5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
Een C6 ? niet voor mij !
Handjes
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1613
Geregistreerd: 04-12-2003

- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Gepost: 23 december 2005 01:46 PM
  [ # 61 ]
Serge schreef:

Je gaat een beetje voorbij aan de kern van mijn verhaal, namelijk; dat de C6 niet bijzonder is temidden van de andere wagens binnen haar klasse. Dat bevestig je eigenlijk in je laatste alinea zelf ook op een aantal punten.

Andere merken bouwen tegenwoordig ook goede wagens. Dat de C6 niet meer zo opvalt als de DS in haar tijd, komt omdat de automobielindustrie gewoon steeds dichter naar elkaar toe groeit. In details zie je dat veelal: door aerodynamische, technische beperkingen en marketingaspecten krijg je toch wat consensus. Ik vind nog wel steeds dat de C6 als totaalbeeld een bijzonder opvallende verschijning is die echt wel onderscheidend is vergeleken met concurrentie.

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 23 december 2005 03:27 PM
  [ # 62 ]
Serge schreef:
eviltwin schreef:

@serge

Je mag van mij alle kritiek leveren, die je maar wilt, maar ik zou je toch aanraden om voordat je oordeelt de C6 zelf rijdt en haar ook eens goed te bekijken in een natuurlijke omgeving. Ik weet zeker dat je dan veel van je punten zult moeten terugnemen. De testen totdusver zijn niet meer dan rijverslagen, flinterdunne verhaaltjes, waar een aantal van de bijzonderheden van de C6 nog onderbelicht zijn.

De Xm had ook veel te danken aan concept cars en proto-typen voor haar, niet in de laatste plaats van Bertone zelf, ook de CX had voorlopers in het design, zoals de Pinifarina’s voor BMC (design door Fioravanti niet pinin’) zie hier http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=169&start=47

Anders zijn om het anders zijn is nooit een Citroen doelstelling geweest. Citroen is een fabrikant van massa auto’s, zowel de DS als de CX als de Xm zijn ontworpen om in vrij grote getale gemaakt te worden. Dat geldt niet voor de C6, en dat merk je aan de prijs. Of de leden van de fanclub dat kunnen betalen is bijzaak, echte klanten zijn er zat, dat heb ik wel in Heemstede gemerkt, en bij de dealer.

Over de experiementeeerzucht nog het volgende, ik ben een groot fan van vooruitstrevende techniek, maar je kunt nu eenmaal niet experimenteren over de hoofden van je klanten heen. Een aardig recent voorbeeld is de brake-by-wire van MB (servotronic). Na een terugroepactie op 1miljoen auto’s (E, SL, SLR Cool ) heeft men er voor de E-klasse opvolger weer vanaf gezien.

De C6 heeft naast een evulotie van een nog altijd revolutionair veersysteem en een fantastische aandrijflijn, o.a. een motorkapairbag (net als de XK Exclamation ), ambiente interieurverlichting (net als de S Exclamation ), DTRL (“dag”-lampen net als de A8 ) een HUD (net als de Corvette ) en een actieve vleugel/luchtrem (net als de Veyron Shocked ) voorwaar geen slecht gezelschap.


Je gaat een beetje voorbij aan de kern van mijn verhaal, namelijk; dat de C6 niet bijzonder is temidden van de andere wagens binnen haar klasse. Dat bevestig je eigenlijk in je laatste alinea zelf ook op een aantal punten.

De C6 is juist wel bijzonder Exclamation De genoemde auto’s vallen niet binnen het segment van de C6. een HUD is weliswaar leverbaar op de BM5, en adaptieve luchtvering is een (dure) optie op de E en A6, maar voor het overige zijn het bijzondere opties, al helemaal omdat ze standaard zijn.

Overigens lijkt de C6 in het echt een stuk minder op de CX dan sommige plaatjes en details doen vermoeden, dan lijkt de huidige frot mundo nog meer op de CX. Enige overeenkomst met de A6 valt al helemaal weg. Da’s net zo’n onzin, als zeggen dat de C4 op een BM5 lijkt, omdat de koplampen wat ver zijn doorgetrokken Rolling Eyes

Verder ben ik het wel met Handjes eens dat de C6 een bijzondere voiture is, die absoluut opvalt. Ik heb er mee gereden en de verbazing was echt te lezen op de gezichten van voorbijgangers. In alle commentaren is steeds te lezen dat het bijzonder is hoe goed en onaangetast de lijnen van de C6 Lignage zijn overgenomen.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 23 december 2005 03:36 PM
  [ # 63 ]
eviltwin schreef:

Verder ben ik het wel met Handjes eens dat de C6 een bijzondere voiture is, die absoluut opvalt. Ik heb er mee gereden en de verbazing was echt te lezen op de gezichten van voorbijgangers. In alle commentaren is steeds te lezen dat het bijzonder is hoe goed en onaangetast de lijnen van de C6 Lignage zijn overgenomen.

Absoluut: niks eenheidsworst Wink No need 2 say more (al zal dat ongetwijfeld wel gebeuren).

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5008
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 23 december 2005 04:34 PM
  [ # 64 ]

Las net even snel over het stukje in de Huis aan Huis Enschede over de C6. Commentaar: De C6 is te hard geveerd.

Klinkt als de klacht van de OP.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 23 december 2005 07:39 PM
  [ # 65 ]
eviltwin schreef:

De C6 is juist wel bijzonder Exclamation

Want Confused:

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Sep
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 719
Geregistreerd: 03-01-2005

- C3 1.4i Difference
- C5 2.0 16v Break Difference
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 23 december 2005 09:12 PM
  [ # 66 ]
Serge schreef:
eviltwin schreef:

De C6 is juist wel bijzonder Exclamation

Want Confused:

die vraag wordt beantwoord als je in de C6 rijdt en de auto in levende lijve ziet.

heb nu 2x een uur mee mogen rijden met proefritten en ik word er alleen maar enthousiaster van.
en je moet niet alles aan een auto willen beargumenteren tis mooi dat het gevoel kan spreken bij deze auto

Profiel  
 
Chinco
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 746
Geregistreerd: 26-10-2005

Gepost: 24 december 2005 12:31 AM
  [ # 67 ]

Om ook mijn steentje bij te dragen in deze:
Ik hoor vrij weinig over de techniek. Men heeft er bij PSA juist voor gekozen om de dubbele wishbone uit de cx weer te gaan gebruiken zodat ie inderdaad rechtstandig veert van voren. Dat was HET grote probleem van de BX tot C5! Veel te stug, die McPherson-veerpoten. Daarnaast, als je Blik op wielen bekijkt zie je op een gegeven moment de wagen even van opzij prachtig een paar veerbewegingen maken. Dat ziet er heel vertrouwd uit, hoor!
Daarnaast, volgens mij hebben alle echt Citroëns een emotie in zich, danwel positief, danwel negatief. En, naar mijn ervaring, is het ontwerp waar je het meest aan moest wennen het langste mooi.
Het makkelijk aanpasbaar maken van het veersysteem heeft 1 heel groot nadeel: comfort lever je in ten koste van wegligging. Dus, als jij lekker wilt veren en plots, INEENS, in een noodsituatie komt heb je geen tijd meer om te kiezen voor die wegligging. Als je daar rekening mee hebt gehouden (zoals je echt wel zult doen als je een DS rijdt) gaat dat wel goed. Maar ben je gewend om af en toe om te schakelen zou het maar zomaar kunnen gebeuren dat je onverwachte en ongewenste reacties van de auto krijgt. En dan zitten ze daar bij Citroën met de claimes. Ik denk dat DAT is waar ze bang voor zijn… Maar, het feit is dat ze heeeeel veeeeeel punten laten liggen op HP-gebied. Daar hadden ze met de C4 flink veel grotere verkoopcijfers mee kunnen trekken, bijvoorbeeld. Maarjah, zolang Peugeot de baas blijft en Citroën niet onafhankelijk mag beslissen zullen ze daar bij PSA alles doen om de grootste te blijven, liever mensen in een 307 dan een C4, zullen ze wel denken… :S

Groeten,
Jan Drenth

P.S. Voorlopig nog lang niet in een C6, als ik die kan betalen is het vast al een klassieker geworden… Wink

Profiel  
 
eviltwin
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2937
Geregistreerd: 17-03-2005

Gepost: 26 december 2005 10:11 PM
  [ # 68 ]

Quote

Sep schreef:
Serge schreef:
eviltwin schreef:

De C6 is juist wel bijzonder Exclamation

Want Confused:

die vraag wordt beantwoord als je in de C6 rijdt en de auto in levende lijve ziet.

heb nu 2x een uur mee mogen rijden met proefritten en ik word er alleen maar enthousiaster van.
en je moet niet alles aan een auto willen beargumenteren tis mooi dat het gevoel kan spreken bij deze auto

idd en bedankt sep  Wink

@serge, laat je vooral niet leiden door wat je over de C6 leest, ik heb het afgelopen weekend alles gezelezen (ja alles!) wat er totdusver over de C6 is geschreven, AD,FD,Telegrof, auto-k. ,-w. ,-v. ,AMS, L’AJ, L’AM ,TG, etc.etc. en de hoewel de meerderheid positief is worden er her- en der- wat heel vreemde opmerkingen geplaatst, niet iedere autojournalist is bedreven in z’n vak. Confused

Daarnaast moet je om een C6 echt te kunnen waarderen meer referentie kader hebben met de CX en de XM om hem goed te kunnen beoordelen, de hel dag in suvjes of golfjes zitten heeft geen zin. Ik stel dan ook voor dat je verdere meningen over de C6 laat voor wat ze zijn en zelf gaat rijden. Veel plezier Exclamation

@chinco comfort hoeft niet ten koste te gaan van wegligging, daar heb je Hydractive voor, in het geval van de C6 is dat H3+ met AMVAR, wil je puur comfort dan zet je hem opstandje skyhook, wil je meer sportief dan zet je hem op roadhook. Volgens een journalist was dit overgens het verschil tussen heel zacht en extreem zacht, maar goed, die was waarschijnlijk een A4 met sportonderstel gewend. Rolling Eyes

Hard betekend niet altijd sportief, een p911 RS is veel harder dan een f360CS, de Porsche werkt beter op een biljartlakenglad circuit, de Ferrari is sneller in de echte wereld op wegen met kuilen en bulten. De iets soepelere vering (alles is relatief) stelt de wielen in staat beter de weg te volgen, dat helpt zowel de besturing als de tractie.

C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002

in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 27 december 2005 09:07 PM
  [ # 69 ]

Comfort omvat meer aspecten dan alleen vering. Zoals goede stoelen (die in de C6 zijn magistraal, daar kan geen Maybach tegenop!) en weinig rolbewegingen van de carrosserie.

In de tijd van de CX hadden de meeste auto’s een matige wegligging en nam iedereen de tijd om een bocht te ronden. Tegenwoordig gaat iedereen harder de hoek om en als je dan met je CX geen rijdende chicane wilt vormen breng je de auto in een sterk hellende positie, waarbij je passagiers zich overal aan moeten vastgrijpen en jijzelf je lunch op en neer voelt dansen. Daar heb je in een C6 totaal geen last van!

Begrijp me goed: ik rijd nog steeds met ongekend genoegen dagelijks in mijn CX, maar het comfortabele onderstel heeft zijn keerzijde. Dus qua comfort moet de CX op sommige fronten (denk ook aan de korte stoelzittingen en -rugleuningen) zijn meerdere in de C6 erkennen.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 28 december 2005 01:32 AM
  [ # 70 ]

Stellige verhalen. Ik ben benieuwd.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 28 december 2005 02:09 AM
  [ # 71 ]

Ik niet. Hij rijdt uitstekend. Ik ben alleen maar benieuwd naar het prijsniveau van occasions over een jaar of wat.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
roland
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 266
Geregistreerd: 05-01-2004

Gepost: 28 december 2005 02:18 AM
  [ # 72 ]

Ik zie me zelf niet in een c6 gaan rijden.
Persoonlijk vind ik de prijs niet echt meer voor een citroen, dan gaan mijn gedachten toch
meer uit naar andere merken.
Ook de ervaringen met de C5 en hier bedoel ik mee het comfort, vind ik achteruit gegaan
stoelen bieden niet voldoende steun voor mij, vering blijf ik te stug vinden, de gebruikte
materialen van b.v onderzijde dashboard deuren en delen in kofferbak rammelen gezellig
mee met de onevenheden van de weg.
Als ik daar bij nog eens de verschillende gedachten leest van diegene die er al mee hebben
gereden dan ben ik ook nog niet zo onder de indruk of dat het echt wel zo bijzonder is.
Als de auto begin 2006 bij de dealer staat ga ik wel even kijken en wellicht een stukje rijden,
tot nu toe ben ik in ieder geval nog niet onder de indruk van deze auto

Heb gereden in xantia 2.0 8v ber .ax volcane bx 1.4 saxo 1.1 en 1.4 xantia br 2.0 16v, C5 br 2.0 excl 2004 Rij nu C5 tourer 2.0 exclusive van 08.08.08 en een GSA 1981 en DS 21 pallas 1968.
Ja, je hebt nu eenmaal auto’s en Citroeën

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 28 december 2005 03:40 AM
  [ # 73 ]

Ben wel benieuwd naar wat voor alternatieven er dan zouden zijn voor 65,000 euro voor de echte citroen rijder. Wat zou je dan moeten kopen? Een BMW, Mercedes of Audi? Als je hp gewend bent zijn dat nou eenmaal stuiterbakken, 4 deurs taxi’s of F1 wanabees… wat moet je dan anders? Ik vind een BMW een wat uit de kluiten gewassen skelter, een Mercedes in die klasse is gewoon een taxi, en de audi… ja wel leuk, maar blijft toch een tamelijk spijkerhard ding Zonder HUD Smile. Wat is er dan nog meer aan Grand Routieres? Maserati Quattorporte? Zou kunnen maar is een berg duurder. Ik ben wel benieuwd wat voor echte alternatieven er dan zijn voor een C6, als je 65 mille te besteden hebt.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27854
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 28 december 2005 09:19 PM
  [ # 74 ]
sans-pareil schreef:

Ben wel benieuwd naar wat voor alternatieven er dan zouden zijn voor 65,000 euro voor de echte citroen rijder. Wat zou je dan moeten kopen? Een BMW, Mercedes of Audi? Als je hp gewend bent zijn dat nou eenmaal stuiterbakken, 4 deurs taxi’s of F1 wanabees… wat moet je dan anders? Ik vind een BMW een wat uit de kluiten gewassen skelter, een Mercedes in die klasse is gewoon een taxi, en de audi… ja wel leuk, maar blijft toch een tamelijk spijkerhard ding Zonder HUD Smile. Wat is er dan nog meer aan Grand Routieres? Maserati Quattorporte? Zou kunnen maar is een berg duurder. Ik ben wel benieuwd wat voor echte alternatieven er dan zijn voor een C6, als je 65 mille te besteden hebt.

Lexus GS?

ook V6 automaat, met alle luxe lijkt me.

geen ervaring mee ofzo, maar denk dat je in die richting moet denken?
de duitser zullen zoals je het zegt het niet worden Wink

Profiel  
 
www.jvdb.tk
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 10-03-2005

Gepost: 28 december 2005 09:43 PM
  [ # 75 ]

peugeot 607, renault vel satis, opel signum, chrysler 300C, hyundai grandeur…
Dat zijn denk ik tog ook nog wel alternatieven voor de C6.. zeker de eerste 3

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook