Totaal aantal Berichten: 27883
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
1 van de slechtste SM’s die ik te koop heb zien staan
En wat is dat voor een spiegel…?
waterman schreef:Die letters “MASERATI” staan op de bovenste helft van de deksels. Regembeau staat er gewoon onder.
Dat maakt het iets minder tranentrekkend. Maar toch… ik zou nog steeds niet blij zijn geweest als de monteur die de techniek van mijn SM heeft gedaan, zijn handtekening had achtergelaten. Zelfs de door mij gewenste volledige technische modernisering rechtvaardigt wat mij betreft nog geen handtekening. En dat terwijl die modernisering veel verder gaat dan wat Regembeau doorgaans deed met een Maserati- blok.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Arjan Verkade schreef:
En wat is dat voor een spiegel…?
lijkt me de lotus…......
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Lotus_Europa_(Centropolis_Laval_’10).jpg
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ach, Regembeau haalde zonder kunstgreepjes als motormanagement al 300 pk uit een SM blok….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Foto:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
wacht even hoor, dit ging over sm’s niet over een stukkie tupperware met een los chassis…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman schreef:Ach, Regembeau haalde zonder kunstgreepjes als motormanagement al 300 pk uit een SM blok….
Hoe je het ook wendt of keert er zijn er heel veel die iets toe voegen qua naam aan onze Sm’s.
De lijst met namen op mijn blok, is daarom niet op een hand te tellen. Dus U-Niek. Hahaha!
Maserati rules,
waterman schreef:Ach, Regembeau haalde zonder kunstgreepjes als motormanagement al 300 pk uit een SM blok….
Dan ben ik erg benieuwd hoe hij dat deed. En ook wat er gebeurt als je een SM met een door Regembeau gtuned blok op de rollerbank zet… Ik vind een motormanagement overigens geen kunstgreep. Het is het toepassen van voortschrijdend technisch inzicht dat bovendien rendeert, nagenoeg een verdubbeling van het aantal kilometers per liter brandstof en een bak vol meer echte PK’s. Maar goed, we dwalen af en dus maar weer een setje leukerds voor niet te veel:
http://www.leboncoin.fr/voitures/346116224.htm?ca=7_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/297120062.htm?ca=7_s
En nog eentje voor de liefhebbers van snelheid, een 3 liter met overheerlijke velgen:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-sm-london/163732912.html
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Maar goed, we dwalen af en dus maar weer een setje leukerds voor niet te veel:
http://www.leboncoin.fr/voitures/346116224.htm?ca=7_s
http://www.leboncoin.fr/voitures/297120062.htm?ca=7_s
Die foto’s komen mij bekend voor. Volgens mij staan deze SM’s al heel lang te koop. Vandaar die prijzen?
Citroën SM
French show, Italian go…
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Robin Visser schreef:Ik vind een motormanagement overigens geen kunstgreep. Het is het toepassen van voortschrijdend technisch inzicht dat bovendien rendeert, nagenoeg een verdubbeling van het aantal kilometers per liter brandstof en een bak vol meer echte PK’s.
Ik vraag me al en tijdje af wat dit soort getune op de lange termijn doet met het blok zelf. Je zou zeggen dat het niet gebouwd is op zulke ‘arme’ afstellingen en op zoveel meer PK’s.
Ik bedoel: dat je niet na x-duizend kilometer al je bespaarde brandstofmunten weer in een revisie kunt gaan stoppen…. en in aandrijfassen, kogels etc.
Iemand daar een idee over? Of ervaring mee?
[sorry als dit off topic is! Deze vraag mag ook verplaatst worden naar mijn topic, want daar kwam dit ook al eens ter sprake toen ik zei : “wie wil er nou injectie als je die mooie rij Webers zo ziet staan”]
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Leuk artikel over Regembeau gevonden met wat antwoorden op http://www.classicandperformancecar.com - maar ik krijg de link niet goed. Sorry!
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Het linkje werkt niet, ook niet als ik knip/plak.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 7580
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Nee - wat ik ook probeer, het komt niet goed. Het artikel is dit, maar dan moet je opeens inloggen om het te zien. http://www.classicandperformancecar.com/features/octane_features/266812/citroen_maserati_sm_regembeau.html
Gevonden via Googlen op Regembeau Citroen - dan werkt het dus wel zonder inloggen.
La Léo schreef:Ik vraag me al en tijdje af wat dit soort getune op de lange termijn doet met het blok zelf. Je zou zeggen dat het niet gebouwd is op zulke ‘arme’ afstellingen en op zoveel meer PK’s.
Wat je doet met een motormanagement is dat er geen druppels benzine de pijp uit gaan en dus net zo min het blok smeren. Wat betreft de PK’s, als je die aanspreekt, zul je verhoogde slijtage hebben. Ik heb nog over geen enkele CX of SM met motormanagement gehoord dat er één vanwege droogte aan gort is gegaan. Overigens is het met moderne auto’s ook gebruikelijk er een motormanagement in te zetten. Dat wordt denk ik niet gedaan om ze versneld af te schrijven…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Levensduur is een probleem geworden bij moderne motoren: ze lopen zo arm dat er ongewilde slijtage, warmteontwikkeling en vervuiling optreed. Liep een 2 liter motor uit een xm nog makkelijk 4 ton, met een 1600 thp mag je blij zijn met 2 ton. Zegt genoeg.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste