62 van de 111
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
   
Mijn DS3-ervaringen
Edracing
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 52
Geregistreerd: 31-12-2011

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 11 juli 2012 07:22 PM
  [ # 916 ]

Het is toch wel een 207 PK

Was aanwezig bij de DS3 meeting op 24 september 2011.
Was aanwezig bij de DS3 meeting op 23 maart 2012.
Was aanwezig bij de DS3 meeting op 30 juni 2012 in Mariembourg België.
Ben alleen in de ochtend even aanwezig bij de DS3 meeting op 15 september 2012.

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 11 juli 2012 11:01 PM
  [ # 917 ]

babe magneet? mmmm als mijn vrouw daarachter komt dan moet ik weer in mijn gele polo rijden haha
maar ik zal er eens op letten of het zo is.
over het algemeen geven vrouwen totaal niet om auto’s
de buurvrouw sprak mij eergister aan en zei ,goh wat gaaf he zo een mini. dus ik bedoel maar .
voor vrouwen is het alleen belangrijk dat het rijd.
wij mannen gaan voor pk’s en tieten..

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 11 juli 2012 11:58 PM
  [ # 918 ]

http://www.youtube.com/watch?v=2jbcCr2ll3c

leuk filmpje over boosters voor in de brandstof.

http://www.youtube.com/watch?v=gQghB4asSnI&feature=related

ook handig om te weten

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 12 juli 2012 12:32 AM
  [ # 919 ]

Ik ken dat filmpje. Het gaat in dit stukje om extra power en dat werd door niet een product waargemaakt. Waar het mij om ging is niet die extra power, maar de motor te behoeden voor roetaanslag in de cilinderkop en middelen de het inspuitsysteem zo schoon mogelijk houden. Ik merk ook niets van extra vermogen als ik V-Power heb getankt. Maar ik geloof wel dat deze duur dere brandstoffen tenminste iets doen en datn is vervuiling zoveel als mogelijk tegengaan. Een vervuilde motor zal heus niet na één keer V-Power tanken helemaal schoon zijn. Bij het regelmatig deze brandstof tanken kan het denk ik wel degelijk helpen maar het is geen tovenarij.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 12 juli 2012 01:03 AM
  [ # 920 ]

Ik ken dat filmpje. Het gaat in dit stukje om extra power en dat werd door niet een product waargemaakt. Waar het mij om ging is niet die extra power, maar de motor te behoeden voor roetaanslag in de cilinderkop en middelen de het inspuitsysteem zo schoon mogelijk houden. Ik merk ook niets van extra vermogen als ik V-Power heb getankt. Maar ik geloof wel dat deze duurdere brandstoffen tenminste iets doen en dat is vervuiling zoveel als mogelijk tegengaan. Een vervuilde motor zal heus niet na één keer V-Power tanken helemaal schoon zijn. Bij het regelmatig deze brandstof tanken kan het denk ik wel degelijk helpen maar het is geen tovenarij.

Profiel  
 
Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 503
Geregistreerd: 06-11-2010

Gepost: 12 juli 2012 08:43 AM
  [ # 921 ]

Ik had het hier al een keer geschreven geloof ik, maar een DS3 heeft direct ingespoten motoren.
Die dure reinigende brandstoffen hebben voor het reinigen van de cilinderkop (inlaat traject) dus helemaal geen nut.

Zoals het woord al zegt; de brandstof wordt direct in de cilinders gespoten door de injectoren en passeren dus niet de inlaatkanalen en de inlaatkleppen.

De enige voordelen zijn de betere verbranding (minder slechte bestanddelen) en het hogere octaangetal.
Dit is voor V Power octaan 97 en voor BP ultimate octaan 98 (volgens zeggen zelfs octaan 100)

BP ultimate scheelt bij mijn DS3 gemeten ongeveer 7pk en 10nm t.o.v. BP 95 brandstof.

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 12 juli 2012 09:09 AM
  [ # 922 ]

Voor een diesel ziet het er anders uit. Hier is het roetprobleem in aanleg al aanwezig, want het gaat hierbij om zelfontbranding. Ik heb koppen gezien waarbij het een wonder was dat het machien überhaubt nog wilde lopen. Bij een benzinemotor gaat het ook om zo volledig mogelijk ontbranden om roetafzetting te voorkomen. Bij pingelverschijnselen bij een benzinemotor ( ook wel nadieselen genoemd als je de motor afzet) heb je verkeerde ontsteking of, in geval van het afzetten van de motor, het nadieselen. Nadieselen is het ontbranden van door smeulend roet in de cilinder nog aanwezige brandstof. Zeer dodelijk voor motor en katalysator. In extreme gevallen blaas je door aanwezige brandstof in de uitlaat je hele katalysator op. Boem!

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9453
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juli 2012 11:00 AM
  [ # 923 ]

Pingelen is toch echt iets anders dan nadieselen.
Zie voor pingelen de link in mijn post 776 in deze reeks.

Nadieselen is inderdaad een vorm van zelfontbranding bij een benzinemotor.
Dit kan echter alleen voorkomen bij motoren, waarbij, na het uitschakelen van de ontsteking, benzinetoevoer mogelijk blijft.
Dus eigenlijk alleen bij carburateur-motoren.
Bij motoren met benzine-inspuiting, of dit nu monopoint of multipoint is, dan wel direct of indirect is, stopt de inspuiting gelijktijdig met het uitschakelen van de ontsteking.

Bij de benzinemotoren in de DS3 kan nadieselen dus niet voorkomen, tenzij er sprake is van een elektrische storing, waardoor de inspuiting niet stopt.
Maar aangezien zowel de inspuiting als de ontsteking door de motormanagement-ECU wordt geregeld, is dit naar mijn idee onmogelijk.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juli 2012 01:07 PM
  [ # 924 ]

De hamvraag is uiteindelijk hoe we vervuiling in THP motoren moeten voorkomen….de beste benzine helpt niet, dus what’s next?

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
Randy_S
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 04-03-2012

- C3 e-HDi Selection 2
Gepost: 12 juli 2012 01:19 PM
  [ # 925 ]

Heel simpel gezegd zou je af en toe benzine moeten toevoegen in het inlaat gedeelte, dan kan het blijkbaar wel zijn werking doen en schoonbranden. Dit zou echter in het ontwerp al moeten zitten lijkt mij..

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9453
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juli 2012 01:31 PM
  [ # 926 ]

Oorzaak en gevolg.

Gevolg is vervuiling, dus is de vraag: wat is de oorzaak?

Pas als deze bekend is, kan je aan oplossingen denken.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
DS3-Black
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 523
Geregistreerd: 21-07-2011

Gepost: 12 juli 2012 01:32 PM
  [ # 927 ]

Niet rijden, dan word het ook niet vuil. Maarja daar koop je de auto niet voor.

Profiel  
 
Barry 001
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 53
Geregistreerd: 08-07-2012

Gepost: 12 juli 2012 01:35 PM
  [ # 928 ]

Inderdaad René , me’n Toyota Corolla had daar een jaartje of 20 geleden ook last van. Maarja,wat wil je met een opgeboorde 1300cc motor met een afgeslepen coulasse , grotere kleppen , 2 dubbele Webers , lachgas , enz…..uiteindelijk liep deze soms te arm waardoor de massa electroden van de bougies aan het gloeien gingen.

En in die tijd was er geen internet , voor een dyno moest je ver naar het buitenland…..Enkel een cO meter en dat was het.

Alles op het gehoor & het gevoel.En de kleur van de bougies controleren.Mooie tijd was dat vroeger!!! nu kan je nog amper wat doen aan je auto. Computertroep verdomme. Jaja , ik ben nog een echte “oldschool” man.

groetjes

Barry

Stay tuned & go fast.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9453
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 juli 2012 01:35 PM
  [ # 929 ]
Randy_S schreef:

Heel simpel gezegd zou je af en toe benzine moeten toevoegen in het inlaat gedeelte, dan kan het blijkbaar wel zijn werking doen en schoonbranden. Dit zou echter in het ontwerp al moeten zitten lijkt mij..

In het inlaatgedeelte brandt er helemaal niets.
Daar stroomt een onverbrand mengsel van benzine, lucht en carterdamp door heen en in het geval van de direct ingespoten THP-motor alleen de laatste 2.

In mijn beleving vervuilt het inlaatraject door oliedampen, afkomstig van de carterontluchting.
Modificaties op dit vlak zijn in dit topic al genoemd.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 12 juli 2012 01:40 PM
  [ # 930 ]

Zoals ik het begrepen heb zijn de Racing THP als enige niet afgedopt, waardoor vervuiling makkelijk wordt veroorzaakt.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
 
62 van de 111
« Eerste  < Vorige 60 61 62 63 64 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook