Totaal aantal Berichten: 557
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
1000 kilometer….. Tjeemig de Peemig
Gisteren ook de knoop doorgehakt en een DS4 gekocht, en wel een 1.6 e-HDi 110 Airdream MAN6,So Chic, hickory bruin,Stof Armucara + leder ‘‘Club Habana’’ , eMyWay GPS en een Detectie Pack met parkeersensors vooraan/achteraan en dode hoek sensor.
Het is een showroom model (stond er pas een paar dagen)en zal binnen 2 weken geleverd worden, dus ik moet nog even geduld hebben.
Had graag een wat zwaardere motor gehad maar dat kwam op een meerprijs van +/- 3500 euro wat net wat buiten budget was helaas.
Wat fotos, getrokken bij de dealer:
DS4 1.6 e-HDi 110 Airdream MAN6 So Chic - Hickory Brown - eMyWay GPS - Stof Armucara + leder ‘‘Club Habana’’ - Detectie Pack.
Proficiat. Je hebt het zelfde interieur als ik (behalve dat ik geen handversnelling heb)
Wat heb je voor knopje links onder zitten (in de onderste helft van het dsshboard)?
Volgens de handleiding is dat Lane Departure Warning, maar op jouw foto lijkt er iets anders op te staan.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Totaal aantal Berichten: 1886
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Is dat niet de draaischakelaar voor de koplampen ???????????
Welke dealer is dat in Belgie????
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Frie schreef:Proficiat. Je hebt het zelfde interieur als ik (behalve dat ik geen handversnelling heb) .
Dank u
Wat heb je voor knopje links onder zitten (in de onderste helft van het dsshboard)?
Volgens de handleiding is dat Lane Departure Warning, maar op jouw foto lijkt er iets anders op te staan.
Linksonder in dat bruine gedeelte? Is voor het instellen van de hoogte van je koplampen. Als je het knopje linksonder in het zwart gedeelte bedoelt:Uitschakelen/activeren van de
parkeerhulp vóór en achter.
Welke dealer is dat in Belgie????
Van der Keilen Brugge
DS4 1.6 e-HDi 110 Airdream MAN6 So Chic - Hickory Brown - eMyWay GPS - Stof Armucara + leder ‘‘Club Habana’’ - Detectie Pack.
Nice!!!
Gefeliciteerd & veel plezier d’r mee!
(wat is er met je antenne gebeurd? Ik zie een ‘geel dopje’ of zoiets?)
Ah dat knopje ken ik niet omdat ik het niet heb (xenon=automatische hoogteregeling)
De antenne moet er na transport nog opgedraaid worden waarschijnlijk.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Klopt, antenne moet er nog opgezet worden, blijkbaar worden de autos zo geleverd.
Zoals ik al zei:
Nice!
Weer een tevreden rijder erbij.
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Mooie auto! Blijft een prachtige kleur en met dat interieur h e l e m a a l top! Ga een DS4 ook steeds mooier vinden, vooral ook omdat het model apart is, niet iets dat je dagelijks tegenkomt. Helaas, zou ik bijna zeggen.
Laat het ons hopen harry dat ik een tevreden rijder zal zijn Heb met de e-Hdi 1.6 110 pk nog niet gereden, wel een korte proefrit gemaakt met de Hdi 2.0 160 pk. Dat beviel goed, zat pit in, maar was helaas wat te duur
Ik kom nu van een BMW 118d (122pk), hopelijk is het verschil niet te groot met de e-hdi 110. Ik vind het wel jammer dat de 1.6 THP met 160 pk niet leverbaar is met een manuele 6 bak, anders was dat de perfekte keuze geweest, zowel wat prijs als prestaties betreft, maar goed, die is er niet.
@ Willibrord: Dank u
Ieder zijn ding zie ik al wel.
Mijn vorige auto was een Chevrolet Captiva 3.2 ltr:
Maar ik zocht iets kleiner/zuiniger/nieuwer/goedkoper.
Ik was eerst ook bang dat de DS4 zou tegenvallen.
Goed, de DS4 rijdt een beetje ‘zenuwachtiger’ maar die Chevrolet was daarentegen ook een grote lompe bak.
Die had al 3 liter nodig om op gang te komen.
Enneuh qua comfort en opties doet de DS4 er niet voor onder!!
En of ie nu de 100 km haalt in 8 seconden of in 12 dat maakt mij niet uit.
Papieren zijn eindelijk binnen en nieuw kenteken is aan gevraagd. Morgen mag ik m’n nieuwe DS4 ophalen
Ja!! Lekker hé?
Fijn voor je!
Wel effe fotootjes posten hoor!
Gisteren m’n DS4 gehaald en een kleine 100 km mee gereden
Eerste indrukken zijn goed. Mooie auto en rijdt goed. Heeft iets minder “power” dan mijn vorige auto, BMW 118d, maar is nog pittig genoeg. En hij rijdt in elk geval stukken comfortabeler dan de BMW met die runflats, want dat is een drama.
Het is nu wel nog wat aanpassen aan bepaalde dingen zoals zitpositie, stuurpositie maar dat zal een kwestie van wat zoeken zijn in het begin.
Ik ben 6 jaar gewend van laag te zitten en met de DS4 zit je wel ineens een stuk hoger.
De paar mensen die hem al hebben gezien vinden de kleur (hickory) mooi. Is vooral mooi bij veel zonlicht, gaat vind ik zelfs wat naar de groene kant, zeer mooi.
De nav/muziek installatie is ook nog wat zoeken: iPod is best aan te sluiten via USB, want via de AUX kreeg ik geen playlist te zien op het scherm. Ik heb ook zo’n kleine micro-USB stick geprobeerd maar die wou ie niet lezen, terwijl een grotere USBstick (vorm, niet aantal GB’s)geen probleem was, en ik had ze allebei geformateerd (FAT32) en er dezelfde muziekbestanden opgezet.
Nog paar kleine dingetjes die ik liever anders had gezien maar waar ik niet wakker van zal liggen: dat het nog starten is met een “gewone” sleutel, en niet zoals veel autos tegenwoordig met een startknop of zelfs handenvrij starten. En het ontbreken van bekerhouder(s). Ik heb er dat asbakje uitgehaald maar dat gat is net te klein voor een blik volgens mij. Jammer, maar geen drama
Zal nog wat fotos maken als het weer wat beter is, gisteren was het somber en regenachtig, al staan er hier wel al wat fotos getrokken in de showroom.