6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
CX 25 GTi van Quo (slecht lopen na starten)
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 23 juli 2012 12:31 AM
  [ # 76 ]

Het is mij ook gelukt ( adhv de tip van Daan ) om de kleine geleiderail te laten zakken door onder de bestaande gaten nieuwe gaten te boren. Na het raam en het mechaniek weer te hebben ingebouwd, gaat ook mijn raam weer mooi recht naar beneden en naar boven.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 24 september 2012 11:30 PM
  [ # 77 ]

Zo, elke maand rij ik toch zeker 1200 km met de CX. Daarnaast komen er nog vakantie km’s bij enz..
Toch maar besloten om er LPG in te laten bouwen, al was ik het eerst toch niet van plan.

A.s woensdag is ze aan de beurt, mijn LPG ervaringen zal ik zeker hier delen in de loop van deze week.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 september 2012 11:34 PM
  [ # 78 ]

Heel verstandig voor de portomenee, ik rij nu ook sinds dit jaar op LPG en het blijft lachen aan de pomp,

Maar let wel op dat jij een goede installatie laat inbouwen die geschikt is voor injectie anders krijg je gegarandeerd een backfire en dat kost je je lucht massa meter.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 24 september 2012 11:37 PM
  [ # 79 ]

Kan je je luchtmassameter sparen met een explosieluik? Lijkt mij onafhanklijk van soort en kwaliteit van je installatie altijd aan te bevelen. Toch?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Quo
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 604
Geregistreerd: 16-09-2004

- CX 25 GTi
- GS/GSA X1
Gepost: 24 september 2012 11:46 PM
  [ # 80 ]

Er wordt een gasinjectie-systeem ingebouwd dus geen simpele installatie met een lpg mengstuk.

CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984

Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D,  AX 10 E, AX 11 RE

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 24 september 2012 11:55 PM
  [ # 81 ]

En dan heb je gegarandeerd geen backfire? Dan is het dus automatisch goed. Dan zijn er ook geen zorgen. Of is er toch een relatie tussen kwaliteit van installatie / afstelling en de kans op backfire? Als dat zo is kan je dan je luchtmassameter beschermen tegen overlijden door backfire met een explosieluik?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2012 12:11 AM
  [ # 82 ]

Hm, in mijn optiek is de directe boosdoener van die backfires (i.c.m. conventionele installaties) vooral een weigerende ontsteking, iets dat nogal eens voorkomt op die modellen.
Verder is het de vorm (en afmeting) van de luchtinlaat, er kan zich daar enorm veel gas verzamelen. Ik zou niet weten hoe je op deftige manier zo’n plofluikje daar moest inbouwen.

Met LPi behoren backfires tot het verleden, simpelweg omdat de brandstof nooit eerst in de inlaat terecht komt, maar direct in de kamers wordt ingespoten.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 september 2012 12:15 AM
  [ # 83 ]

LPi inspuiting gebeurt toch net voor de inlaatkleppen, via apart gemonteerde injectoren, en niet in de kamer zelf ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 25 september 2012 12:24 AM
  [ # 84 ]

Ja, volgens mij wel, beetje ongelukkig uitgedrukt van mij.
Maar ik doelde op het verschil met een gasmengstuk, waarbij het gas geheel door de inlaat moet reizen alvorens het in de cilinders komt.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 25 september 2012 12:35 AM
  [ # 85 ]
La Léo schreef:

Ik zou niet weten hoe je op deftige manier zo’n plofluikje daar moest inbouwen.


Dat is de praktische invulling. Daar is mogelijk wel een afdoende antwoord op te vinden. Als het antwoord op de vraag: Beschermd een explosieliuk de luchtmassa meter tegen overlijden? Ja is dan is het denk ik waard om moeite te stoppen in een deftige en uitvoerbare oplossing.

Bijvoorbeeld de inlaatbuis voorzien van afgedichte grote gaten waarvan de afdichting in geval van overdruk zoals bij backfire open gaat (breekt, scheurt). De luchtmassa meter krijgt dan in ieder geval niet de volle drukgolf op z’n kop.
Of een of andere ventielklep die een tegenstroom naar de LMM blokkkeerd maar vanaf de LMM ongehinderd doorlaat.

Of idd de LPi inspuiting geeft idd echt NOOIT een backfire dan slaat het allemaal nergens op

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9442
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 25 september 2012 09:20 AM
  [ # 86 ]

In industriële installaties worden breekplaten toegepast om schade door onder- of overdruk te voorkomen.
Zie bijvoorbeeld http://www.breekplatenspecialist.nl/producten/breekplaten

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 september 2012 09:46 AM
  [ # 87 ]

Die breekplaten zijn een prima bescherming voor een druk die te hoog oploopt.
Een backfire is echter een explosie.
Een breekplaat is dan dus veel te traag.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 september 2012 10:10 AM
  [ # 88 ]
samuel schreef:

Of idd de LPi inspuiting geeft idd echt NOOIT een backfire dan slaat het allemaal nergens op

ik ben zeker niet de expert, maar de gedachte van LaLeo schetst het wel:

La Léo schreef:

Ja, volgens mij wel, beetje ongelukkig uitgedrukt van mij.
Maar ik doelde op het verschil met een gasmengstuk, waarbij het gas geheel door de inlaat moet reizen alvorens het in de cilinders komt.

backfire in LPi opstelling zou ik mij geen zorgen over maken.
bij inspuiting op dat niveau waait het mengsel direct de kamer in, en hebt je dus geen lang explosief traject wat mee kan ontbranden (lees: backfire). 

kent iemand een CX met LPi met een doorgemaakte backfire ?
ik heb er nog niet van gehoord.

als je je toch zorgen maakt, zou ik of de CX wegdoen en een moderne auto op bi-fuel kopen (even nadenken,...... toch maar niet !! Wink ), of de CX over zetten op een modern motormanagement, zonder LMM (de beste en mooiste optie.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 25 september 2012 10:42 AM
  [ # 89 ]

Ik heb op dampgasinjectie, wat in theorie nog iets gevoeliger zou moeten zijn voor backfire nog nooit een backfire zien gebeuren, en geloof me, als er een verkeerde manier is om de ontsteking in te stellen waardoor je dat zou kunnen veroorzaken heb ik die wel gehad.

In mijn ervaring rijdt een 25ie met een dampgasinjectie prima, ondanks dat de standaard gascomputers ongeveer even veel inregelmogelijkheden hebben als de gemiddelde rotswand. Een oplossing met VEMS en inregelen op de dyno is de ultieme manier om het te doen. Op een verder standaard gti turbo 1 motor was het rollerbank resultaat 219pk op LPG en 213pk op benzine. De meeste bi-fuel nieuwe auto’s zijn gewoon een package deal van gasinstallateurs, dus een VEMS LPG/Benzine is eigenlijk nog veel verder geintegreerd dan dat.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 25 september 2012 12:55 PM
  [ # 90 ]

Ik denk dat de traagheid idd killing is en een explosie luik is dus geen oplossing. Dan maar vertrouwen dat er geen backfire ontstaat.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook