Een tijdje geleden heb ik via marktplaats een set dakdragers gekocht. Hier zat alleen de sleutel niet bij. Nou ging ik er vanuit dat het een standaard inbus zou zijn, net als ik bij de BX, de 205 en de Volvo 850 had.
Dat blijkt echter niet zo te zijn.
Weet iemand of het een sleutel is die ik gewoon bij de bouwmarkt kan halen of dat het een aparte sleutel is?
De bout zit nogal diep in het kapje, dus het is een beetje lastig te zien.
Dakdragers-sleutel
Ik heb net ff gemeten, en mijn inbussleutel meet 5.2mm. Dat is dus 0,2mm meer dan een normale inbussleutel. Ik denk niet dat dit kwaad kan. Zeker niet als je ze niet iedere dag erop en eraf haalt.
Oja; mocht er iemand zijn die misschien nog van die rubber voetjes ‘over’ heeft; ik houd me aanbevolen! Mis er 3….
ik kan mis zijn maar is het geen 5-kant? of holle inbus?
Nee het is een zeskant.
Zat op mijn firmawagen ook op maar die spullen zaten vreselijk vast van de roest.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Ik heb nog eens gekeken, maar het is wel degelijk een 5kant met een pinnetje erin ofzo.
Dus moet nu op zoek naar een 5kant met een gaatje in het midden.
Wellicht dat de 6-kanters hier Thule dakdragers ofzo hebben? De thule dakdragers van m’n Volvo 850 en van m’n BX waren wel 5mm inbus.
De dragers van de Berlingo zijn in ieder geval originele Citroën dakdragers. Morgen dus maar eens met de dealer bellen.
Totaal aantal Berichten: 1656
- Xantia Ambulance, GiFa
Als het orgineel citroen is zou een 5 kant wel mogelijk zijn. Typisch iets frans namelijk.
Bekijk het positief; als jij ze al niet los kan krijgen 123, dan kan een gelegenheidsdief het ook niet,
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Dat is toch niet aan de orde, want ik heb de auto op eigen terrein staan.
Op m’n werk is het al helemaal onmogelijk om de dakdragers te jatten aangezien dat een beveiligd afgesloten terrein is, waarvan ik een van de weinige werknemers ben.
Ik heb dus liever een inbussleutel.
Misschien een dom antwoord? Bekijk eens de uiteinden van de dakdragers aan de onderzijde. Er is één doppie waar een (goudkleurig) staafje van een centimetr of 15 aan zit. DIT IS DE SLEUTEL. Trek die dop weg en je hebt een prima tool. (Bij mijn C5 in ieder geval.)
Klopt dat?
Ik ben bang dat dat bij die van mij niet zo is.
het is idd een vijfkant, ik ben ook al eens opzoek geweest zonder succes. Ook de ofiele dealer kan je niet helpen, best vaag maar denk dat ze dat tegen diefstal hebben gedan. ook de bouwmarkten (ook de betere) heb ik ze niet kunnen vinden.
ik krijg ze trowuens wel vast met een gewone inbus…. maar niet makkelijk…
succes…
2.0 HDI Berlingo 2004
1.9D Berlingo1999 (verkocht)
1.1 AX 1994 (verkocht)
oude zeskant, en een slijptol…
maak je hem toch even zelf…
Ik ga er inderdaad maar eentje zelf maken met de slijptol.
Was ook `t 5kant sleuteltje kwijt, gelukkig op MP er een gevonden in RVS,
bij Wout Weterings in Augustinusga