Toch over de Buttertubs Pass zweven, uhhhh vliegen ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het blijft heikel. Om het allemaal leuk te maken heeft iemand m’n linker achterscherm ook aangetikt. Het zal mij benieuwen of ik ‘t ga redden. Anders wordt het toch pas de presse als het ding weer echt in de vaart gaat. Ik heb nog 2 weken, er moet nog een intercooler uit de UK komen, er moet nog een inregelgaatje bij DP engineering zijn, en ik wil toch echt dat dat scherm dan weer heel is, ik ga niet met een in elkaar gevouwen scherm naar de ICCCR, ook al is ie wel ingeregeld.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Slecht nieuws van DP engineering. Ze zijn aan ‘t verhuizen, dat wist ik al wel, maar de dyno gaat absoluut niet meer operationeel zijn deze maand. Dat wordt dus Engeland per dieselhok.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Kan je zonder dyno niet rijden?
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Dezelfde vraag kwam bij mij op…
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Het kan wel. Maar ik kan geen vermogen maken. Als ik ga trappen met een auto die nu al is afgeregeld op 1.2 bar boost en 270pk, terwijl er nu een andere nokkenas, primary trigger en uitlaat onder zitten, dan kan dat mis gaan. En als ik toch moet rijden als een oud wijf, doe ik dat maar 1:17 ipv 1:9. Vandaar dus.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Kun je niet bij ***** terecht?
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik heb goeie ervaringen met de expertise van de DP mannen, dus daar blijf ik bij, plus ik wil een dynapack (zgn hub dyno). Wellicht dat er met wat zoeken nog een dynapack te vinden is ergens in Nederland, maar met zo weinig tijd zie ik dat allemaal niet gebeuren. De intercooler is er ook nog niet.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Dat lijkt me ook logisch om naar hetzelfde bedrijf terug te gaan, dan weet je ook precies wat je vermogenwinst is en hoef je geen rekening te houden met 2 verschillende apparaten.
Totaal aantal Berichten: 256
Geregistreerd: 11-10-2009
- CX GTI turbo 2 KdFi
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
Ik ben toch wel heel erg benieuwd naar de resultaten!
Oude auto’s roesten, maar oude autoliefde niet. Rijden is Zilver, Zweven is Goud.
Xantia 1.8 16v * Jaguar XJ 3 L. 6cyl.
mijn blog: http://mijncx.blogspot.nl/2011/11/restauratie.html
Wacht met spanning de resultaten af, maar van wat ik zag komt het prima voor elkaar.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ondanks dat de SV niet mee gaat naar de UK vordert het allemaal nog wel langzaam. De nieuwe intercooler zit heel mooi, ben nu de fan bedrading aan het aanpassen voor de C5 fan die ik ga gebruiken. Er is een andere radiateur gevonden die heel mooi past, maar ik maak me een beetje zorgen of de capaciteit voldoende is, dus dat ga ik even overleggen met de radiateuren boer. Daarna nog even bougies, inloop olie, kleppen stellen, inlaatspruitstuk monteren, stationair omloop maken, laatste stukjes buis aansluiten, VEMS updaten naar 1.2 firmware, VEMS instellen voor de nieuwe PT, en dan gaan we eens kijken of het loopt en koppelt.
Dan gaan we maar eens de deuk herstellen, en misschien nog een paar kleine plekjes lassen die ik tegen ben gekomen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Hoeveel c5-fans heb je eigenlijk? Ze gaan namelijk allemaal stuk….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ach, dat zien we dan wel weer. Ik heb een vrij eenvoudige constructie. Ik heb hem gepakt omdat ie lekker groot was en weinig poespas er omheen had. Maar ik zat al met een schuin oog te kijken naar wat hele platte aftermarket dingen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die aftermarkt fans zijn erg goed en niet zo duur. Ik heb ze al vaak gebruikt en steeds erg tevreden.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste