3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
   
Vermond’s CX 2400i prestige
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 december 2011 09:10 PM
  [ # 31 ]

Van het weekend heb ik eindelijk weer eens tijd gehad om aan de CX te werken. Alle slangen zijn goed doorgespoeld, ook het blok. Uiteindelijk is het blok weer aangeslagen, maar hij loopt maar op een aantal pitten. Het wordt tijd om wat nieuwe ontstekingsdelen te halen ben ik bang. Het lijkt me niet dat de bobine het probleem is, want die zou het of wel, of niet moeten doen. Zeker als de temperatuur hetzelfde blijft. Ik denk dat ik begin met de verdelerkap/rotor, bougies en kabels.

Welke olie mag er trouwens in dit blok?

Profiel  
 
Gepost: 21 december 2011 02:56 PM
  [ # 32 ]

20W50 mag erin. En in de versnellingsbak 80W GL4 als de auto van vóór 1982 is.

En let op: de versnellingsbak heeft twee aftappunten, eentje van de bak zelf en eentje van het differentieel. Als je die niet beiden los draait, loopt maar de helft van de oude olie eruit.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 december 2011 04:14 PM
  [ # 33 ]
La Léo schreef:

20W50 mag erin..

en 15w40 ook.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 juli 2012 07:59 PM
  [ # 34 ]

Na lange tijd eindelijk weer eens wat gedaan aan de prestige. Ik heb een BX tank op de achterbank geplaatst om niet benzine uit de oude en waarschijnlijk roestige tank te gebruiken. Ook heb ik nieuwe bougies, verdelerkap en rotor, en bougiekabels gekocht. Helaas is de ontsteking nog steeds niet zoals zou moeten. Hij geeft soms wel een kik, maar verder laat de strobo weinig gevonk zien. Alle kabels zijn dus nieuw, alleen degene van de bobine naar de verdelerkap kon ik niet vervangen, want die had aan één kant een andere aansluiting. Morgen maar weer eens verder kijken.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 22 juli 2012 10:32 PM
  [ # 35 ]

Vandaag had ik m’n eigen stroboscoop weer terug en nu kon ik zien dat wél alle bougies vonken, en dat dat dus niet het probleem kan zijn. Ik heb wat startpilot-spray meteen in het inlaatspruitstuk gespoten, en dat resulteerde tijdens starten in een leuke backfire. De accu hangt nu weer aan de lader, morgen weer nieuwe kansen.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 22 juli 2012 11:48 PM
  [ # 36 ]

Hou vol!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 23 juli 2012 12:04 AM
  [ # 37 ]

Het heeft geholpen Break23m, hij doet het! Nadat ik de luchtinlaat weer aangesloten had startte die vrij rap. Morgen maar eens de fan’s weer inbouwen zodat ik ‘m een goed tijdje kan laten draaien, en olie verversen. Het blok klinkt goed, alleen hoor je dat waarschijnlijk een pakking of iets in die trend op is. Ik zal eens een filmpje maken.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 23 juli 2012 12:10 AM
  [ # 38 ]

Goed bezig. Succes met het vervolg. very good

Profiel  
 
Gepost: 23 juli 2012 12:17 PM
  [ # 39 ]
Vermond schreef:

Het heeft geholpen Break23m, hij doet het! Nadat ik de luchtinlaat weer aangesloten had startte die vrij rap.

Logisch Jeroen, want een 2400 IE start en loopt niet zonder dat de luchtmassameter is aangesloten, dus dat verklaart wel e.e.a Wink

Wel super dat ze loopt!!!!  clap

Léo

P.S. Waarom past die bougiekabel van bobine naar verdeler niet? Maak anders even een foto van de oude situatie!

P.s.P.S. Het beste kunt je even wat extra moeite nemen en ook de R-koplap eruit halen om de stekkertjes bij de bobine zelf goed schoon te maken. Die willen vaak gaan corroderen wegens hun plekje in het vooronder en dan gaat de auto ook enorm backfiren, wat kan resulteren in een kapotte luchtmassameter en die dingen zijn duurrrrr!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 23 juli 2012 12:43 PM
  [ # 40 ]

He Leo, inderdaad, beetje een rookie-mistake wat betreft de luchtmassa meter. De koplamp had ik er al uit gehaald, zodat ik beter bij de bobine kon. Ik zal vanmiddag even een foto maken van de bougiekabel.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 juli 2012 11:34 PM
  [ # 41 ]

Filmpje van de lopende motor. Waarschijnlijk is de pakking bij het uitlaatspruitstuk lek:

http://www.youtube.com/watch?v=uajyAISlOE0

Profiel  
 
 
3 van de 3
 < Vorige 1 2 3
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook