Remleidingfels apparaat
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 15 juli 2012 09:36 PM

Beste forum lezers.

Ik ben opzoek naar een redelijk geprijsd felsapparaat om 3,5 en 4,5 mm remleidingen / hydrauliekleidingen te maken. Wie heeft ervaring en heeft een goede tip.

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 15 juli 2012 09:51 PM
  [ # 1 ]

Vraag je eerst af hoe vaak je hem gaat gebruiken?
Ik heb namelijk het apparaatje 1 dag geleend en alle leidingen vervangen.
En was voor 125 euro klaar.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 15 juli 2012 10:29 PM
  [ # 2 ]

Ik heb wel een, weet niet meer voor hoeveel maar ik vond hem destijds aardig duur.
Dat is al wel een hele tijd geleden.

Ben er wel heel blij mee.
Niets is vervelender dan een klein klusje in het weekeinde, en een leiding breekt.
Super makkelijk dat je dan even een nieuwe maakt, en niet dagen moet wachten totdat iemand anders dat voor veel geld doet.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25639
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 15 juli 2012 10:33 PM
  [ # 3 ]

ik heb em van citroworld. iest van 350 euro..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
galgo
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 31
Geregistreerd: 18-11-2011

- C6 (2005-2012) 2.2 HDI Exclusive
- ID/DS 23 pallas
- CX 2500 turbodiesel limousine
- Jumpy 2.0hdi
Gepost: 15 juli 2012 10:46 PM
  [ # 4 ]

Bij der fransoze iets van 250 dacht ik maar ben niet zeker.
heb er een jaartje geleden eentje aangeschaft naar
grote tevredenheid.

Profiel  
 
J2K
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 102
Geregistreerd: 12-03-2011

- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- Dyane 4 Luxe (AYA2)
- CX 20 TRE
Gepost: 15 juli 2012 10:50 PM
  [ # 5 ]
F.SvM schreef:

Vraag je eerst af hoe vaak je hem gaat gebruiken?

VgF

Ik ben lid van de Stichting Behoud Klassiekers Arnhem geworden waar ook andere Citrofielen met hun auto’s bezig zijn. Voor gezamenlijk gebruik dus.

CX 20 TRE 1982, AYA2 Luxe 1969, AYA2 Luxe 1971, AZAM6 1967,  Transalp. (ex CX 25TRD T1, ex CX 25TRD T2 Break, ex VISA 176RD, ex AYB, ex AZ18PK, ex 2CV6 Spec 1977)

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 521
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 16 juli 2012 07:30 PM
  [ # 6 ]

<grin>

En ik maar denken dat je zelf aan het zoeken was gegaan .....

Greetz

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Redbird
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 213
Geregistreerd: 18-01-2007

- BX BX 19 GT mk2
Gepost: 17 juli 2012 08:07 AM
  [ # 7 ]

je hebt 2 soorten, het ene werkt met een hefboom principe en het andere met een (bank)schroef principe. Je hebt bij allebei wel een bankschroef nodig. ik heb ook die van fransoze . de schroef principe in een mooi doosje. Met een hefboompricipe heb je een zware werkbank nodig en dat vind ik elf wat lastiger. Qua prijs zit je rond 225 +++.

Goede raad is voorraad

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 17 juli 2012 10:24 AM
  [ # 8 ]

Mijn voorkeur is hefboom.
Beide geprobeerd en de hefboom beviel het beste.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 juli 2012 11:33 AM
  [ # 9 ]

In dit draadje http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/213554/ worden diverse mogelijkheden genoemd, ook een exemplaar, wat niet in een bankschroef hoeft, van BeePro.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3442
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 11 december 2012 12:01 AM
  [ # 10 ]

Na wat spitwerk kwam ik dit ding tegen:
http://www.midlock.nl

Met hulpstukken ca €270.
Best nog geld, eigenlijk.
Iemand ervaring mee?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook