Hallo Allen,
Ik ga binnenkort de auto van mijn vader overnemen. Het is een Saxo die mijn vader niet meer mag rijden.
Mijn vraag is hoe en wat heb je er voor nodig om de auto op mijn naam te krijgen?
Mijn vader heeft de verzekering nog betaald voor dit jaar. en hij is APK gekeurd tot maart volgend jaar.
Kentekenbewijs, rijbewijs, geldig ID. Ook over laten zetten op je eigen verzekering. Even naar lokale postkantoor gaan, daar kunnen ze je verder helpen. binnen 5 minuten gepiept.
Totaal aantal Berichten: 1069
- ID/DS DSuper
- BX 16 TRS
- ID/DS DSuper
- BX GTI automaat
- BX 19TGD Break
Om problemen te voorkomen gewoon overzetten op je eigen verzekering. Je vader zal zeer waarschijnlijk gewoon een restitutie van de premie krijgen.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Ben het eens met T(h)ijs. Als de rijbevoegdheid van je vader niet in orde is, dan betekend dit waarschijnlijk ook dat hij niet verzekerd zal zijn (lijkt mij logisch).
Dank jullie wel voor jullie reacties, ik heb zelf al een aantal jaar niet meer gereden, ga woensdag wat opfrislessen nemen. Mijn vader vind het zelf niet meer verstandig om te rijden dus geeft hij de auto aan mij. Hij is niet afgekeurd daarvoor heeft 2 jaar geleden nog een rijvaardigheidstest gedaan.
Nog even een vraag, moet mijn vader ook mee naar het postkantoor wanneer ik de auto laat overzetten op mijn naam?
Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Je vader hoeft niet aanwezig te zijn. Zoals hiervoor al genoemd neem je een ID en rijbewijs mee, plus de drie delen van het kentekenbewijs: voertuiggegevens, tenaamstelling en overschrijvingsbewijs. Dat laatste is feitelijk het eigendomsbewijs en is nodig voor het opnieuw tenaamstellen van een voertuig.
Na het overschrijven krijg je een vrijwaringsbewijs mee waarmee je vader zijn verzekering kan opzeggen. Hij krijgt dan van de verzekering de reeds betaalde premie terug gestort. Met de meldcode van de auto (de laatste vier cijfers van het chassisnummer) en het kenteken kun je van tevoren zelf al een verzekering afsluiten, die eventueel op een later tijdstip ingaat.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Helemaal superbedankt voor de info. Over een paar weken ( op mijn verjaardag 08-08) ben ik dan eindelijk een trotse bezitter van mijn allereerste auto.
Totaal aantal Berichten: 7775
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Mocht je een en ander nog na willen lezen:
http://www.rdw.nl/nl/particulier/auto/kopenverkopen/Pages/Uwvoertuigverkopen.aspx
en
Succes!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!