in veel gevallen kunt repareren. Lukt dat dan toch onverhoopt niet, dan heb je in elk geval alles geprobeerd. Ja toch?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 juli 2012 01:24 AM
  [ # 203 ]

Maar een ratel en als gevolg daarvan een scheur doet mij toch vermoeden dat er op z’n minst een afgebroken tand heeft klemgezeten.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 08 juli 2012 01:59 AM
  [ # 204 ]

Dat is heel wel mogelijk Jan, aangezien er tijdens de versnellingsbakrevisie in mei een tandwiel met kapotte tanden werd aangetroffen (is vervangen uiteraard). Op zich niet zo vreemd, aangezien die bak al duizenden kilometers een paar gare synchroringen bevatte en dus volop kraakte. Dan breken er weleens tanden, dat is verklaarbaar.

Maar ja… waar ga je die verloren tanden dan zoeken? Meestal zijn ze dan inmiddels reeds vermorzeld door het differentieel. Dit is echter niet open geweest aangezien de motor er niet uit is geweest, alleen de behuizing van de bak.
In theorie zou het mogelijk zijn dat één van die tanden toevallig juist bij dat stoplicht tussen de tandwielen in het diff is gekomen, waardoor dit even blokkeerde en een scheur veroorzaakt heeft. Die tand is dus ofwel alsnog vermorzeld (wat geen probleem is) ofwel de tand heeft gewonnen en binnenin is het diff onherstelbaar beschadigd. In dat geval zou je nog altijd geratel moeten horen lijkt mij. Of de auto komt niet meer vooruit doordat de assen niet meer aangedreven worden.

Maar goed, bovenstaande is ‘een’ theorie, er zijn wel meer scenario’s mogelijk natuurlijk.
Vandaar mijn vraag: “ratelt hij nog steeds?”

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 08 juli 2012 11:11 AM
  [ # 205 ]

Ik snap hem. Wist trouwens niet dat de bak gereviseerd was. Maar de scheur kan, denk ik, alleen maar komen doordat er iets klemgezeten heeft. Bij mijn traction was dat een keer een afgebroken bout van het differentieel.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 08 juli 2012 01:23 PM
  [ # 206 ]
jantje1948 schreef:

de scheur kan, denk ik, alleen maar komen doordat er iets klemgezeten heeft.


Da’s dus ook mijn vermoeden. En dit ‘iets’ kan van alles zijn. Gebroken bout zou kunnen, het geheel is natuurlijk 36 jaar oud. Maar een stuk tand is ook een mogelijkheid.
Helaas zullen we dat pas weten als de bak eraf en open is. En dan nog… kan de boosdoener ook inmiddels al vermorzeld zijn. Er zat namelijk ook al een boel gruis aan de magnetische aftapplug, dus tja…


Zeer sneu is het zeker!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5490
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 juli 2012 02:07 PM
  [ # 207 ]

Ai dat is jammer dat ze weer stuk is….

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 09 juli 2012 04:09 PM
  [ # 208 ]

‘het deuren dicht’ voorbeeld ging over het feit dat de kokerbalken begonnen door te buigen ipv dat ze vooraan van de grond kwam. Dus dat werkte niet daar op straat. Zodra ik weer bij de ouders ben kan ik het testen. Heb wel mn pa even gevraagd dit uit te voeren, misschien dat hij eerder tijd heeft.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
Gepost: 09 juli 2012 09:33 PM
  [ # 209 ]
Michelangelo schreef:

‘het deuren dicht’ voorbeeld ging over het feit dat de kokerbalken begonnen door te buigen ipv dat ze vooraan van de grond kwam.

Oh, maar dat is normaal hoor! Het is vrijwel altijd zo, dat de deur in die situatie niet meer dicht wil. Oók bij een harde auto. Dus geen zorgen.  Wink
Zelfs als je een auto op een tweekoloms brug opheft, bonkt het portier tegen de deurvanger, totdat de wielen weer op de grond staan, dan pas sluiten ze weer goed.


Edit: vraag je vader wel specifiek de auto op te krikken onder het voorste subframe, onder de dikke dwarsbalk (die platte met die grote uitsparingen erin) tussen de voorwielen, en vraag hem of hij een lange balk op de krik legt die de krachten zal verdelen. Dus niet alleen de krik in het midden plaatsen en dan direct gaan krikken, dán buigt door de puntlast je subframe namelijk door.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Michelangelo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006

- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
Gepost: 10 juli 2012 05:20 AM
  [ # 210 ]

Ik maakte me al zorgen. Wilde niet met een soort kattenrug eindigen!
Bedankt voor de tip van het krikken. Ik vermoed alleen dat als ik dat mn pa moet uitleggen hij op zn hoofd krabt en zegt: kom het zelf maar doen!

Ik ga kijken op welke termijn het me lukt.

Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,

Profiel  
 
 
14 van de 15
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook