Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké duidelijk
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
sans-pareil schreef:Inlaatspruitstuk aanpassen is natuurlijk mooi om mee te nemen, maar hoeft niet meteen meegenomen te worden.
Mijn vraag is eigenlijk: stel, er komt een nieuw uitlaatspruitstuk voor een Garrett turbo. De flenzen zullen wel niet gelijk zijn aan de originele. Dus ik snap niet dat als er een andere uitlaatflens op moet (ivm met G. turbo) er geen modificatie aan het inlaatspruitstuk moet komen? Ik weet niet of ik me helder uitdruk, maar snapt iemand wat ik bedoel?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De turbo zit niet direkt op het inlaatspruitstuk. Dat gaat bij een turbo 1 via een aluminium buis, of bij een turbo 2 door middel van diverse slangen en een intercooler. Hoe dan ook de koppelling turbo intercooler gaat zowiezo via een verloop van het een of ander. Overigens raad ik wel sterk aan op z’n minst een originele intercooler te plaatsen als die er nog niet op zit als je de turbo vervangt.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
O.K., helder, dank je.
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
in het draadje van SP past deze wel
Quote van de dag:
If its got turbo lag, you ain’t driving it right.
Carroll Shelby
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hele kleine vorderingen:
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Met wat creatief draaiwerk en aanpassingen van mijn chef monteur past de nieuwe koppelling en het nieuwe druklager dan echt net aan. Eens kijken hoe ver we komen van de week.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Interessante foto. Ik ben heel erg benieuwd hoe die gaat rijden als alles gemonteerd is. Met name hoe de koppeling reageert met opkomen in z’n 1.
Je bent met pionierswerk bezig!
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mooi dat het precies past!
Zit die erin op de ICCCR?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Als ie er niet in zit, ben ik niet met de SV, want dan ligt ie nog uit elkaar.
In z’n een zal het geen zachtaardig beestje worden denk ik… dat heb je nu eenmaal met een dubbelplaatskoppelling…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Mockup intercooler setup met de nieuwe motor. Er komt toch maar weer een andere intercooler aan, een zogenaamde twin pass. Dan moet het lukken om het er allemaal in te passen. We hebben inmiddels, radiateur van een xm 2.1td, een fan van een C5 en een universele intercooler. Als het goed is zal er dan wel heel wat minder leidingwerk nodig zijn dan eerst.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 17398
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
En minder leidingwerk betekent een betere temperatuurbeheersing?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dat is wel ‘t idee, plus gewoon het feit dat een kortere luchtkolom in principe sneller reageert.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het zit er weer in, nu nog wat afbouwen en wachten op de twinflow intercooler.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Het blok zit er alweer in? Dat gaat lekker dan!
Ben benieuwd hoe deze setup gaat klinken, met de vorige viel je ook al aardig op inmiddels