Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
De finale!
Het is jammer voor Rudi, die zijn BX graag gered zag van de pers. Er is alleen voor de hardcore liefhebber nog iets te maken van deze Deauville. (Of toch een liefhebber met een fijne, gevulde portemonnee…). Het doek valt voor deze wagen en dan volgt de onherroepelijke gang naar het autokerkhof. Doch, omdat ik voorstander ben van codicilgebruik, ben ik niet van plan deze BX met complete inhoud af te voeren. Er zijn dus onderdelen over, vooral omdat de volgende BX een 1.6 Progress wordt (als alles goed gaat). Demontage zal niet al te lang op zich laten wachten (kwestie van plaats en tijd).
Nu is er al een kaper op de kust voor de velgen. Als ik die over heb, gaan ze naar Hilko. Hij aast ook op enkele plastic delen uit het dashboard (afdekklepje naast de muntenbak) en tweeterroostertjes. Hoofdsteunen, rechter spatbord en rechter achterdeur, eventueel het tapijt, het heeft allemaal in eerste instantie bestemming Hilko. (Of hij moet voor die set velgen van 450 euro gaan die nu op de forummarkt staat…).
Zelf leg ik in ieder geval de koplamp (bestuurdersszijde, andere is stuk), accu, ruitenwissermotor, kachelkraan, weerstand, kachelradiateur en waarschijnlijk (delen van) de bediening op de plank. Volgens mij is dat het wel, wat uitwisselbaarheid betreft. Geen idee of de radiateur e.d. zou passen en of het de moeite van het bewaren waard is.
De hydrauliekslangen zijn niet geweldig meer en bij eventueel hergebruik verwacht ik de nodige scheuren. De achterste hoogteregelaar is lek. De Deauville lijdt aan een verhoogd toerental, dus is of de stappenmotor vies of de gaskleppotentiometer aan vervanging toe. Verder heeft ze een redelijk keurig TU-blokje (KDY, meen ik) van 1993 met pak ‘m beet 270.000 km achter de zuigers.
Enfin, van die dingen dus. Iemand wat nodig van deze donor? Het zou wel fijn zijn als er nog wat munten voor terug komen, want dan gebruik ik die weer voor mijn eigen BX-fonds (het is schrapen geblazen). Maar goed, het is ook maar ‘wat een gek er voor geeft’ in dit geval.
Groet!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ik ben nog op zoek naar een set goede deuren voor een oude TRD. Heb enkel een goede deur rechtsachter (hoe toevallig)...
Nu is zo’n Deauville volgens mij niet exact dezelfde grijstint.
Weet je de kleurcode van deze wagen?
En weet iemand toevallig in hoeverre dat matcht met EVE CR? (Gris Perlé)
Zal wel weer nét anders zijn :p
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Ha Allochteun,
De kleurcode van Deauville-grijs is ETPcR (met dank aan het forum). Het is dus net even anders (en bovendien zit er Deauville-striping op…)
Groet,
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 6135
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
HvdL schreef:
Nu is er al een kaper op de kust voor de velgen. Als ik die over heb, gaan ze naar Hilko. Hij aast ook op enkele plastic delen uit het dashboard (afdekklepje naast de muntenbak) en tweeterroostertjes. Hoofdsteunen, rechter spatbord en rechter achterdeur, eventueel het tapijt, het heeft allemaal in eerste instantie bestemming Hilko. (Of hij moet voor die set velgen van 450 euro gaan die nu op de forummarkt staat…).
Ik hoor graag over hoe, wat en wanneer
Groeten,
Kaper Hilko
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
De voorste veerpoten moet ik checken voor je, Deur63. Heb ik nog geen studie van gemaakt. Het veerde altijd soepel, geen vreemde bijgeluiden vernomen…
Groet,
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 662
Geregistreerd: 16-02-2008
- BX 19 TRD Automatic
- BX Deauville (Gesloopt)
- BX 19 TRD
Ik zoek trouwens nog wel twee kapjes van de binnenverlichting. Die van mij zijn compleet verpulvert.
Zijn die nog heel bij de Deauville?
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Er zit tape op de kapjes (onderaan), maar die zal ik lospeuteren. Zijn de kapjes heel, dan leg ik ze voor je apart, Laat ik nog wel even weten bij de eerstvolgende update (auto staat nu niet voor de deur).
Groet,
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Beste HvdL,
naar aanleiding van de uitslag van de APK van vanochtend ben ik op zoek naar een stappenmotor, of eventueel een compleet gasklephuis.
Heb je nog een hoedenplank (zonder speakergaten) en de zwarte kunststof kofferbak-binnen-zijpanelen? Deze items omdat mijn hoedenplank steeds naar beneden fl*kkert. En als ze nog bruikbaar zijn: de gasveren van de achterklep.
Ik hoor het graag van je. Alvast bedankt.
Groetjes,
Niek
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Nieuwe gasveren kosten als het goed is geen drol….. Ik zou in principe altijd voor nieuwe gaan (mits betaalbaar)!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Ha Niek e.a.,
De hoedenpank zelf is nog wel redelijk, al lopen de rolgordijntjes niet helemaal soepel (is misschien wel wat aan te doen). De zijpanelen met de nokken (waar de hoedenplank op ligt) zijn net als bij jou naar de haaien. Daarom heeft een vorige eigenaar een of ander metalen plaatje vastgeprutst (maar evengoed donderde het ding regelmatig naar beneden). De gasveren zijn dacht ik nog prima.
Heb ik niet geschreven dat de Deauville leidt aan een verhoogd stationair toerental? Dat is waarschijnlijk te wijten aan een brakke gaspotentiometer of een vuile stappenmotor. In het laatste geval is het simpel op te lossen en mag je van mij de hele bende overnemen. Ik heb de oorzaak niet verder gezocht (alleen de foutcode uitgelezen op het dashboard: gaskleppotentiometer).
Als alles volgens plan verloopt, haal ik haar zo spoedig mogelijk na 1 augustus uit elkaar (dan heb ik als het goed is een mooie stek in Heerhugowaard voor deze klus).
Wordt vervolgd!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Bij de weg, als er haast is (Niek bijvoorbeeld), kunnen we misschien improviseren?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
PM verzonden
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 07-02-2012
- DS 3 SoChic
Nog een APK afkeurpunt: homokineethoezen (askoppelinghoezen) in slechte staat.
Nu kan ik nieuwe hoezen kopen, maar als jouw aandrijfassen en dito hoezen nog in goede staat zijn dan kan ik net zo gemakkelijk assen met hoezen in één keer overzetten. Mocht dit qua demontage (en verplaatsen carrosserie) lastig worden, dan gaat dit uiteraard over. Ik hoor het wel van je. Alvast bedankt.
Groetjes,
Niek
Het is pas een bocht als je banden gieren.
FF-PV-96 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
FF-PX-51 1992 BX 1.4 Deauville (verkocht)
12-XJX-2 2012 DS3 1.6 eHDi met bloemetjesdak, nu met chiptuning!
C6 staat hoog op de verlanglijst. Eens komt de dag…