19 van de 21
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende > 
   
Mijn dame is gecremeerd! Kleine update
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 juli 2012 03:55 PM
  [ # 271 ]

Inderdaad: kroon en pignon horen bij elkaar, ze zijn in de fabriek op elkaar pas geslepen. Let ook op dat je de vulringen van jouw eigen bak gebruikt (en liefst ook de eigen diff lagers als dat kan) dan heb je de meeste kans dat de voorspanning van de lagers klopt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 23 juli 2012 04:01 PM
  [ # 272 ]

Dan is mijn vraag als je alles over zet dus incl.lagers ed.waarom is er dan een ander diff. op gegaan.Als je toch alles over zet dan laat je toch lekker de oude zitten!!

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 23 juli 2012 06:42 PM
  [ # 273 ]

Omdat ‘een handige harry’ dacht dat je via de andere zijde van het differentieel wel op de achterkant van de tripoide zou slaan en hem op die manier eruit zou krijgen. Dat bleek dus niet zo te zijn en werd de dop die op de ingaande as zit in het differentieel geslagen… Leuk dus! Vandaar een ander differentieel.

Maar als ik het goed begrijp, hoef ik alleen het kroonwiel van het differentieel af te schroeven en dat op de nieuwe diff te zetten en dan zou het passend moeten zijn? Of begrijp ik het nou verkeerd? En de bak moet er dan ook uit?

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 23 juli 2012 10:52 PM
  [ # 274 ]

Ik snap hem,maar inderdaad kroonwiel overzetten en dan zou het weer moeten kloppen.En vlgs. mij moet het gedaan kunnen worden zonder de bak uit te bouwen.

succes

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 juli 2012 12:18 AM
  [ # 275 ]

Nou… Daar moet ik nog eens een ei over leggen, want je kunt er wel verdomd lastig bij. Het is zo’n gepriegel daaronder. Maar je bedoeld dus het grote tandwiel op het differentieel omzetten en dan loopt het niet meer zo ‘schraal’ als nu? Het lijkt namelijk echt alsof de lagers heel erg onder druk staan.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 24 juli 2012 12:39 AM
  [ # 276 ]

Inderdaad het grote tandwiel omzetten,het kan inderdaad zo wezen dat nu de lagers te veel onder druk staan door toedoen van het verkeerde tandwiel.Wat er al is gezegd pignon en pignonwiel horen als set bijelkaar en worden ook als zodanig verkocht.

Het uit en inbouwen onder de auto,het zou moeten kunnen heb ik mij weleens laten vertellen,ik heb zelf de situatie alleen meegemaakt met uitgebouwde motor plus bak,en dat is natuurlijk appeltje eitje

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 24 juli 2012 02:38 AM
  [ # 277 ]

Man man, een setje vorken had je een hoop elllende bespaard…...

waterman schreef:

Inderdaad: kroon en pignon horen bij elkaar, ze zijn in de fabriek op elkaar pas geslepen. Let ook op dat je de vulringen van jouw eigen bak gebruikt (en liefst ook de eigen diff lagers als dat kan) dan heb je de meeste kans dat de voorspanning van de lagers klopt.

Denk je niet dat de grootste maat variatie in de bak zit en niet in de lagers? Dat lager productie proces hebben ze toch wel heel goed onder de knie. Lager maat variatie zit binnen de 1/500mm. Ik denk dat de grootste maat variatie zit in dat onhandelbare stuk aluminium. Meten is weten. Schuifmaatje heeft een nauwkeurigheid van 1/500, is dus met gevoel al snel best goed. En volgens mij komt het niet zo heel spits die voorspanning, als de lagers niet rammelen doen ze het heel lang goed.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juli 2012 10:14 AM
  [ # 278 ]

Tja Samuel, ik weet het niet. Ik heb het nooit durven gokken en probeer de zaak toch wel volgens het boekje af te stellen. Misschien heb je wel gelijk, maar dat zal de praktijk moeten uitwijzen. O ja, over bakrevisie’s en diff-afstellingen: http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/180845/P1125/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 24 juli 2012 01:14 PM
  [ # 279 ]
Schuifmaatje heeft een nauwkeurigheid van 1/500is dus met gevoel al snel best goed

Met een beetje schuifmaat kom je niet verder dan 1/20 hoor.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 24 juli 2012 01:53 PM
  [ # 280 ]

Die schuifmaat die je in gereedschaps kist zwerft zal niet meer zuiver meten maar die nieuwe die altijd binnen ligt kan ech wel 1/500 (0,05) meten. Het grotste probleem met een schuifmaat is om recht te meten en de nonius kunnen aflezen. Natuurlijk is een meetklokje met 1/100 (0,01) beter en nauwkeuriger maar als je dat niet hebt…...

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9457
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 24 juli 2012 02:05 PM
  [ # 281 ]

1/500 is 0,002 mm, 0,05 is 1/20

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 24 juli 2012 02:16 PM
  [ # 282 ]

Notatie fout u heeft gelijk, Nederig excuus nono .
Maar waar het desondanks op neer komt, je zit een heel eind de goede richting op als je geen andere middelen hebt.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 24 juli 2012 07:03 PM
  [ # 283 ]

Ik denk dat ik er van het weekend maar eens mee aan de slag ga. Ik heb echt geef puf om dat soort intensieve klussen in de avonden te gaan doen. Ben bang namelijk dat de makkelijkste methode toch ‘het blok eruit’ is. Kun je overal makkelijk en goed bij en kun je het ook goed zien. Of… jullie moeten andere suggesties voor me hebben natuurlijk? Ik hoor het graag, want om nou weer het blok er helemaal uit te halen heb ik ook niet echt zin in.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 24 juli 2012 10:47 PM
  [ # 284 ]

Als ik zo’n klusje onder de auto op mijn rug moest doen. Dan ging of de motor eruit of dat hele ding in de fik. Oeps ok geen fik meer…. Vat moed en haal dat verekt blok eruit. Als je onder de wagen doorgaat ben je zelf gebroken en is de kans op succes kleiner en dan moet dat ding er als nog uit. Volgens mij loont het de moeite. Op de brug zou ik me nog twee keer bedenken of het niet prettiger is om het blok te lichten. Ik heb hier geen praktijk ervaring mee maar dat denk ik zomaar.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 juli 2012 10:49 PM
  [ # 285 ]

Ik denk ook dat het lichten van het blok met bak de kortste klap is. Pestwerk, maar beter dan op de auto een diff wisselen…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
19 van de 21
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook