








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:guzziman schreef:XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Morgen eens kijken naar de rechterachterdeur die niet met de CV mee op slot gaat.
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan linksachter. Heb het nooit uitgezocht omdat ik de achterdeuren bijna nooit nodig heb.
Succes met het onderzoek, ik hoop binnenkort te lezen wat de oorzaak bij jou was
Zal het wel even laten weten waar het aan ligt.
De kiekert functioneert niet meer. Even een andere in en het werkt weer.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Afgelopen dagen even een idee bedacht op het demonteren van de tripoide om de keerring te kunnen vervangen. De tripoide mag weg en mag dus ook naar de filistijnen geholpen worden. Nu heb ik onderstaand idee bedacht (zie plaatje)
Twee gaten boren in tripoidehuis recht tegenover elkaar, lange draadeinden erin en aan de achterkant van de tripoide bevestigen met bouten, aan het andere uiteinde een stevige stalen plaat over de tapeinden en met contramoeren bevestigen, vervolgens met een hamer op de stalen plaat slaan om de tripoide recht naar buiten te kunnen tikken en er dus ook horizontaal kracht op kunnen zetten. Wat denken jullie. Idee? Elke andere mogelijkheid heb ik namelijk geprobeerd en daarmee is het nog steeds niet gelukt.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Zal wel niet lekker boren worden daar.
Waarom maak je niet dat citroen tool na.
Er staat wel een plaatje in het werkplaatshandboek.
Het is een soort halve maan die je om het huis schuift met een stang waar een slagtrekker opzit.
Maar je kunt natuurlijk dit laatste ook met een lange u doen en dan met een hamer zoals jij tekent.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik weet welke je bedoeld, maar heb geen lasapparaat tot mijn beschikking. Wellicht dat een van jullie nog een idee heeft, wellicht op basis van mijn idee?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Ik weet niet waar je woont, ik in groningen.
Ik wil wel zon ding maken, want jouw probleem heb ik ook wel eens gehad, en zal vast nog wel eens voorkomen.
Als ik hem maak mag je hem lenen, dan hebben we direct een goede praktijk test
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
erikkuiper schreef:Ik weet niet waar je woont, ik in groningen.
Ik wil wel zon ding maken, want jouw probleem heb ik ook wel eens gehad, en zal vast nog wel eens voorkomen.
Als ik hem maak mag je hem lenen, dan hebben we direct een goede praktijk test
Kom uit Ede (GLD) dus dat is mij echt te ver. Ik zal van de week ‘s avonds eens proberen om het op mijn manier los te krijgen. Laat het wel even weten hoe het verloopt.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Dit weekend niet heel veel gedaan, omdat er gisteren een ander klusje tussendoor kwam. Vanmiddag even het CV motortje rechtsachter vervangen, want die liep niet meer mee. Verder grille gemonteerd, wielkap r.a., achterruitstrips en beginnetje gemaakt aan de rubberen stootstrip en de achterklep gesteld, want die was nog steeds niet uitgelijnd. Bijgaand wat foto’s.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met die strip erop begint het weer echt op een serie 2 CX te lijken!

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Ziet er mooi uit!
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Van de week niet heel veel kunnen doen door andere verplichtingen. Vanavond wilde ik de stootstrips afmaken, maar helaas bleek er nog een halve meter op de rol dubbelzijdige tape te zitten en de specialist waar het vandaan komt zat vanavond natuurlijk dicht. Morgenochtend dus eerst even tape halen zodat dat klusje komende week gedaan kan worden. Morgen maar weer eens de handen vies maken. Keering aandrijfas nogmaals proberen te vervangen, onderste fusseekogel vervangen, handremmetjes stellen, remmen nalopen (volgens mij moet er een remslang vervangen worden) en gordels achter plaatsen. Dan is ze denk ik wel klaar voor de apk. Hopelijk kunnen we dan voor de 30ste weer rijden, want dan verloopt de schorsing en is het al weer een jaar geleden…
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971












































Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Wat gaat de tijd hard….
Succes met de APK









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Het doel is om haar deze week voor de apk te doen, wellicht komen er nog dingen naar voren dan heb ik nog tijd om dat te fixen. Wel jammer, want mijn vast garage (die mijn auto dus kende) is opgeheven dit jaar. Dus ik zit nog even te denken waar ik dan heen ga.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
En ook ik heb vandaag mijn tripoide los gekregen. Twee massieve pennen in een punt geslepen, net zo ver er tussen geslagen tot ze muur vast zaten. Eén van onder, één van boven, en toen met een grot schroevendraaier een mep. Hop eruit. Lang lopen dubben wat de juiste manier moest zijn, maar ze is eruit. Keerring vervangen en de boel in elkaar en ze is nu netjes lekvrij. Echter ik hoor mijn differentieel lagers zeer duidelijk draaien… En ja er zit olie in de bak. Het differentieel is vervangen incl. lagers met schalen en die was goed, want kwam uit een goede bak. Kan het zijn dat ik door de vele kracht die op de tripoide is gezet de lagers gesloopt heb?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Jij ook gefeliciteerd dat het gelukt is, en balen dat de reparatie nog niet klaar is!
Er zijn vast anderen die zinnige dingen over de lagers kunnen zeggen.
Succes in elk geval
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
XM 2.9 V6 Exclusive schreef:Kan het zijn dat ik door de vele kracht die op de tripoide is gezet de lagers gesloopt heb?
Wellicht hooguit als je begonnen bent op de verkeerde manier. Dus niet aan beide zijden even hard kracht hebt uitgeoefend (met vork en beitel dus) en zo de as scheef hebt getrokken. Maar dan nog….
Tja, ik weet niet hoe lang en hevig (en óf) je op die manier hebt staan hakken natuurlijk. maar te lang scheef hakken is niet goed. Het moet met één harde klap ineens, dan lijdt de boel het minst heb ik altijd geleerd.
Kan er in een grijs verleden misschien gruis in het differentieel terecht gekomen zijn, dat je hoort?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D