31 van de 43
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
   
La SM de La Léo: Onderdelen verzamelen!
Gepost: 14 juli 2012 12:21 AM
  [ # 451 ]

Oeoeoeoeoe!!!  banana Mijn nieuw-geleende ultrasoonreiniger is helemaal Da Bomb!!!!  Cool

Foto’s volgen!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 juli 2012 12:23 AM
  [ # 452 ]

Mooi meid, heb ik ook nog een mooi klussie voor je Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 14 juli 2012 01:25 AM
  [ # 453 ]

O ja? Wattan?

Vanavond rond 20:30 werd de Branson 3510 voor mij binnengebracht. Wat een mooi apparaat!
Meteen aangesloten, gevuld met water, dit eerst laten opwarmen tot ca. 60 graden en tien minuten ‘ontgassen’ om alle zuurstof uit het water te halen, zodat de ultrasoongolven effectiever hun werk kunnen doen. Daarna het RVS hangbakje erin met water en 5% Tickopur 33. Het Au Bain Marie principe als het ware.

‘t Was eventjes meten en proberen tot het niveau van beide bakken precies goed was met de carburateur erin, niet te laag en niet te hoog, maar uiteindelijk had ik een perfecte opstelling.

Ik heb de body van de ‘rode’ carburateur er eerst maar eens ingedaan, zonder deze eerst in de ontvetbak gedaan te hebben. Eens zien wat er gebeurt. Nou, dat was binnen enige minuten al zeer effectief!

Na een half uurtje pruttelen kwam ‘ie er zo uit, ik was verguld met het resultaat!!!
Ongelofelijk, ik had het niet verwacht, het lijkt net een nieuwe. Cool

Ik heb de gele carburateur ondertussen uit elkaar gehaald en die was daarna aan de beurt. Wel eerst het water ververst uiteraard! De blauwe ondertussen uit elkaar gehaald, maar die mag morgen zwemmen. Het was inmiddels al 23:00 uur dus tja…

Maar hee, er zit ook een soort korfje bij voor kleinere items, dus ik ga morgen nadat de blauwe carb schoon geworden is, eens systematisch de kleine onderdeeltjes reinigen op dezelfde manier. Niet alles tegelijk, want er mag niets door elkaar raken.


Wát super zeg… dit biedt vele perspectieven. Ik ga maar eens sparen voor mijn eigen Branson 3510!! Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2012 10:00 AM
  [ # 454 ]

Prachtig! Wink

Wat mag zo’n kastje kosten als je er zelf 1 koopt?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7307
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 14 juli 2012 10:28 AM
  [ # 455 ]

Tja, ideetje…..........

http://www.conrad.nl en dan “ultrasoon reiniger” invullen in de zoekopdracht

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 juli 2012 10:38 AM
  [ # 456 ]

Daar zit nogal een verschil in qua prijs, net wat je wil dus…

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 14 juli 2012 10:42 AM
  [ # 457 ]

Schitterend inderdaad….en eer van je werk!

Let op bij de instapmodellen, het is een combinatie van vermogen en frequentie waarmee de ultrasoonreiniger goede resultaten geeft.
Gooedkoop is vaak een concessie aan een van de twee en levert eigenlijk gewoon geen goede resultaten. Beter zoeken naar een professioneel app/bedrijf en daar wat voor betalen.
Maar dat een goede ultrasoon werkt dat is duidelijk, werkt trouwens ook goed voor de injectoren!

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 14 juli 2012 11:33 AM
  [ # 458 ]

De duurdere apparaten zijn vaak geschikt om de hele dag aan te laten staan. Dan hoef je niet te wachten totdat het ding op temperatuur is. Verder hebben die professionele apparaten vaak meer US-transducers. Ik heb een 6 liter tweede hands apparaat gekocht met drie transducer van 40KHz. Het bevalt goed, maar soms moet even de carburateur omdraaien na een paar minuten om alle vlakken schoon te krijgen. Ik vermoed dat die professionele apparaten dat nadeel niet hebben, maar ik kan er mee leven.
Overigens hebben ze mij altijd geleerd een krof te gebruiken en nooit de spullen er zo in te kieperen.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Gepost: 14 juli 2012 12:39 PM
  [ # 459 ]

Marc alles lígt ook in een aparte bak hoor, als je goed kijkt zie je hem erin hangen! Het is alleen een dichte RVS bak.
Het korfje is er nog eens extra bij en een stuk kleiner. Dat komt later vandaag in actie. Wink

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 14 juli 2012 05:36 PM
  [ # 460 ]

Ik zie het nu ja. Leuk, deze variant ken ik nog niet. Dus op een of andere fiets, heeft het bakje dus geen invloed.

