In jouw geval is het ook moeilijker te verkopen dat je niet als een dolle rijdt en remt, omdat je met zo’n gepimpt (ogenschijnlijk) racekanon rijdt. Iedereen gaat er gemakshalve vanuit dat het aan de bestuurder ligt.
Je zou eens kunnen vragen of je niet een tijdje met een andere DS3 mag rijden om te kijken of daar hetzelfde euvel zich voordoet.
textar blokken hebben ze me in de garage aangeraden. wel zachter en slijten sneller maar wel beter dan de orginele.
heb al vervang DS3 gehad en die deed het niet.. er klopt iets niet.
idd ze denken natuurlijk dat het aan mijm ligt met mijn gepimpte bak maar om die zo mooi te houden moet je ook rustig rijden anders blijft er niet veel van over.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Kan het niet zijn dat de E-hdi kleinere remschijven heeft dan de sport chic?
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
Maar heb je met die vervang auto ook 1000 kilometer gereden dan?
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
neen iwan maar als je een echte driver bent dan voel je dadelijk het verschil. de remmen voelde zachter aan en de mijne voel je in het pedaal de hardheid onder je voet, zou kunnen mads. Gisteren hebben ze de schijven nog is afgevlakt zoals ze dat hier heten, en nu voelen ze weer lekker zacht, tot over 3 weken dan is het weer het zelfde liedje. geschuur en hard rem onder de voet
Ben ik met je eens dat je verschillen in twee dezelfde auto’s kunt voelen
Maar ik lees hier en daar dat je schijven ook op een gegeven moment kunnen breken en er wellicht al onzichtbare scheurtjes zijn. Vind ik persoonlijk een motivatie om iets harder bij de dealer te ‘eisen’ dat het nu goed geregeld moet gaan worden. Je veiligheid en die van je passagiers komen tenslotte in het gedrang.
Nog wat leesvoer: http://www.juratek.com/support-discs.php
Ik meen mij te herinneren dat de dealer bij mijn DS3 eHDI ook de remmen weleens heeft gecontroleerd omdat ik ze regelmatig hoorde aanlopen. De uitkomst daarvan weet ik niet meer. Bij mijn Racing weet ik 100% zeker dat ze onlangs gerepareerd zijn omdat de remmen van de achterwielen aanliepen. Misschien een bekend probleem?
Zijn het al jouw wielen die dit hebben?
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gerjan30 schreef:Gisteren hebben ze de schijven nog is afgevlakt zoals ze dat hier heten, en nu voelen ze weer lekker zacht, tot over 3 weken dan is het weer het zelfde liedje. geschuur en hard rem onder de voet
Ik neem aan dat er bij iedere keer vlakken nieuwe remblokken gemonteerd worden?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Het is wel te hopen. Anders hebben we hier wellicht een bingo.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
het zijn alleen de voorste. 2maal nieuwe blokken en schijven en nu twee maal afgevlakt met zelfde remblokken. waar ligt het probleem?
Zoals ik het gelezen heb moet je dan dus óók de remblokken vervangen…
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
ok, dus bij de volgende keer als het weer voorvalt andere blokken zetten
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou maar eens een tijdje rond gaan rijden met orignele velgen, lichtmetaal of staal.
De velgen horen de warmte af voeren, als de huidige velgen dat gewoon niet goed doen om voor rede dan ook dan blijf je aan de gang.
Wat zijn eigenlijk je klachten dat je merkt dat de schijven krom zijn?
Ik denk niet dat bij een auto die normaal gebruikt wordt in Nederland je warmte problemen krijgt als de velgen de warmte niet zouden afvoeren.
De remschijven worden gekoeld door de rijwind.
Als de wielbouten verkeerd zouden zijn aangehaald dan zou je gelijk last moeten hebben en de auto.s van tegen woordig hebben daar minder last van dan auto’s met trommel remmen.
Het lijkt mij meer iets van dat de remmen niet genoeg ruimte krijgen en dan blijven aanschuren waardoor de schijf wel te warm wordt.
@arjan
de klachten zijn een schurend gevoel aan de voet als je remt, en als je naar bv de verkeerslichten toe rijd en zachtjes remt en de laatste 1Ometer voel je duidelijk harder remmen minder hard , harder remmen minder hard in de vorm van een schijf die krom is dus met schokken. hoop da je het begrijpt op hogere snelheid trilt het stuur. in de garage op de remmen test was het duidelijk te zien aan de wijzer op het apparaat. achterste schijven alles ok. voorste een ramp! alsof het altijd de linkse schijf is aan de bestuurders kant dus. ik meld dit aan mijn dealer maar die kijkt dan zo raar naar me, zo van hoe weet jij nu welke kant krom is? ik voel dat. maarja als klant weet je volgens hun niks van auto s..
als het nog voorvalt ga ik naar een andere garage om daar het zelfde probleem op te lossen misschien weten zei wel raad.
het is gewoon vervelend. je krijgt vanalle praatjes te horen maar heb van in het begin al problemen met de remmen voor de verlaging, chrome velgen.
toen hij helemaal standaard was begon het al na 16OOkm. de naaf is niet krom zeggen ze in de garage. heb al andere blokken en andere schijven erop laten zetten onder garantie wel te verstaan maar het blijft terug komen. heb dit nog nooit meegemaakt met mijn vorige auto s.
voorlopig is alles in orde na vrijdag naar de garage geweest te zijn. ik hou mijn hart vast hoelang het mooie liedje gaat duren.
ik weet dat ik heel fatsoenlijk omga met mijn auto en dat het niet aan mij ligt dat de schijven krom trekken.
heb de schijven gezien toen ze er onder uit kwamen blauw gekleurd en krom hoe kan dat als je rustig rijd ,, niet hard remt en water zo goed als het gaat vermijd?