Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Blauw = hitte. Het lijkt er best wel op dat die remblokken gewoon te hard zijn eigenlijk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
het zijn de orginele vanuit het fabriek die er standaard opzitten hoe kan dit? mijn dealer verteld me dat ik de enigste ben die altijd maar terug komt..
textar zijn dat goede blokken? dit zijn niet de orginele wel zachter hebben ze mij gezegt
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Textar is perfect spul, ik gebruik dat al jaren als voorkeursmerk op alle auto’s waar ik aan werk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
als ze de schijven afvlakken is dat genoeg dan voor met nieuwe blokken te kunnen starten? kosten ze inderdaad 3O euro?
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Dat afvlakken, ik ben daar toch zo geen fan van. Want zitten er bij kromgetrokken schijven geen spanningen of structuurverschillen meer in het metaal, waardoor het binnen de kortste keren terug van hetzelfde is?
Het beste is en blijft alles nieuw, schijven & blokken dan heb je achteraf het minste twijfels. Je zou eventueel eens andere schijven kunnen proberen zoals Brembo en ook andere blokken. O, ja Textar is echt goed spul hoor.
Ik weet wel dat je niet als een racer rijdt, maar ga je nogal sportief en hard door de bochten? Want dan gaat je ESP zelf bepaalde wielen afremmen en dit kan als het vaak gebeurd belastend zijn voor je remsysteem.
Mijn Ds3 (wel een sportchic en dus iets grotere en dikkere remmen) heeft tot nu toe hier allemaal geen last van en ook op andere forums valt er weinig over te vinden. Duidelijk dat jij hier iets raars aan de hand hebt.
Hopelijk komt er snel een oorzaak aan het licht, succes .
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gezien je aangeeft dat je kan voelen welke kant krom is, is het elke keer dezelfde kant?
jazeker denk het wel en het gekke van al is,, hij is twee keer uitgelijnt geweest en hij blijft naar links trekken had al gedacht dat dit misschien in combinatie gaat met de remmen.
v zesserke, ik rij sportief maar ontzie mijn auto echt wel. kost genoeg voor de rubber er zo af te rijden die tijd is door
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Misschien maar eens voelen of niet 1 wiel veel heter wordt dan de andere na een rit?
Totaal aantal Berichten: 7790
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Je zou bijna denken dat die linkerklauw blijft ‘plakken’..
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
volgens de garage is alles normaal remmen blijven niet hangen geen van beide wielen vanvoor.
ja ik kan er wel eens opletten bestaat er geen termometer voor de schijven na de checken hoe warm ze zijn?
Totaal aantal Berichten: 416
Geregistreerd: 27-08-2010
- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Er bestaan idd zelfklevende strips die je ook wel eens ziet in industrieële electronica of transformatoren e.d.
Misschien geen slecht gedacht om ergens op de naaf een stuk te ontvetten en er zo ééntje op te kleven.
Zo zie je direct of er één zijde een afwijking vertoond t.o.v. de andere, bij gewoon rijden met zo weinig mogelijk remmen (zou mogelijk temperatuur aan één zijde oplopen door slepen van één rem) en bij rijden met meerdere reminterventies.
Weet niet zeker of ze goed bestand zijn tegen water en denk dat ze ook niet véél verder reiken als ong.120 C°. Al denk ik dit op de naaf gemeten al behoorlijk warm is. Link naar een voorbeeldje van zoiets .
http://www.blanken.nl/index.php?cPath=586
Er bestaan ook temperatuurmeters die via (infrarood) op afstand de temeratuur meten van een oppervlak, wij hebben er zo ééntje in onze onderhoudsafdeling om temperatuur van motoren enz. te meten.
Niet eens zo duur hoor, voorbeeldje zie hier.
ok bedankt voor de info. heb nu weer al een 6OOkm met de afgevlakte schijven gereden en de harde schurende rem begin ik al weer te voelen.. triestig