
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 03-07-2012
- Saxo 14sx automaat
- (Grand) C4 Picasso SX HDI 110 bmp/egmv6
Veel geluk met je vernieuwde dame.Succes.
Bewonder je werk.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik heb toevallig ook een rondje nieuwe bollen geplaatst en kan zeggen dat het niet te hard is. Met de oude bollen had ik wel eens een doorslag, maar met nieuwe bollen is dat over. Ik heb de gewone bollen, geen comfort.
Wat ik wel gelezen heb is dat op de snelweg en normale wegen “Comfort"bollen wel voldeden, maar eerder doorsloegen. In Nederland “drempelland” hou ik het maar op “normale"bollen
Ik denk dat je voor je zelf moet afvragen, hoe vaak je wagen vol en vaak is beladen. Succes met de afweging












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met volle belading wordt het vaak juist comfortabeler
In een CX heb ik dat nog niet heel erg ervaren omdat ik daar nooit echt veel gewicht in heb gehad, maar bij een BX is dat erg goed te merken bijvoorbeeld.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Heb net pas het gehele verhaal gelezen.
Moedig besluit geweest om te herbouwen, maar dan heb je straks ook wat!
Mooi verhaal en foto’s, ga zo door!
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Dank je Ernst. Tevens even een update:
Afgelopen weekend hele zaterdag bezig geweest om motorruimte leeg te bouwen en zondag om de boel weer op te bouwen. Waarom? Keerring van de linkeraandrijfas is lek en bak drupt grotendeels leeg. De keerring wilde ik dus vervangen wat na een eerdere poging om de tirpoide los te krijgen niet gelukt was. Nou, nu is het dus nog steeds niet gelukt. Lopen hakken en rammen maar krijg de tripoide gewoon echt niet los. Ben nu even een nieuw plan aan het smeden hoe het desnoods wel gaat lukken.
Verder gisteren even de straat op en neer gereden. Eindelijk! de eerste meters. Ze had al enkele keren gelopen, maar er moest nog koppeling gesteld worden en de hydrauliquepomp moest er nog aan, maar dat had wat minder prio. Ze kwam erg snel omhoog. Gloeien, starten en met een seconde of 20 stond ze in haar startpositie. Gelukkig was het hydraulique verder helemaal lekvrij.
Van de week eerst even de focus leggen op het elektra afbouwen (achterzijde), interieur verder opbouwen, wat kleine storingen eruit krijgen (deur r.a. geen CV en dat soor dingetjes), en even alle APK punten nalopen/repareren. Even wat orde in de chaos scheppen, want heb nu het gevoel met tien dingen tegelijk bezig te zijn.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Tripoide los: moet aandrijfas niet in bepaalde stand gedraaid staan?
(Een schot op doel zonder te weten waar het doel precies staat)





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Dank je Ernst. Tevens even een update:
Afgelopen weekend hele zaterdag bezig geweest om motorruimte leeg te bouwen en zondag om de boel weer op te bouwen. Waarom? Keerring van de linkeraandrijfas is lek en bak drupt grotendeels leeg. De keerring wilde ik dus vervangen wat na een eerdere poging om de tirpoide los te krijgen niet gelukt was. Nou, nu is het dus nog steeds niet gelukt. Lopen hakken en rammen maar krijg de tripoide gewoon echt niet los. Ben nu even een nieuw plan aan het smeden hoe het desnoods wel gaat lukken.
Verder gisteren even de straat op en neer gereden. Eindelijk! de eerste meters. Ze had al enkele keren gelopen, maar er moest nog koppeling gesteld worden en de hydrauliquepomp moest er nog aan, maar dat had wat minder prio. Ze kwam erg snel omhoog. Gloeien, starten en met een seconde of 20 stond ze in haar startpositie. Gelukkig was het hydraulique verder helemaal lekvrij.
Van de week eerst even de focus leggen op het elektra afbouwen (achterzijde), interieur verder opbouwen, wat kleine storingen eruit krijgen (deur r.a. geen CV en dat soor dingetjes), en even alle APK punten nalopen/repareren. Even wat orde in de chaos scheppen, want heb nu het gevoel met tien dingen tegelijk bezig te zijn.
Over die tripiode is een ander draadje.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
vlietmansje schreef:Tripoide los: moet aandrijfas niet in bepaalde stand gedraaid staan?
(Een schot op doel zonder te weten waar het doel precies staat)
Hoog over!!
Er moeten wel 2 boutjes los van het tussen lager.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
jantje1948 schreef:XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Dank je Ernst. Tevens even een update:
Afgelopen weekend hele zaterdag bezig geweest om motorruimte leeg te bouwen en zondag om de boel weer op te bouwen. Waarom? Keerring van de linkeraandrijfas is lek en bak drupt grotendeels leeg. De keerring wilde ik dus vervangen wat na een eerdere poging om de tirpoide los te krijgen niet gelukt was. Nou, nu is het dus nog steeds niet gelukt. Lopen hakken en rammen maar krijg de tripoide gewoon echt niet los. Ben nu even een nieuw plan aan het smeden hoe het desnoods wel gaat lukken.
Verder gisteren even de straat op en neer gereden. Eindelijk! de eerste meters. Ze had al enkele keren gelopen, maar er moest nog koppeling gesteld worden en de hydrauliquepomp moest er nog aan, maar dat had wat minder prio. Ze kwam erg snel omhoog. Gloeien, starten en met een seconde of 20 stond ze in haar startpositie. Gelukkig was het hydraulique verder helemaal lekvrij.
Van de week eerst even de focus leggen op het elektra afbouwen (achterzijde), interieur verder opbouwen, wat kleine storingen eruit krijgen (deur r.a. geen CV en dat soor dingetjes), en even alle APK punten nalopen/repareren. Even wat orde in de chaos scheppen, want heb nu het gevoel met tien dingen tegelijk bezig te zijn.
Over die tripiode is een ander draadje.
Klopt, en volg hem met aandacht.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
bogaard77 schreef:vlietmansje schreef:Tripoide los: moet aandrijfas niet in bepaalde stand gedraaid staan?
(Een schot op doel zonder te weten waar het doel precies staat)
Hoog over!!
Er moeten wel 2 boutjes los van het tussen lager.
Het gaat over de linkeraandrijfas.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971












































Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ok. Rammen en hakken en heet maken!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Vanavond met de elektra aan de achterzijde bezig geweest, omdat daar op een of ander mysterieuze wijze een rechterknippelicht continue brandde… Nu had ik de ‘trekdrop’ kabelboom die naar achteren loopt wel zelf opnieuw gemaakt, maar die had ik doorgemeten en zou goed moeten zijn. Net dus even dezelfde stekker uit mijn Break gepakt om te checken, en verrek, dan werkt het wel? Nog eens het nieuwe kabelboompje doorgemeten (tevens op lekspanning), maar nog steeds geen eigenaardigheden. Nou wat blijkt? Onze franse vrienden schijnen een andere 1 tot en met 10 telling te hebben of ze hebben het kabelboompje in de kofferbak door een ander iemand laten maken dan degene die de trekdrop kabelboom maakt. In ieder geval hebben die twee niet gecommuniceerd… Op de ene kabelboom is draad 1 t/m 10 dus ook daadwerkelijk 1 t/m 10, en bij die in de kofferruimte is 1 t/m 10, 10 t/m 1. Snappen jullie hem? Die stekker zit of achterstevoren, of is er gewoon op een vage manier deze keuze gemaakt. Probleem in iedergeval opgelost. Morgen eens kijken naar de rechterachterdeur die niet met de CV mee op slot gaat, de ‘open-deur-indicatoren’ bekijken, want die werken ineens niet meer en de achterruitverwarming aan de praat krijgen.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Morgen eens kijken naar de rechterachterdeur die niet met de CV mee op slot gaat.
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan linksachter. Heb het nooit uitgezocht omdat ik de achterdeuren bijna nooit nodig heb.
Succes met het onderzoek, ik hoop binnenkort te lezen wat de oorzaak bij jou was





Totaal aantal Berichten: 511
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 20 Pallas 1984
- Xantia 2.0I 16V automaat 2000
- Xantia 2.0I 16V automaat 1999
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Morgen eens kijken naar de rechterachterdeur die niet met de CV mee op slot gaat.
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan linksachter. Heb het nooit uitgezocht omdat ik de achterdeuren bijna nooit nodig heb.
Succes met het onderzoek, ik hoop binnenkort te lezen wat de oorzaak bij jou was









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
guzziman schreef:XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Morgen eens kijken naar de rechterachterdeur die niet met de CV mee op slot gaat.
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan linksachter. Heb het nooit uitgezocht omdat ik de achterdeuren bijna nooit nodig heb.
Succes met het onderzoek, ik hoop binnenkort te lezen wat de oorzaak bij jou was
Zal het wel even laten weten waar het aan ligt.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971