Al meer dan een half jaar geen enkel probleem meer gehad met m’n ouwe XM (een 5-deurs TCT van 1993), kon niet blijven duren natuurlijk…
Vannacht zijn mijn katten er in geslaagd om in mijn garage een metalen ladder te doen kantelen. Resultaat: de achterste zijruit kant bestuurder (dus het ruitje achter de achterdeur) is verbrijzeld.
Prijs gevraagd bij Carglass, vervanging kost maar liefst 300 EUR. Ruit zou ook niet zomaar meer te bestellen zijn bij Citroën.
Is er iemand die me aan zo’n ruit kan helpen, of weet waar deze ruit nog te vinden is (tweedehands bij voorkeur om de prijs wat te drukken). En al even belangrijk, waar kan ik die ruit dan op een degelijke, correcte manier geplaatst krijgen?
Bijkomende info: ik woon in België, in de buurt van Mechelen en Antwerpen.
Alvast bedankt voor de reacties!
Citroenbx, ruben, heeft in de buurt van antwerpen volgens mij nog een Xm sloper staan.. Daar zit in ieder geval dan nog een goed ruitje in…
Als je wilt kan ik hem wel eens vragen?
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Hm. Bart Ebben, Molenhoek Nederland, stuurt ook spullen op. Maar of die ook ruitjes klaar heeft liggen ...
Ja en of dat goedkoper kan bij Bart Ebben betwijfel ik…
Bart Ebben heeft `em niet op voorraad zag ik.
XM TCT Ambiance`94
krijg je zo ruit er dan wel heel er uit hij zit toch vast gelijmd?
Ja , met een dunne gitaarsnaar , (bijv. de hoge E)
Die prik je door de kit en dan “zaag” je de rest van de kit weg rondom de ruit.
Speel je geen gitaar dan neem je een dun ijzerdraadje .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 7582
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Volgens mij gebruik je een gitaarsnaar als je geen gitaar speelt en een dus ijzerdraadje als je wel gitaar speelt
Bedankt voor de reacties!
Ik heb zelf ondertussen ook eens verder rondgehoord. Mogelijk geraak ik aan een tweedehandsruit, die dan volledig geplaatst op een goeie 200 EUR zou komen.
Morgen hopelijk bericht dat de ruit bij het demonteren niet gebroken is…