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Gepost: 15 juli 2012 09:10 PM
  [ # 461 ]

Omdat de ultrasoonreiniger vandaag weer terug moest, heeft hij vrijwel de hele zaterdag continu staan ‘draaien’ met onderdeeltjes uit de carburateurs.

Toen de drie huizen schoon waren ben ik begonnen met de luchtschroeven, veertjes, koudstartmechanismes, sproeiers enzovoorts. Om niets door elkaar te halen moest dat beetje bij beetje, elke batch 20 minuutjes.
Maar toen dat te veel tijd dreigde te gaan kosten (want ca. 12 batches) bedacht ik me dat ik de andere helft van identieke sproeiers wel tegelijk kon reinigen als ik ze apart zou ‘verpakken’. Een oude nylonkous was de oplossing! De ene helft los in de korf en de tweelingbroeders in de kous!

Het resultaat was ook hierbij verbluffend, want hoewel natuurlijk veel minder vuil als de behuizingen, knapten ook de sproeiers en mengbuizen enorm op. Ze leken na afloop wel van goud!

Helaas moest ik ook constateren dat één van de koudstartkleppen van de Blauwe carburateur met geen mogelijkheid los wilde komen. De manual zei : “don’t force them if they won’t come out easily” maar hé er lief tegen praten, bracht hem evenmin in beweging.

Blijkbaar had deze ‘starter valve’ al langere tijd vast gezeten, aangezien één van de tandwieltjes van het koudstartmechniek twee hierdoor verklaarbare verbogen tandjes had. hmz


Tikken en poeren leverde niets op, je krijgt er gewoon geen goede grip op en hij klemde duidelijk van onderen, waar hij taps toeloopt in de behuizing. Die behuizing wilde ik niet beschadigen, dus grof geweld is al geen optie. Kruipolie en lang geduldig inwerken hielp helaas ook niet, maar gelukkig schoot Sjors aan het eind van de middag te hulp en hebben we ‘m er door het huis te verwarmen met een brandertje uiteindelijk toch uitgekregen met een drevel.  dance “Verdorie zeg, die Sjors weet ook overal een uitweg en een oplossing voor te vinden”, denk ik telkens weer.

De starter valve zelf is hierdoor helaas wel ernstig beschadigd geraakt (want superzacht materiaal), maar in elk geval is hij eruit en hoef ik niet een heel ander huis!
Op het boodschappenlijstje komen deze twee onderdeeltjes er dus bij. Ach… de rest was perfect in orde dus ik mag niet klagen. Nadien heb ik het huis opnieuw een half uur in bad gedaan om eventuele restanten uit het kanaal te verwijderen.

Dit was er over van de valve:  Sad


Boodschappenlijstje dus nu:

3x pluggen benzinezeefje (en koperen ringen)
1x koudstartmechanisme
1x starter valve

P.S. Voor de liefhebbers: de complete fotoreportage van de carburateur-actie staat in het album, vanaf foto 198.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 15 juli 2012 11:10 PM
  [ # 462 ]

Ik hoop maar dat de boring van die starter valve nog heel is. Het zat wel lekker vast zo te zien. Ik heb nog wel zo’n ding inclusief het mechanisme liggen uit mijn sloop cabu. Alleen nog even schoonmaken en klaar ben je. Morgen dus maar even op de post doen?

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 15 juli 2012 11:13 PM
  [ # 463 ]

Ik weet niet eens of dat “starter” circuit op mijn sm wel werkt. Nog NOOIT gebruikt namelijk haha

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 15 juli 2012 11:19 PM
  [ # 464 ]

Echt? Heb je dat liggen? Dat zou supertof zijn Marc!!!!!!
Ik stuur je even een PB voor de details ok?

De boring is volgens mij niet beschadigd. Hij zat wel erg vast (waarschijnlijk onderin vastgekoekt door gomresten o.i.d.), maar we hebben het huis verwarmd en met de drevel alleen de valve geraakt/geduwd. Die is zoveel zachter dan het huis dat hij er gehavend uitkwam, maar het kanaal is voor zover ik kan zien ongeschonden. Zal er morgen in elk geval als test even een andere valve in laten vallen om te zien hoe soepel deze beweegt.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Gepost: 15 juli 2012 11:20 PM
  [ # 465 ]
waterman schreef:

Ik weet niet eens of dat “starter” circuit op mijn sm wel werkt. Nog NOOIT gebruikt namelijk haha

Echt niet? Is dat niet nodig dan ofzo?  Het is toch een soort van ‘choke’ (althans het effect)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
31 van de 43
« Eerste  < Vorige 29 30 31 32 33 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook