Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
607 2.2 16V 158 pk 5 versnellingen handbak
607 V6.24 3.0 211 pk 6 versnellingen automaat
2.2 16V is in de 607 sneller als 3.0 met automaat (handbak niet leverbaar)
als ze in de C6 ook handbak zetten valt het verschil misschien nog wel mee
C6 is volgens mij ondanks het hoge gewicht nog wel even snel als de 607
zijn er trouwens mensen hier die overwegen om de c6 te kopen?
Doneer nu: http://www.citroen-forum.nl/donaties/
Ja het is een mooie auto en onderscheidend van de menigte dus waarom niet en me vader rijdt altijd al Citroen.
Schroom niet bezoek de site en wordt lid.
http://citroenc52008.hyves.nl/
Indien er iets te melden is over de nieuwe C5, dan vindt u het hier als eerst.
de bpm gaat toch vervallen (wel over tien jaar of zo… ) maar dan komt ie denk ik in de buurt (net aals de peugeot 607) van de 30 000 ... maar ja 10 jaar duurt lang..
erwt schreef:zijn er trouwens mensen hier die overwegen om de c6 te kopen?
Ik twijfel A: gezien de ervaringen met de C5 welke niet geheel positief zijn, veel storingen van diverse aart en wat de sterkste kant van de C5 zou moeten zijn de HP vering welke een geheel eigen leven lijd en niet geheel naar mijn wens zijn werk doet.
Dus B: eerst een lange proefrit om te zien of deze dan wel naar mijn zin zou werken, vering, stoelen en de standaard voorzieningen
C: En dan komt nog eens de prijs om de hoek kijken, is deze auto zijn geld wel waard in mijn ogen (de C5 in ieder geval zeer zeker niet) of zijn het aantal tekortkomingen zoveel dat een ander merk wenselijk wordt
Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën
Ik heb de Franse prijzen ook gezien. Onze goedkoopste is nog duurder dan het duurste model in Frankrijk.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Richard Kruizinga schreef:Ik heb de Franse prijzen ook gezien. Onze goedkoopste is nog duurder dan het duurste model in Frankrijk.
Verhuizen dus…de kaas is ook al beter bij de Carrefour dan de AH
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
prijzen c6 in belgie
3.0 v6= 43200 euro
3.0 v6 lignage = 46190 euro
3.0 v6 exclusive = 52610 euro
2.7 v6 hdi = 46090 euro
2.7 v 6 hdi lignage = 49080 euro
2.7 v6 hdi exclusive = 55500 euro
in belgie komt er nog eens biv bij (is inverkeer stelling) van 2478 euro is dus een leuke kostelijke auto niet voor mijn budget voorzien
Och, ik kan hem nog niet betalen als ze hem tegen de Franse prijzen zouden leveren…
Ik hoop dat de hoge olieprijzen de aspirant-kopers er niet van zal weerhouden een brandstofslurpende limo aan te schaffen. Betekende ooit de ondergang van de Peugeot 604.
Citroën XM 2.9 V6-24V Exclusive 1999 / 210.000 km (juni 2009)
Totaal aantal Berichten: 664
Geregistreerd: 23-05-2004
- C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive
- CX 25 GTI Turbo 2
- ID/DS DS 21 Pallas
- ZX 1.4i Avoriaz
Denemarken spant, zoals bekend, de kroon qua prijzen:
C6 V6 benzine: omgerekend vanaf € 106.000,-. Een C6 V6 HDi Exclusive gaat richting € 140.000,-
C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive (2008), CX 25 GTi Turbo 2 (1988), DS 21 Pallas (1972), ZX 1.4i Avoriaz (1996)
Re: Prijs van 2.2 16V en geraamde snelheid naar 100km/h
mcitroen schreef:
Prijzen
Citroen C6 (3.0l V6)= 55.100,- <> Peugeot 607 (3.0l V6)= 53.500,-
Verschil: 55.100 - 53.500 = 1600,-
Citroen C6 (2.2 16V)= ......,- <> Peugeot 607 (2.2 16V)= 38.350,-De Citroen C6 2.2 16V zal dan +/- 38.350+1600 = 39.950,- gaan kosten
Let wel op hierbij heb ik niet gekeken naar uitrusting enz. dus de prijs kan altijd nog omlaag of omhoog. Al denk ik eerder omlaag, dit i.v.m. bijv. het weglaten van bi-xenon en de spoiler in de achterklep in de standaard uitrusting van de C6.
Gewicht en snelheid vergelijkCitroen C6 (3.0l V6) > gewicht 1835kg > 0/100km/h= 10,6 sec
Peugeot 607 (3.0l V6) > gewicht 1555kg > 0/100km/h= 10,1 secCitroen C6 (2.2 16V) > gewicht ....kg > 0/100km/h= ... sec
Peugeot 607 (2.2 16V) > gewicht 1430kg > 0/100km/h= 9.6 secGewichtverschil Peugeot 3.0l V6 - 2.2 16V = 1555-1430= 125kg
Dus de Citroen C6 met 2.2 16V zal 1835-125=1710kg wegen.
1835/10,6= 173,11 1710kg/173,11=9,87 = 9,9sec
De Citroen C6 met 2.2 16V motor zal dus wel degelijk kans hebben, de Citroen C5 met een 2.0 16V motor gaat in 10,1 sec naar de 100km/h en deze auto is nog eens lichter.
(eerder werd in dit forum gezegd dat de 2.2 16V te licht zou zijn maar dat heb ik bij deze ontkracht)
Sorry hoor, Het enige dat je ontkracht zijn jouw wiskundige en logische vermogens van deductie. Je rekent met compleet verkeerde eenheden.
In theorie: Begin maar een deling te maken tussen kilogrammen en PK’s. Dat is een meer betrouwbare indicatie t.a.v. de 0/100 acceleratie. Zien we nog even af van versnellingsbakverhoudingen, koppelkromme door de toeren heen (bij benzine niet echt hoog zonder turbo) en luchtweerstand*frontaal oppervlak (speelt kleinere rol). Daarnaast zijn automaten en handbakken ook niet vergelijkbaar.
In praktijk: je gelooft toch niet zelf dat een C6 met 2.2 handbak sneller accelereert dan een C5 2.0??
C5 2.0 VTR : 1369 kilo / 143 pk = 9,6 kilo per PK
C6 2.2: 1710 kilo / 158 pk = 10,8 kilo per PK
Wat denk je zelf?
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
De rekensom heeft niet zoveel nut, want volgens Citroën komt er geen 2.2 benzine. Wél een 2.2 HDi met 170 pk, die dus een flinke slag duurder zal worden dan een 607 2.2 HDi met 133 pk. Reken er maar op dat ze die rond de 50 mille gaan prijzen.
Qua programma-opbouw zal Citroën ongetwijfeld rekening houden met de positionering van de volgende generatie C5, die zoals gebruikelijk in de autosector vast weer een stapje omhoog zal doen ten opzicht van het huidige model.
Laten we niet vergeten dat de C6 uitsluitend de top van het XM-gamma opvolgt. De C5 pakt de onderzijde, of wij dat met z’n allen nu leuk vinden of niet.
En weten we nog dat een XM V6-24V Exclusive in 1991 een vanafprijs kende van 45.000 euro? Ruim 14 jaar later betaal je wel 10.000 euro meer voor een vergelijkbare C6, maar dan krijg je er ook xenonkoplampen, ESP, een hele batterij airbags, sensoren voor verlichting, regen en bandenspanning, 17 inch wielen, een automatische transmissie en nog een hele verzameling elektronische gemakken bij. Alleen geen lederen bekleding.
Meegerekend dat de auto veel meer binnenruimte biedt vind ik dat de prijs netjes met de inflatie is meegestegen.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.
M&M schreef:
staat ook gewoon op de Citroën Site
Totaal aantal Berichten: 43323
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik vind die prijzen erg meevallen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Is dat ding alleen maar in automaat verkrijgbaar!?
Animal triste post coitum