Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 14-12-2011
- Berlingo 1.8 D xud7
Waarschijnlijk zijn de klepseals uitgedroogd, heb ik wel eens vaker mee gemaakt bij deze motoren. hoe oud is de auto?
En de koppakking gaan wel vaker kapot bij deze motoren, ik neem aan een 8 klepper? Ik heb al een bult koppakkingen vervangen van die 8 kleppers. Gaan vaak uitwendig olie lekken in de buurt van de dynamo.
Autootje is 13 jaar oud… 1.1i dus ik denk wel een 8 klepper ja… zie nog geen echte smurrie of olie of iets dergelijks… dus warschijnlijk alleen wat uitwendige scheurtjes tot nu toe..
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 14-12-2011
- Berlingo 1.8 D xud7
Dit is een acht klepper dan, vaak als die bij de koude start eventjes rookt zijn de klepseals wat hard geworden door de ouderdom. Dit kan niet zoveel kwaad als het maar niet te erg word. hoe zagen de oude bougies eruit? Zijn ze versleten of waren ze aangetast door de olie? Heb een keer met een Peugeot 306 mee gemaakt met zelfde type motor met meer cilinder inhoud, dat de olie de bougies zo had aangetast/vervuild dat die niet meer vonkte.
de bougies waren bij het eruithalen redelijk bruin en het haakje waarmee de bougie punt de vonk zeg maar maakt, stond er redelijk ver vanaf tegenover de nieuwe (die stonden er veel dichter op) Dus ik denk dat deze wel al wat ouder waren en ook aan vervanging toe. Ik heb dit door een mannetje laten doen die regelmatig alleen maar citroens onderhoud, en deze heeft hier niks raars geconstateerd. Dus ik denk dat er nog geen olie is bij gekomen.
Totaal aantal Berichten: 91
Geregistreerd: 14-12-2011
- Berlingo 1.8 D xud7
Koffie bruin moeten de bougies eruit zien. dan waren de bougies inderdaad versleten.
Ja dat waren ze. Ik merkte daarna met de nieuwe dat het rijden opeens ook een stukje vlotter en soepeler ging.