Heb nu bijna een jaar in mijn Citroen Xsara Coupe 2.0 Hdi (90pk) Vtr gereden.
Nu hoor ik hier en daar wel eens mensen over chiptunen.
Maar is het wel verstandig en geeft het ook toegevoegde waarde?
Ik rij met veel plezier in mijn auto, meer iets meer power is nooit weg.
Graag meningen hierover.
Harm.
Totaal aantal Berichten: 227
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
mijn ervaring is dat het geen barst uithaalt als er verder niks aan de auto veranderd is, maar dat is met motoren tot 1.6 benzine, ik weet niet hoe het met 2.0 hdi’s zit…
Bij mijn 1.4 benzine deden de einddemper en luchtfilter meer dan het chippen.. met alleen demper en filter gaf hij op de rollenbank 84,5 PK (standaard is 75).. Dit is geen fabel, heb de rollenbank test zelf laten doen en de uitdraai nog..
het verschil van het chippen was minimaal, het gevoel was meer placebo en een zware voet dan daadwerkelijk vermogen.
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 7778
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Ik heb lang overwogen om mijn 110pk HDi te laten chippen, maar het uiteindelijk niet gedaan. Natuurlijk is extra vermogen leuk, maar van het beloofde lagere verbruik blijft niets over als je het extra vermogen gaat gebruiken. Bovendien ben je zo weer gewend aan de extra pk’s. En alles slijt harder.
Een 90pk HDi in een Xsara vind ik persoonlijk prima rijden maar een echte sprinter is het inderdaad niet. Chiptuning zou een prima middel zijn om de boel wat op te peppen maar of je dat moet doen is echt een persoonlijke afweging.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 27893
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Er gaan natuurlijk wel verhalen van mensen die een HDi hebben laten chippen en vervolgens erg snel door hun koppeling zijn.
Andere weer niet, dat ligt waarschijnlijk aan je rijstijl en hoeveel je je koppeling laat slippen…