127 van de 190
« Eerste  < Vorige 125 126 127 128 129 Volgende >  Laatste »
   
SM’s te koop
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 juli 2012 08:01 PM
  [ # 1891 ]

1 van de slechtste SM’s die ik te koop heb zien staan Confused

En wat is dat voor een spiegel…?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 19 juli 2012 08:08 PM
  [ # 1892 ]
waterman schreef:

Die letters “MASERATI” staan op de bovenste helft van de deksels. Regembeau staat er gewoon onder.

Dat maakt het iets minder tranentrekkend. Maar toch… ik zou nog steeds niet blij zijn geweest als de monteur die de techniek van mijn SM heeft gedaan, zijn handtekening had achtergelaten. Zelfs de door mij gewenste volledige technische modernisering rechtvaardigt wat mij betreft nog geen handtekening.  En dat terwijl die modernisering veel verder gaat dan wat Regembeau doorgaans deed met een Maserati- blok.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 juli 2012 08:14 PM
  [ # 1893 ]
Arjan Verkade schreef:

En wat is dat voor een spiegel…?

lijkt me de lotus…......

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lotus_Europa_(Centropolis_Laval_’10).jpg

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juli 2012 08:15 PM
  [ # 1894 ]

Ach, Regembeau haalde zonder kunstgreepjes als motormanagement al 300 pk uit een SM blok….

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7306
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 19 juli 2012 08:16 PM
  [ # 1895 ]

Foto:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juli 2012 08:33 PM
  [ # 1896 ]

wacht even hoor, dit ging over sm’s Laughing niet over een stukkie tupperware met een los chassis…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
U-Niek
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1069
Geregistreerd: 23-10-2007

Gepost: 19 juli 2012 08:59 PM
  [ # 1897 ]
waterman schreef:

Ach, Regembeau haalde zonder kunstgreepjes als motormanagement al 300 pk uit een SM blok….

Hoe je het ook wendt of keert er zijn er heel veel die iets toe voegen qua naam aan onze Sm’s.
De lijst met namen op mijn blok, is daarom niet op een hand te tellen. Dus U-Niek. Hahaha!
Maserati rules,

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 juli 2012 09:43 AM
  [ # 1898 ]
waterman schreef:

Ach, Regembeau haalde zonder kunstgreepjes als motormanagement al 300 pk uit een SM blok….

Dan ben ik erg benieuwd hoe hij dat deed. En ook wat er gebeurt als je een SM met een door Regembeau gtuned blok op de rollerbank zet… Ik vind een motormanagement overigens geen kunstgreep. Het is het toepassen van voortschrijdend technisch inzicht dat bovendien rendeert, nagenoeg een verdubbeling van het aantal kilometers per liter brandstof en een bak vol meer echte PK’s. Maar goed, we dwalen af en dus maar weer een setje leukerds voor niet te veel:

http://www.leboncoin.fr/voitures/346116224.htm?ca=7_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/297120062.htm?ca=7_s

En nog eentje voor de liefhebbers van snelheid, een 3 liter met overheerlijke velgen:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-sm-london/163732912.html

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
adiante
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 286
Geregistreerd: 18-08-2006

Gepost: 20 juli 2012 11:20 AM
  [ # 1899 ]

Maar goed, we dwalen af en dus maar weer een setje leukerds voor niet te veel:

http://www.leboncoin.fr/voitures/346116224.htm?ca=7_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/297120062.htm?ca=7_s

Die foto’s komen mij bekend voor. Volgens mij staan deze SM’s al heel lang te koop. Vandaar die prijzen?

Citroën SM
French show, Italian go…

Profiel  
 
Gepost: 20 juli 2012 01:42 PM
  [ # 1900 ]
Robin Visser schreef:

Ik vind een motormanagement overigens geen kunstgreep. Het is het toepassen van voortschrijdend technisch inzicht dat bovendien rendeert, nagenoeg een verdubbeling van het aantal kilometers per liter brandstof en een bak vol meer echte PK’s.


Ik vraag me al en tijdje af wat dit soort getune op de lange termijn doet met het blok zelf. Je zou zeggen dat het niet gebouwd is op zulke ‘arme’ afstellingen en op zoveel meer PK’s.  huh

Ik bedoel: dat je niet na x-duizend kilometer al je bespaarde brandstofmunten weer in een revisie kunt gaan stoppen….  en in aandrijfassen, kogels etc.

Iemand daar een idee over?  Of ervaring mee?

[sorry als dit off topic is! Deze vraag mag ook verplaatst worden naar mijn topic, want daar kwam dit ook al eens ter sprake toen ik zei : “wie wil er nou injectie als je die mooie rij Webers zo ziet staan”]

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 juli 2012 02:45 PM
  [ # 1901 ]

Leuk artikel over Regembeau gevonden met wat antwoorden op http://www.classicandperformancecar.com - maar ik krijg de link niet goed. Sorry!

Profiel  
 
Gepost: 20 juli 2012 02:53 PM
  [ # 1902 ]

Het linkje werkt niet, ook niet als ik knip/plak. Sad

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 20 juli 2012 02:55 PM
  [ # 1903 ]

Nee - wat ik ook probeer, het komt niet goed. Het artikel is dit, maar dan moet je opeens inloggen om het te zien. http://www.classicandperformancecar.com/features/octane_features/266812/citroen_maserati_sm_regembeau.html huh
Gevonden via Googlen op Regembeau Citroen - dan werkt het dus wel zonder inloggen.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 20 juli 2012 03:00 PM
  [ # 1904 ]
La Léo schreef:

Ik vraag me al en tijdje af wat dit soort getune op de lange termijn doet met het blok zelf. Je zou zeggen dat het niet gebouwd is op zulke ‘arme’ afstellingen en op zoveel meer PK’s.  huh

Wat je doet met een motormanagement is dat er geen druppels benzine de pijp uit gaan en dus net zo min het blok smeren. Wat betreft de PK’s, als je die aanspreekt, zul je verhoogde slijtage hebben. Ik heb nog over geen enkele CX of SM met motormanagement gehoord dat er één vanwege droogte aan gort is gegaan. Overigens is het met moderne auto’s ook gebruikelijk er een motormanagement in te zetten. Dat wordt denk ik niet gedaan om ze versneld af te schrijven…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 juli 2012 04:43 PM
  [ # 1905 ]

Levensduur is een probleem geworden bij moderne motoren: ze lopen zo arm dat er ongewilde slijtage, warmteontwikkeling en vervuiling optreed. Liep een 2 liter motor uit een xm nog makkelijk 4 ton, met een 1600 thp mag je blij zijn met 2 ton. Zegt genoeg.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
127 van de 190
« Eerste  < Vorige 125 126 127 128 129 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook